God Schæferhund gives væk! Hillerød.
Fra : michael

Dato : 24-11-03 22:56

Hej vi har en rigtig god schæferhund som vi gerne vil give væk grundet
graviditet m.v. Det er en rigtig god og sød hund (2 år) som aldrig har bidt
eller knurret af nogen. Den kan dog godt gø når det banker på døren :). Vi
har selv børn og den har intet imod børn når de krammer den m.v. Den er ikke
tillært og kan godt virke en smule "forvirret", derfor skal man helst bruge
lidt tid på at tillære den. Hvis ingen vil have den bliver vi desværre nød
til at aflive den.

Vi bor i Hillerød.

Venligst Michael

dsl72661@vip.cybercity.dk

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 24-11-03 23:02

"michael" <dsl72661a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis ingen vil have den bliver vi desværre nød
> til at aflive den.
>
> Vi bor i Hillerød.
>
> Venligst Michael
>
> dsl72661@vip.cybercity.dk

Har i overvejet internat?
Prøv at fortæl lidt mere om hunden!!

Rinnie

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-11-03 01:19

Rinnie Ilsøe wrote:

> Har i overvejet internat?
> Prøv at fortæl lidt mere om hunden!!

såsom hvorfor i skal af med den??

Rinnie..... du er nok lige den jeg skal bruge*G*
kender du en, i relativ nærhed af dig, der har hvalpe til salg?
gerne rundkørsler i størrelsen og tempramentet golden retriever/lab eller
dalmatiner typen....
godt temprament et must, trænbar og gerne vant til småbørn.......
skal bruges som familie/vagthund til en børnefamilie uden
hundeerfaring......
børnene er 1 og 2 og 9 år......

--
Knus, Sabina.
"What you know you can't explain. But you feel it. You've felt it your

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 25-11-03 02:12

On Tue, 25 Nov 2003 01:18:36 +0100, "Sabina Hertzum"
<sabina@mandezonen.dk> wrote:

HI Sabina :)

> [...]

>godt temprament et must, trænbar og gerne vant til småbørn.......
>skal bruges som familie/vagthund til en børnefamilie uden

Hmm Nash for lov at få valpe næste gange hun er i løbetid .... men så
stor er hun jo heller ikke men hun er nu sød ved børn om end hun kan
blive lidt jaloux jeg formoder med alderen på børnene at det ikke er
til jer selv :)

Nå men sagen er der kommer jo nogen valpe med hård det gør der altid
hel pæls og dem forære jeg væk for prissen til vacinasion og chipning
--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-11-03 07:14

Bo M Mogensen wrote:
> HI Sabina :)

> "Hej vi har en rigtig god schæferhund som vi gerne vil give væk
> grundet graviditet m.v. "

så er det jeg må spørge som *Vuf*....
hvis den er vant til børn da de allerede har børn, hvorfor skal de så af med
den på grund af det næste barn?

> [...]
> stor er hun jo heller ikke men hun er nu sød ved børn om end hun kan
> blive lidt jaloux jeg formoder med alderen på børnene at det ikke er

hvor dejlig Nash end er, så er det ikke lige den type hund jeg prøver at
finde her...... men jeg kunne da overveje om jeg skulle lægge pres på
kæresten for at vi kunne overtage en af dem ;)
men nej, det er ikke til os selv, jeg har blot lovet at holde øjnene åbne
for en anden.... ;)

> Nå men sagen er der kommer jo nogen valpe med hård det gør der altid
> hel pæls og dem forære jeg væk for prissen til vacinasion og chipning

hvad mener du, det gør der altid?
er pels dominant i racen, og samtidig uønsket (altså, jeg ved jo hun er
hårløs*G*)? for jeg formoder da hun skal parres racerent?

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 25-11-03 13:43

On Tue, 25 Nov 2003 07:13:59 +0100, "Sabina Hertzum"
<sabina@mandezonen.dk> wrote:

>så er det jeg må spørge som *Vuf*....
>hvis den er vant til børn da de allerede har børn, hvorfor skal de så af med
>den på grund af det næste barn?

ja dte er der noget der tyder på måske er det plads mangel ....jeg vil
jo et eller andet sted gerne havde den til når jeg flytter til stor
havelse.....har tænkt mig 2 store hunde også ja den lille primadonna -
tænk sig mark var overasket over hun vil sove under dynen sammen med
dem ))))))))))))))))))) hun har aldrig prøvet andet :)

>hvad mener du, det gør der altid?
>er pels dominant i racen, og samtidig uønsket (altså, jeg ved jo hun er
>hårløs*G*)? for jeg formoder da hun skal parres racerent?

jamen det er det lidt spacy med mexikansk hårdløse at de både føder
valpe med og uden hård dem med hård heder noget andet men er race rene
jeg tror de heder popels ....
--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 25-11-03 19:08

>jamen det er det lidt spacy med mexikansk hårdløse at de både føder
>valpe med og uden hård dem med hård heder noget andet men er race rene
>jeg tror de heder popels ....

Hej Bo,

Hvordan klarer såden en lille hårløs størrelse sig egentlig i
vinterkulden?

Mvh
Søren

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 26-11-03 03:52

On Tue, 25 Nov 2003 18:07:52 GMT, slhDELETE@city.dk (Søren
Lausten-Hansen) wrote:

>Hej Bo,
>
>Hvordan klarer såden en lille hårløs størrelse sig egentlig i
>vinterkulden?

fint så længe hun ikke bliver våd eller skal stå stille ... men hun
løber sig varm - er det skid koldt og vi når til det sted hvor jeg
skal side og ryge en smøg på vores tur så hopper hun op og kommer ind
under min jakke og sider så der med hovedet ude under min krave :)
hun er sgu en perle
men jeg kan ike få hende i jakke der er ikke noget at gøre hun kryber
helt sammen bare hun ser den , den havde ellers kosted en bundegård
nå ja så for hun sådan noget på poterne når der er saltet

--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 25-11-03 13:07

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> godt temprament et must, trænbar og gerne vant til småbørn.......
> skal bruges som familie/vagthund til en børnefamilie uden

Jeg skal holde øjne og ører åbne... Løber jo da af og til ind i nogen!!
Kan jo så kun se om forældrene er børnevenlige...
Ved du om de er åbne for at gå til lidt træning med den for lige at få det
grundlæggende?

Rinnie

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-11-03 14:53

Rinnie Ilsøe wrote:

> [...]
> nogen!! Kan jo så kun se om forældrene er børnevenlige...
> Ved du om de er åbne for at gå til lidt træning med den for lige at

planen er at der skal trænes..... men det er fruen i huset der skal klare
det lille nummer ;)
eftersom den også skal bruges som vagthund også så er de godt klar over at
det er et must ;) dog tror jeg mere de er ude efter en der gerne gør
opmærksom på sin tilstedeværelse men ikke kunne drømme om at bide medmindre
der ikke er andet valg.....
jeg er lidt med som "kvalitetskontrol"*G* da jeg alt andet lige kender mere
til hundetemprament og lignende end aftagerne ;)
desværre færdes jeg jo mest i kattekredse nu, så hundende er lidt i
baggrunden, derfor vender jeg mig til dig.....
hunden kommer til at bo i et hus med have på en villavej i en lille by i
trekantsområdet......

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-03 23:55

Mon, 24 Nov 2003 22:56:27 +0100, michael wrote:

> [...]
>eller knurret af nogen. Den kan dog godt gø når det banker på døren :). Vi
>har selv børn og den har intet imod børn når de krammer den m.v.

Hvis I har børn, som er vokset op med den, hvorfor kan det næste barn
så ikke vokse op med den?

>Den er ikke tillært og kan godt virke en smule "forvirret", derfor skal
>man helst bruge lidt tid på at tillære den.

Tillært??? Mener du opdraget? Trænet?

>Hvis ingen vil have den bliver vi desværre nød til at aflive den.

Ja det er jo den gængse trussel!

--
Mvh Sonja P. sonpet***@pc.dk fjern salamien http://www.sonpet.dk

Bevar naturen...Sylt en rotte.

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 24-11-03 23:59

<x Vuf x> skrev i en meddelelse

> Tillært??? Mener du opdraget? Trænet?

Ja, den stussede jeg også over!!!

> Ja det er jo den gængse trussel!

Forstår det ikk... Det er jo ikk meget dyrere (hvis ikke billigere) at
aflevere den på internat... Om ikke andet, hvis man virkelig elsker sin
hund, så slipper man for hjertekvalerne over at aflive sit elskede dyr!!

Rinnie

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-03 00:32

Mon, 24 Nov 2003 23:58:53 +0100, Rinnie Ilsøe wrote:
><x Vuf x> skrev ...

>Ja, den studsede jeg også over!!!

Ja...Vi må se, hvad han svarer.

>Forstår det ikk... Det er jo ikk meget dyrere (hvis ikke billigere) at
>aflevere den på internat... Om ikke andet, hvis man virkelig elsker sin
>hund, så slipper man for hjertekvalerne over at aflive sit elskede dyr!!

Ja, jeg ved ikke, hvad det koster, men en hund på 2 år er UNG, har et
langt liv foran sig endnu og kan flyttes uden problemer. Du ved jo godt
Rinnie, at de skriver den slags, for at blødsødne fjolser, som du og jeg,
skal komme farende og befri dem for den stakkel, de er blevet trætte af,
inden dyret bli'r dræbt. Aflivet lyder for pænt i den forbindelse!

Fra : Freedom

Dato : 25-11-03 01:21

> [...]
bruge
> lidt tid på at tillære den. Hvis ingen vil have den bliver vi desværre nød

Michael, det kan godt være den gik en gang, men jeg kan ikke lide at man
skal true med at aflive dyr herinde, så kunne man ikke overveje at bruge en
anden metode end at proklamere at man vil slå dyret ihjel!?

Måske er det bare mig, men jeg finder virkeligt metoden usmagelig!
Iben

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 25-11-03 02:15

On Tue, 25 Nov 2003 01:21:05 +0100, "Freedom" <whoknows@onca.dk>
wrote:

>Michael, det kan godt være den gik en gang, men jeg kan ikke lide at man
>skal true med at aflive dyr herinde, så kunne man ikke overveje at bruge en
>anden metode end at proklamere at man vil slå dyret ihjel!?

jeg kan da ikke se det er at true - hvis det er den eneste løsning der
er tilbage dvs man ikke ved bedre så er det da fair nok at ærligt og
redeligt redegør for de tanker man har gjort sig ....

>Måske er det bare mig, men jeg finder virkeligt metoden usmagelig!

jamen det er da noget væmeligt noget at skulle aflive en sund hund og
da også helt overflødig hvsi den har det beskreven temperament da der
sikkert er masser der gene vil have den ...
--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Freedom

Dato : 25-11-03 09:27

> jeg kan da ikke se det er at true - hvis det er den eneste løsning der
> er tilbage dvs man ikke ved bedre så er det da fair nok at ærligt og
> redeligt redegør for de tanker man har gjort sig ....

For mig er det uansvarligt at skaffe sig et dyr, derefter når man ikke vil
have dyret, så gider man ikke engang bruge den tid som det skal til for at
finde et godt hjem til dyret! Eller i det mindste aflevere det på et
dyreinternat.....useriøst i mine øjne.....og for mig virker det som om at
man kan få folk "i tale" blot man skriver dyret skal aflives.....det er for
mig for SLAPT og VATTET....Sådan....det er min mening;))

Netop!!!
Iben

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 25-11-03 13:33

On Tue, 25 Nov 2003 09:26:32 +0100, "Freedom" <whoknows@onca.dk>
wrote:

>For mig er det uansvarligt at skaffe sig et dyr, derefter når man ikke vil
>have dyret, så gider man ikke engang bruge den tid som det skal til for at
>finde et godt hjem til dyret!

jamen det er vi da enige om - men nu er det jo en gang sådan sagerne
står - selv ville jeg aldrig anskaffe mig et dyr jeg ikke ville hmm i
det mindste prøve at magte ....nu laver min bette ski` jo lidt unoder
i ny&næ meeeeeeen ..............jeg vil heller sætte armen af ind
skilde mig af med hende !!!

> [...]
>man kan få folk "i tale" blot man skriver dyret skal aflives.....det er for
>mig for SLAPT og VATTET....Sådan....det er min mening;))

ja ja men når man nu ikke ved bedre så skal man jo ikke havles ned for
at prøve her well ?

--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Freedom

Dato : 25-11-03 01:23

> [...]
bruge
> lidt tid på at tillære den. Hvis ingen vil have den bliver vi desværre nød

Michael, det kan godt være den gik én gang, men jeg kan ikke lide at man

Fra : Eifelvuf

Dato : 30-11-03 22:47

"Freedom" skrev d. 25-11-03 01:23 dette indlæg :
> [...]
> anden metode end at proklamere at man vil slå dyret ihjel!?
>
> Måske er det bare mig, men jeg finder virkeligt metoden usmagelig!

Seriøst !

Manden forsøger at komme af med sin hund, da familien ikke længere
magter hunden, angiveligt p.g.a. graviditet, m.v.

Så finder han dette forum og fortæller ærligt og redeligt, at de magter
hunden _så_ lidt, at de vil se sig tvunget til at aflive den, hvis de
ikke finder en ny ejer.

_STRAKS_ overfaldes han af tåber som eksempelvis dig og tillægges nogle
egenskaber han formentlig ikke har ("den går kun én gang.......").

Må jeg have lov at spørge ; hvem / hvad indikerer, at han på denne måde
forsøger at skaffe sig af med sin hund, hvert andet år når han er
"blevet træt af den".

Istedet for _straks_ at aflive dyret (en af de største svøber i disse år
er, jf. Dyrlægerne, at der aflives hunde som aldrig før, primært p.g.a.
adfærdsproblemer = læs uvidende, ignorante, stupide hundeejere) vælger
han at se, om der ikke i et stort hundeforum som dette, mon ikke er een
som akkurat står og mangler "en dejlig Schäfer" (stort set hans egne
ord, - ergo må man gå ud fra at han holder meget af sin hund, og da også
med stor sikkerhed, at han - og familien - har knyttet sig til hunden).

Men som nævnt ; når han vælger denne fremgangsmåde, kommer idioterne
farende med fordomme, skældud, forhånelse, latterliggørelse o.s.v.,
o.s.v., o.s.v., o.s.v.
Den eneste der _forsøger_ indledningsvis at prøve at give et godt råd,
alternativt forsøger at få mere at vide om hunden, er Rinnie. Og tak for
det Rinnie !

I andre pisse bagkloge idioter ; i skulle fanden tage mig skamme jer, ud
over alle grænser. Hvad _fanden_ er det for en måde at være på ?

Når flere af her herinde er så vildt kloge som i er, så kan i vel også
regne ud, hvad der _nu_ er sket med hunden, siden manden ikke har svaret
på jeres modbydeligheder endnu.

Tillad mig venligst at udtrykke min dybeste foragt for jeres "svar" /
fremgangsmåde herinde.

Venligst

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Winther

Dato : 01-12-03 12:42

"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> alternativt forsøger at få mere at vide om hunden, er Rinnie. Og tak for
> det Rinnie !

Nå da, jeg indsætter lige mit:

Hej

Hvis hunden har byttedrift, dvs. den gerne bl.a. gerne vil lege med bold,
pinde og løbe efter ting. så kan jeg måske hjælpe dig. Hvis den har, og den
ellers er en ivrig hund så kontakt mig på Falk-Petersen@tele2adsl.dk

Vh. Winther

> I andre pisse bagkloge idioter ; i skulle fanden tage mig skamme jer, ud
> over alle grænser. Hvad _fanden_ er det for en måde at være på ?

Jamen tak da

> Når flere af her herinde er så vildt kloge som i er, så kan i vel også
> regne ud, hvad der _nu_ er sket med hunden, siden manden ikke har svaret
> på jeres modbydeligheder endnu.

Det tror jeg næppe. Mon ikke han ville prøve at kontakte mig inden?

> Tillad mig venligst at udtrykke min dybeste foragt for jeres "svar" /
> fremgangsmåde herinde.

Har du overvejet om det er en Troll?

Vh. Winther

Fra : Pia J

Dato : 02-12-03 08:28

"Winther" <Falk-Petersen@tele2sletadsl.dk> wrote in message

> Hvis hunden har byttedrift, dvs. den gerne bl.a. gerne vil lege med bold,
> pinde og løbe efter ting. så kan jeg måske hjælpe dig. Hvis den har, og
> [...]

Jeg kan oplyse, at jeg kender den nye ejer af hunden, som er en sød, rolig
familiehund, som ikke engang gider løbe efter hendes katte.

:Pia

Fra : Winther

Dato : 02-12-03 08:39

> [...]
>
> Jeg kan oplyse, at jeg kender den nye ejer af hunden, som er en sød, rolig
> familiehund, som ikke engang gider løbe efter hendes katte.

Oki

Vh. Winther

Fra : Pia J

Dato : 02-12-03 09:03

Hov - forresten var hun ude at kigge på en anden "forsømt" schæfer med fis i
kasketten, dvs. understimuleret og fuld af krudt - for stor en mundfuld for
min veninde, men det var måske noget for dig istedet? Hanhund på.... 4? Så
kan jeg da evt. skaffe nummeret.

:Pia

Fra : Winther

Dato : 02-12-03 14:56

> [...]
for
> min veninde, men det var måske noget for dig istedet? Hanhund på.... 4? Så

Det er ikke til mig selv. Det er nødvendig med byttedrift og god
koncentration da det er til oplæring til mine og ammunitioprydning. Jeg kan
godt formidle en kontakt, men kan selvfølgelig ikke garantere noget. Er der
papir på hunden? Det kan også godt være han er for gammel.

Vh. Winther

Fra : Pia J

Dato : 02-12-03 16:00

> godt formidle en kontakt, men kan selvfølgelig ikke garantere noget. Er
der
> papir på hunden? Det kan også godt være han er for gammel.

Jeg aner INTET om hunden ud over det min veninde fortalte om sit besøg hos
den, hvor den blev valgt fra fordi den var for understimuleret (den
klassiske historie om familien der alligevel ikke havde tid og hunden som
går i løbegård fordi den er for vild indendørs) Den lød som en hund med
"go" - men sød og villig til kontakt. Men min veninde har ikke tid til at
tage ferie for at tage sig af en "hvalp", der nærmest skal lære alt
ordentligt fra bunden igen.

Jeg prøver at få nummeret til ejeren og sender det til din adresse - så kan
I jo selv snakke med dem og vurdere. Den bor på Vestsjælland.

Hun var også ude at besøge en på 2 som lyder HELT rigtig til det du søger.
Allerede velafrettet og bor hos opdrætteren. Men den koster 7000.
Interesseret?

:Pia

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-12-03 16:42

On Sun, 30 Nov 2003 21:46:39 GMT, "Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk>
wrote:

> [...]
>
>Så finder han dette forum og fortæller ærligt og redeligt, at de magter
>hunden _så_ lidt, at de vil se sig tvunget til at aflive den, hvis de

jamen jeg er enig i denne betragtning !
Det er det bedste forsøg hvis man ikke kender nogen alternativer !
--

Mv.
Bo M Mogensen

" Så længe jeG er håbeløs er der håb
og der er Håb ENDNU "
ØSTKYST HOSTLERS !

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 25-11-03 01:59

On Mon, 24 Nov 2003 22:56:27 +0100, "michael"
<dsl72661a@post.cybercity.dk> wrote:

>Hej vi har en rigtig god schæferhund som vi gerne vil give væk grundet
>graviditet m.v.

jeg kunne godt være interessert ... men først til foråret da jeg pt
bor i en 2 værlses lejlighed i KBH men flytter på landet til foråret -
hvor der er masser af plads og den vil sgu få det fint ....jeg sider
lige nu i mosambiq ..... men hvis det var kunne jeg jo prøve at have
den også ku vi se hvordan det gik

> Det er en rigtig god og sød hund (2 år) som aldrig har bidt
>eller knurret af nogen. Den kan dog godt gø når det banker på døren :).

det skal den sgu da også :)

> [...]
>lidt tid på at tillære den. Hvis ingen vil have den bliver vi desværre nød

min enste bekymring går på om den ville kunne finde på at tage mine
fugle eller min egen hund for den sags skyld - der jo ikke er så stor
men 2 år vil være en rar alder at få den i ....da hele valpe showet er
noget af en prøvelse

men hvordan ser den ud hvad køn er den ?
--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Winther

Dato : 25-11-03 08:27

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-11-03 01:23

dfg

Fra : Pia J

Dato : 25-11-03 12:49

"michael" <dsl72661a@post.cybercity.dk> wrote in message
> Hej vi har en rigtig god schæferhund som vi gerne vil give væk grundet
> graviditet m.v. Det er en rigtig god og sød hund (2 år) som aldrig har
bidt

Min veninde har prøvet at skrive til din adresse, men den virker ikke!

:Pia

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 25-11-03 13:04

> Min veninde har prøvet at skrive til din adresse, men den virker ikke!

Jeg er kommet igennem til den...

dsl72661@vip.cybercity.dk <--- Har du prøvet den??

Rinnie

Fra : Pia J

Dato : 25-11-03 13:09

> Jeg er kommet igennem til den...
>
> dsl72661@vip.cybercity.dk <--- Har du prøvet den??

JEG har ikke - det er min veninde der søger hund, jeg kopierede blot
annoncen og sendte videre, hvorefter hun meldte at den ikke virkede. Hun
søger ellers en schæfer, og ikke for gammel, men heller ikke hvalp, og kan
overtage den med det samme.

:Pia

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 25-11-03 13:17

> [...]
> søger ellers en schæfer, og ikke for gammel, men heller ikke hvalp, og kan

Okay, så prøv at spørg HENDE om hun har prøvat den, for den der står som
afsender virker ikke

Rinnie

Fra : Pia J

Dato : 25-11-03 13:19

> Okay, så prøv at spørg HENDE om hun har prøvat den, for den der står som
> afsender virker ikke

jeps, for jeg sendte kun teksten i annoncen

Men jeg ved ikke lige, om cc er kendt for deres stabilitet.

Har du også fået svar?

:Pia

Fra : Fagus

Dato : 27-11-03 09:45

Jeg håber at den stakkels hund får et godt og blivende hjem.
Sidder lige nu med en dejlig dansk svensk gårdhund på 7 mdr. som vi har
overtaget for 1 mdr. siden, han er bare SÅ dejlig.
Hilsen fagus

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 27-11-03 18:15

On Thu, 27 Nov 2003 09:44:55 +0100, "Fagus" <fagus@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Jeg håber at den stakkels hund får et godt og blivende hjem.
>Sidder lige nu med en dejlig dansk svensk gårdhund på 7 mdr. som vi har
>overtaget for 1 mdr. siden, han er bare SÅ dejlig.

Ohh det er sådan en ligesom i matador ikke ???
det er en prægtig lille hund ....lige så rar som den er ved mennersker
så er den GENIAL til at tage rotter og mus !!
--

Mv.
Bo M Mogensen

" Så længe jer er håbeløs er der håb
og der er Håb ENDNU "
ØSTKYST HOSTLERS !

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 27-11-03 20:40

Fagus skrev:

> [...]

Det gør jeg godt nok også

Stort tillykke, en D/S gårdhund er en pragfuld race, er nemlig selv en meget
lykkelig ejer af en, en han på snart 3 år

Har du et billed af ham jeg må se?

Bo skrev:

> Ohh det er sådan en ligesom i matador ikke ???

Faktisk ikke, men alle tror det er en Dansk/Svensk gårdhund der spiller
Kvik, jeg citere fra bogen "dansk kennel klub, Dansk/Svensk gårdhund":

Grisehandler Larsens Kvik er en fox terrier, men ligeså sikker er det, at
det burde have været en gårdhund. Men da matador skulle optages, gik man
ikke bare hen og fandt en hund, som dem der før var på gårdene, for på det
tidspunkt så det ud som om, den næsten var uddød. Det skulle heldigvis
senere vise sig langt fra at være tilfældet.
selvom Kvik er en fox terrier, har han helt sikkert været fremmende for
interessen for gårdhundene. De flese gårhundeejere kender spørgsmålet: " er
det sådan en som Kvik?" Det korrekte svar på dette er altså: Nej- Kvik er en
fox terrier, der spiller DAnsk/Svensk gårdhund.

> det er en prægtig lille hund ....lige så rar som den er ved mennersker
> så er den GENIAL til at tage rotter og mus !!

Bedre kunne du ikke beskrive en D/S gårdhund*SS*

Mange venlige hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Fagus

Dato : 28-11-03 22:02

Ja der er en rigtig Kvik hund , og så hedder han Basse
Hilsen fagus

Fra : Jørgen

Dato : 30-11-03 10:19

Hej alle som har svaret på indlægget "God Schæferhund gives væk!
Hillerød."
Jeg syndes at i svare i Øst og West, uden at i komme til det der er
relevant.

For mig ser det ud til at det er en familie der er blevet træt af deres
hund,
og ikke vil give hunde en chance.

man siger ellers at hunden er menneskets bedste ven, hvad er familien så
?

Jørgen