Valg af P4 motherboard
Fra : Niels

Dato : 24-11-03 11:50

Hej!

Jeg skal i gang med at bygge et P4 system, og valgt at benytte en P4 2,6 800
FSB. Jeg har forsøgt desperat at finde nogle gode test af motherboards, hvor
de forskellige boards bliver sammenlignet med hinanden. Da det ikke er
lykkedes kunne jeg godt bruge et godt råd, hvilket af disse kort kan
anbefales:

Asus P4S800D, Sis 655FX Pris 839 kr.

Gigabyte GA-8S655FX-L, Sis 655FX Pris 819 kr.

Asus P4P800 Deluxe, i865PE Pris 1100 kr.

Asus P4C800, i875P Pris 1300 kr.

Abit IC7 ATX, i875P Pris 1075 kr.

Intel Bonanza D875PBZLK ATX, i875P Pris 1.307 kr.

Jeg skal ikke i gang med den store overclocking, og derfor er dette en
beslutningsparameter. Det er til gengæld prisen. Hvilket kort giver maks
valuta for pengene?

Hvad med ram, hvad kan anbefales når julebudgettet er stramt?

Mvh N

Fra : JK

Dato : 24-11-03 12:17

On Mon, 24 Nov 2003 11:49:49 +0100, "Niels"
<n094efj0jf3f@wecmqwerpcmq.sd> wrote:

> [...]
>

>Jeg skal ikke i gang med den store overclocking, og derfor er dette en
>beslutningsparameter. Det er til gengæld prisen. Hvilket kort giver maks

Jeg kan godt se, at du med chipsets intel875 har en konkurrent i
chipset sis 655fx og kun det.
Disse 2 chipsets henter mest båndbredde ud af din ram.

Jeg ville vælge abit ic7 udfra en prismæssig betragtning.

Men der er et langt billigere alternativ: asus p4s800 til 594 kr.
Det kan også fsb800, men med lidt dårligere ram-ydelse end p4s800d.

Jeg har læst reviews af det engang, men kan ikke finde det mere. Kan
huske, at det havde skuffende OC faciliteter. Men det vil du jo ikke.

>Hvad med ram, hvad kan anbefales når julebudgettet er stramt?

Det _skal_ være pc3200 ram ! Hvad med Adata ram, 2x256 Mb a´ 338 kr.

Det er et anerkendt mærke af overclockere. Det er deres pc4000 ram,
jeg tænker på. Så jeg tør godt anbefale disse ram. Prisen er meget
stærk i konkurrencen, det billigste er 311 for noname ram, og husk, at
du skal virkelig bruge pc3200 performance ved fsb200, DDR400.
Bundkortet kører jo fsb200, 2x200=400, 4x200=800.

mvh

John

Fra : Leony

Dato : 24-11-03 13:38

In news:3fc1e265$0$9760$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Niels <n094efj0jf3f@wecmqwerpcmq.sd> typed:

> [...]
> motherboards, hvor de forskellige boards bliver sammenlignet med
> hinanden. Da det ikke er lykkedes kunne jeg godt bruge et godt råd,

http://www.tomshardware.com/ har end del tester af forskelligt hardware.
Måske kan du finde noget der.

> Asus P4S800D, Sis 655FX Pris 839 kr.
> Gigabyte GA-8S655FX-L, Sis 655FX Pris 819 kr.

Intel processor fortjener et Intel chipset.

> [...]
> Jeg skal ikke i gang med den store overclocking, og derfor er dette en
> beslutningsparameter. Det er til gengæld prisen. Hvilket kort giver

Jeg ville vælge Abit boardet.
Har selv et Abit BD7-RAID, som jeg er ganske tilfreds med og så er det
jo lidt billigere end de andre.

> Hvad med ram, hvad kan anbefales når julebudgettet er stramt?

Samsung.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Allan / Kolding

Dato : 24-11-03 23:19

Prøv at se dette Soltek.
Mont. det i en maskine for en mand for 14 dage siden
Føj det kører godt.
Mit eget P4P800 kan ikke følge med.

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264837982

--
Allan / Kolding

Fra : Henrik Dissing

Dato : 27-11-03 23:02

On Mon, 24 Nov 2003 11:49:49 +0100, Niels wrote:

>Jeg skal i gang med at bygge et P4 system, og valgt at benytte en P4 2,6 800
>FSB. Jeg har forsøgt desperat at finde nogle gode test af motherboards, hvor
>de forskellige boards bliver sammenlignet med hinanden.

Flere af de kort du nævner, samt nogle flere muligheder, sammenlignes i
denne test:

http://www.tomshardware.com/motherboard/20030707/index.html
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)