MS Windows
briani 27239
Er Win XP Longhorn forsinket ?
Fra : Dr.Ralph

Dato : 24-11-03 19:36

Jeg var af den opfattelse, at det ville komme til foråret/sommer og fungere
med 64 bit processorer ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Martin Schultz

Dato : 24-11-03 19:49

On Mon, 24 Nov 2003 19:35:41 +0100, "Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk>
wrote:

>Jeg var af den opfattelse, at det ville komme til foråret/sommer og fungere
>med 64 bit processorer ?

Nej der har aldrig været en officiel udgivelses dato på den. MS
forventer den vil være færdig engang i 2005.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Nic

Dato : 25-11-03 10:10

> Nej der har aldrig været en officiel udgivelses dato på den. MS
> forventer den vil være færdig engang i 2005.

2006.

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 25-11-03 10:37

Nic wrote:

> 2006.

Jeg hørte en gang at den bliver udskudt til M$ mener at der hardware der
er hurtig nok til køre den....

/klaus

Fra : Dr.Ralph

Dato : 25-11-03 13:57

> Jeg hørte en gang at den bliver udskudt til M$ mener at der hardware der
> er hurtig nok til køre den....
>

> /klaus

Jamen 64 bit processorer og bundkort med chipset der understøtter 64 bit er
klar inden sommeren, og det vil give win xp 32 bit OS åndenød.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 25-11-03 13:58

Og Mac OSx Panther er klar med 64 bit understøttelse, der matcher de nye
Mac 64 bit CPU's i G5 - kan det virkelig passe, at windows sagger bagefter
mac i den grad, at vi taler år og ikke måneder ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 25-11-03 14:00

On Tue, 25 Nov 2003 13:58:15 +0100, Dr.Ralph wrote:

> Og Mac OSx Panther er klar med 64 bit understøttelse, der matcher de nye
> Mac 64 bit CPU's i G5 - kan det virkelig passe, at windows sagger bagefter
> mac i den grad, at vi taler år og ikke måneder ?

Kommer der en win xp upgrade i mellemtiden så ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 25-11-03 16:15

Dr.Ralph wrote:

> Kommer der en win xp upgrade i mellemtiden så ?

XP SP2 er i beta test.

\MK

Fra : Rudi Stegen

Dato : 25-11-03 15:43

Hej Dr.Ralph, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Og Mac OSx Panther er klar med 64 bit understøttelse, der matcher
> de nye Mac 64 bit CPU's i G5 - kan det virkelig passe, at windows
> sagger bagefter mac i den grad, at vi taler år og ikke måneder ?

Nemt. Windows har på adskillige områder haltet efter Mac. (Udover det
var Apple, der så at sige udviklede/opfandt GUI-interfjæset og anvendte
det, mens Microsoft stadig havde deres DOS og intet andet).

Fx hakkede Windows omkring med noget pinligt USB fra og med Win95
OSR2.1, mens Mac anvendte Firewire.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-11-03 17:07

Rudi Stegen wrote:

> Nemt. Windows har på adskillige områder haltet efter Mac. (Udover det
> var Apple, der så at sige udviklede/opfandt GUI-interfjæset og anvendte
> det, mens Microsoft stadig havde deres DOS og intet andet).

Du mener, Microsoft lavede en xerox af Apple mht. til GUI-interfjæset?
Var det før eller efter, Apple lavede en xerox af Xeroxs GUI-interfjæs?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-03 18:24

Kim Ludvigsen wrote:

> Du mener, Microsoft lavede en xerox af Apple mht. til GUI-interfjæset?
> Var det før eller efter, Apple lavede en xerox af Xeroxs GUI-interfjæs?

http://www.macos.utah.edu/Documentation/MacOSXClasses/macosxone/gui.html

Apple betalte trods alt 1 million $ for at "studere" det GUI som
Xerox/PARC havde designet.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 25-11-03 21:41

> Du mener, Microsoft lavede en xerox af Apple mht. til GUI-interfjæset?
> Var det før eller efter, Apple lavede en xerox af Xeroxs GUI-interfjæs?
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen

Hej Kim
Kan du også huske det dejlige GEM fra var det Digital se det var tider og
rent "GUI"
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-11-03 01:29

Paul Østerby Sørensen wrote:

> Kan du også huske det dejlige GEM fra var det Digital se det var tider og
> rent "GUI"

Jeg må indrømme, at jeg ikke kendte - eller i hvert fald ikke kan huske
- GEM. Men det ser da meget sødt ud
(http://www.osnews.com/story.php?news_id=1187).

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 26-11-03 17:52

GUI-interfjæs?

> Jeg må indrømme, at jeg ikke kendte - eller i hvert fald ikke kan huske
> [...]
Ja det er ikke så underlig at man engang imellem føler sig gammel men en
sjov tid var det
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : arc@na

Dato : 26-11-03 10:33

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> wrote in

> Kan du også huske det dejlige GEM fra var det Digital se det var tider
> og rent "GUI"

Njah, det lå som en shell oven på DOS.

arc@na

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-11-03 20:37

WIN XP 64 bit er til salg (dog kun med Itanium endnu).

Fra : Martin Schultz

Dato : 25-11-03 21:51

wrote:

>Og Mac OSx Panther er klar med 64 bit understøttelse, der matcher de nye
>Mac 64 bit CPU's i G5 - kan det virkelig passe, at windows sagger bagefter
>mac i den grad, at vi taler år og ikke måneder ?

Panther er ikke et 64 bit os. I øvrigt findes der allerede en 64bit
windows til Itanium og Alpha processorne.

Martin

Fra : Nic

Dato : 25-11-03 19:49

> Jamen 64 bit processorer og bundkort med chipset der understøtter 64 bit er
> klar inden sommeren, og det vil give win xp 32 bit OS åndenød.

Der går MANGE år inden 64bit er standard og nødvendigt til slutbrugeren.....

Fra : Dr.Ralph

Dato : 25-11-03 20:47

On Tue, 25 Nov 2003 19:49:04 +0100, Nic wrote:

> Der går MANGE år inden 64bit er standard og nødvendigt til slutbrugeren.....

Vrøvl - AMD har allerede lavet deres 64 bit CPU til slutbrugere og servere
nu. Intel har lavet itanium, og er på vej med 2 nye 64 bit CPU'er til
slutbrugerne.

De er stadig dyre i pris, men vent bare 6 måneder så falder de i pris, når
Intel fyrer 2 nye CPU'er af med 64 bit understøttelse.

SCSI diske er altså heller ikke til server folk alene, jeg bruger 4 SCSI
diske i mit system - og oplever stabilitet, som hverken SATA eller ATA kan
give. 64 bit CPU'er og 64 bit chipset, der sprænger flaskehalsen på 32 bit
er ved at være en tvingene nødvendighed.

Harddiske i raid rammer allerede for længst hovedet mod 32 bit muren, hvor
133 MB/sec er græsen. SCSI inyterface er lavet til op til 320 MB/sec, men
kun med rene 64 bit pc'er kan denne hastighed udnyttes (og så kræver det
lige 4 SCSI diske i raid 0 at nå derop i nærheden af)
Men vi ser allerede nu SATA diske, der 2 i raid 0, som mange super brugere
bruger, rammer hovedet imod 32 bit begrænsningen på 133MB/sec.

Det er på høje tid, at slutbrugerne får rene 32 bit maskiner - både mht.
bundkort, chipset & CPU.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 26-11-03 10:56

Dr.Ralph wrote:
> Det er på høje tid, at slutbrugerne får rene 32 bit maskiner - både
> mht. bundkort, chipset & CPU.

Du mener rene 64 bit maskiner ikk? Ellers fatter jeg ikke helt dit indlæg

--
Martin K

Fra : Dr.Ralph

Dato : 26-11-03 20:43

Æhhhh.....jo...pinligt :) - må have været lidt træt, da jeg skrev det :)

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Nic

Dato : 26-11-03 20:44

> Vrøvl - AMD har allerede lavet deres 64 bit CPU til slutbrugere og servere
> nu. Intel har lavet itanium, og er på vej med 2 nye 64 bit CPU'er til
> slutbrugerne.
Ja - og? - 64bit er intet nyt. Jeg gentager, og læs denne gang:
> [...]

> give. 64 bit CPU'er og 64 bit chipset, der sprænger flaskehalsen på 32 bit
> er ved at være en tvingene nødvendighed.
Stabilitet? hvordan slår dine scsi mine 100% IDE?

> Men vi ser allerede nu SATA diske, der 2 i raid 0, som mange super brugere
> bruger, rammer hovedet imod 32 bit begrænsningen på 133MB/sec.
Den er allerede forældet ja.

> Det er på høje tid, at slutbrugerne får rene 32 bit maskiner - både mht.
> bundkort, chipset & CPU.
32 ;)

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 02-12-03 00:59

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> give. 64 bit CPU'er og 64 bit chipset, der sprænger flaskehalsen på 32 bit
> er ved at være en tvingene nødvendighed.

Sgu ikke for den normale slutbruger - de vil et pænt stykke ind i fremtiden
kunne klare sig med 32 bit....!

> Det er på høje tid, at slutbrugerne får rene 32 bit maskiner - både mht.
> bundkort, chipset & CPU.

Øhh, min maskine er da allerede ren 32 bit....

--
Ulrik Chr.
www.uac.dk * nettet@uacxx.dk

P.S.: Fjern xx efter uac i min mail.

Mail-adressen er beskyttet af Norton AntiVirus 2004 og AntiSpam 2004.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 25-11-03 18:16

Dr.Ralph skrev:

> Og Mac OSx Panther er klar med 64 bit understøttelse, der matcher
> de nye Mac 64 bit CPU's i G5 - kan det virkelig passe, at windows
> sagger bagefter mac i den grad, at vi taler år og ikke måneder ?

Kan WinXP 64-bit Edition ikke bruges da?

Madsen.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 25-11-03 20:41

> Kan WinXP 64-bit Edition ikke bruges da?

Jeg ante ikke den eksisterede :)

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 02-12-03 00:53

> Jeg ante ikke den eksisterede :)

Men det gør den
http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/default.asp

Men findes 64-bit versionen egentlig på dansk?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-12-03 19:53

Nej, kun Engelsk. Såvidt jeg ved kan du ikke få nogen Server version
på dansk.