Hjælp til tekstlæsning
Fra : Jesper Holgersen

Dato : 24-11-03 19:00

Hej alle,

Jeg har affotograferet en del af en afgangsliste hvorpå nogle af mine
forfædre optræder. Det lader til at der har fået et skudsmål med på vejen,
men jeg kan ikke læse hvad der står. Jeg har lægt et indlæg i
dk.binaer.historie (under emnet 'Hestbæckgaard'), meddelelsen skulle være
denne her: 3fc24603$0$24837$ba624c82@nntp02.dk.telia.net. Der der nogen der
kan hjælpe?

Med venlig hilsen
- Jesper (http://familien-holgersen.dk)

Fra : Heino Rost-Nielsen

Dato : 24-11-03 19:22

Hej

Jeg mener at der står:

fløttet fra Hestbæchgaard i Blære

Mvh

Heino

Fra : Jesper Holgersen

Dato : 24-11-03 19:38

Mange tak. Den del af teksten var jeg dog allerede rimeligt sikker på. Jeg
burde havde skrevet i mit indlæg at det er teksten til venstre for linien i
midten som giver mig problemer. Nederst står der "samme", men hvad står der
for oven? Jeg læser det sidste ord til "forhold"...

Fra : Ove Kühn

Dato : 24-11-03 20:57

Der står: Retskaffent Forhold
VH
Ove Kühn
> [...]
> men jeg kan ikke læse hvad der står. Jeg har lægt et indlæg i
> dk.binaer.historie (under emnet 'Hestbæckgaard'), meddelelsen skulle være

---

Fra : Jesper Holgersen

Dato : 24-11-03 22:13

Tusind tak, jeg er sikker på at du har ret. Jeg har ikke tidligere kunnet se
det første 's' i Retskaffent, men nu kan jeg godt se det. Jeg var usikker på
om der var ét eller to ord til at starte med og så kan man pludseligt slet
ikke læse noget. Mange tak!