Region 1 via nettet
Fra : PerX ...

Dato : 24-11-03 21:13

Er der nogen som har nogle gode erfaringer de gerne vil dele, mht at
bestille region 1 DVD'er via nettet?

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-11-03 21:15

PerX ... wrote:

> Er der nogen som har nogle gode erfaringer de gerne vil dele, mht at
> bestille region 1 DVD'er via nettet?

http://www.cd-wow.com og http://www.axelmusic.com er gode.

Check eller http://www.dvdpricecheck.co.uk

/David

Fra : Devast8or

Dato : 25-11-03 00:49

David Rasmussen wrote:

> Check eller http://www.dvdpricecheck.co.uk

Cool, du har lige sparet mig for £1.39 - tak :)

Devast8or (som iøvrigt også kan anbefale CD-wow)

Fra : Devast8or

Dato : 25-11-03 01:26

Devast8or wrote:

> Cool, du har lige sparet mig for £1.39 - tak :)

Well, bortset fra at der er noget der hedder fragt :)

Og iøvrigt var blackstar.co.uk billigere.

Devast8or

Fra : PerX ...

Dato : 25-11-03 02:40

In article <bptokb$o60$1@news.net.uni-c.dk>, david.rasmussen@gmx.net
says...
> Check eller http://www.dvdpricecheck.co.uk

Som jo ganske vist lister en hel masse steder, om de så er gode eller ej
er jo ikke til at vide :)

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-11-03 02:54

PerX ... wrote:

> Som jo ganske vist lister en hel masse steder, om de så er gode eller ej
> er jo ikke til at vide :)

Hvad betyder "gode"?

/David

Fra : ML-78

Dato : 25-11-03 10:34

> Hvad betyder "gode"?

Hurtig leveringstid, ordentlig indpakning, god kundeservice, ingen fralægning af
ansvar i "terms of condition" osv.

ML-78

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-11-03 12:25

ML-78 wrote:

> Hurtig leveringstid, ordentlig indpakning, god kundeservice, ingen fralægning af
> ansvar i "terms of condition" osv.

Alle de butikker der er på dvdpricecheck er "gode" i den forstand. Men
det er mere oplagt for en dansker at bestille i de engelske og tyske end
i dem uden for EU, pga. told og moms.

Jeg bruger dvdpricecheck som en rettesnor. Hvis noget kan fås _meget_
billigere (incl. evt. told og moms) end hvad jeg ellers har set, og især
hvis prisen er betragtelig, så køber jeg dette billige sted. Hvis jeg
kun kan spare 5-10% i forhold til f.eks. cd-wow, så køber jeg bare hos
cd-wow.

/David

Fra : Tim Christensen

Dato : 25-11-03 21:24

David Rasmussen wrote:

> http://www.cd-wow.com

http://www.cd-wow.com.hk er ofte billigere (og nej der kommer ikke told
oveni da skiverne bliver sendt fra sverige ligesom fra .com udgaven).

Mvh

Tim

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-11-03 21:54

Tim Christensen wrote:

> http://www.cd-wow.com.hk er ofte billigere (og nej der kommer ikke told
> oveni da skiverne bliver sendt fra sverige ligesom fra .com udgaven).

Tja.. www.cd-wow.com er for det meste billigst, når man tager diverse
rabatlinks og vouchers med i billedet. De virker som regel ikke på hk-siden.

/David

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 24-11-03 21:24

PerX ...'s utterance expressed in

> Er der nogen som har nogle gode erfaringer de gerne vil dele, mht at
> bestille region 1 DVD'er via nettet?

Jeg køber en del R1 via www.axelmusic.dk - Den kan klart
anbefales - god service og et godt udvalg :)

hilsner!
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-11-03 23:22

> Jeg køber en del R1 via www.axelmusic.dk - Den kan klart
> anbefales - god service og et godt udvalg :)

110% enig!
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : PerX ...

Dato : 25-11-03 02:28

In article <Xns943DDA54ECC9Elgjatjydedotdk@62.243.74.163>,
lgjPURGE@jyde.dk says...
> PerX ...'s utterance expressed in

> Jeg køber en del R1 via www.axelmusic.dk - Den kan klart
> anbefales - god service og et godt udvalg :)

Ok, tak for det forslaget :) (også dig David :)

Fra : Kasper Simonsen

Dato : 25-11-03 16:58

www.dvdsoon.com - enormt lave priser

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 25-11-03 17:07

"Kasper Simonsen" <nuclearwarhead@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> www.dvdsoon.com - enormt lave priser

Ikke når der kommer told på... (Har du ikke betalt told?)

Fra : Kasper Simonsen

Dato : 25-11-03 17:32

> Ikke når der kommer told på... (Har du ikke betalt told?)

Det er netop det jeg ikke har. Pakkens værdi står angivet til $12 CAD =
under toldgrænsen.
http://www.geekculture.dk/comments.php3?threadid=1068171000-116-2479;page=1
<- Nogle siger dog at de har været uheldige og er kommet til at betale, men
de fleste undgår told jf. det topic på geekculture.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 25-11-03 19:31

> [...]
men
> de fleste undgår told jf. det topic på geekculture.

O.k., jeg ser det handler om pakkens værdi. Hvis man undgår både told og
moms er det billigt, ellers ikke.

Mikkel

Fra : Morten DH

Dato : 25-11-03 21:47

"Kasper Simonsen" <nuclearwarhead@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Det er netop det jeg ikke har. Pakkens værdi står angivet til $12 CAD =
> under toldgrænsen.

Pas på med at "annoncere" dette i offentligt forum - der var en overgang
alle den slags fiduser der blev nævnt her i gruppen pludselig blev nappet af
PestDK

Fra : ML-78

Dato : 25-11-03 22:49

> Pas på med at "annoncere" dette i offentligt forum - der var en overgang
> alle den slags fiduser der blev nævnt her i gruppen pludselig blev nappet af
> PestDK

Pakker hvis værdi er under toldgrænsen er ikke en fidus, men er toldfri ifølge
reglerne. Toldvæsnet kan checke alt det de vil, men der kan ikke pålægges noget,
hvis værdien er under 80 kr.

ML-78

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 26-11-03 09:57

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ifølge
> reglerne. Toldvæsnet kan checke alt det de vil, men der kan ikke pålægges

Pointen er i dette tilfælde tilsyneladende - ifølge det angivne link hos
Geek Culture - at afsenderen _skriver_ at værdien er under $12 CAD. Uanset
prisen... Højst besynderligt.