Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
repost: Hvilket flash kort skal jeg vælge~
Fra : co

Dato : 24-11-03 21:50

Hej NG

Da jeg har kig på dette dejlige kamera, kom jeg i tvivl om hvilke flash ram
jeg skal købe, da den jo kan tage en del forskelligt.

Skal det være xD-Picture eller kan man bruge CF-ultra/CF-ultra II???

mvh
Christian Olesen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 25-11-03 15:42

"co" skrev
> [...]
> jeg skal købe, da den jo kan tage en del forskelligt.
>
> Skal det være xD-Picture eller kan man bruge CF-ultra/CF-ultra II???

I følge oversigten kan den bruge både XD, SM og
CF kort type 1 og 2.
Hvad man vælger er et spørgsmål om pris vs.
ydelse. CF kort giver antagelig flest MB pr. kr.
men er også langsomme i de billigste klasser.
XD kort er hurtigst men også dyrest pr. MB.
At kortet er "Ultra" siger ikke noget reelt om dets
egenskaber.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : K

Dato : 26-11-03 22:15

"Peter Schrøder" <nospample@se> skrev i en meddelelse

> [...]
> men er også langsomme i de billigste klasser.
> XD kort er hurtigst men også dyrest pr. MB.
> At kortet er "Ultra" siger ikke noget reelt om dets

Man skal selvfølgelig tage "Turbo"/"Ultra"/"Super"/"...." -betegnelser med
et gran salt, men jeg har 2 PQI CF-kort: Et almindeligt og et "Hi-Speed" -
og der er meget stor forskel på hastigheden. Jeg har dog kun erfaring for
forskellen, når der overføres via kortlæser, da de anvendes i forskellige
kameraer, men i kortlæseren er hastigheden på "Hi-Speed"-kortet adskillig
gange højere end på det almindelige kort. Har man et kamera, der kan udnytte
hastigheden (og har man behovet), er "Hi-Speed"-kortet en god investering -
og formentlig stadig billigere end xD-kortet. Ydermere er der væsentligt
flere kameraer, kortlæsere, PDA'er og andet udstyr, der understøtter CF end
xD, hvorfor dette sandsynligvis vil være den bedste investering.

Fra : Allan Olesen

Dato : 26-11-03 22:35

Peter Schrøder <nospample@se> wrote:

>XD kort er hurtigst men også dyrest pr. MB.

Du har ret i, at de er dyrest, men de er faktisk ret langsomme i
forhold til en lang raekke hurtige CF-kort - i hvert fald naar de
bruges i et C-5050z:

http://hem.passagen.se/birchs/C5050WriteSpeeds/

--
Allan Olesen, Lunderskov.