Monty Python med DK undertekster
Fra : Snavox

Dato : 24-11-03 09:29

Hejsa.

Jeg har forsøgt at finde MPFC på DVD med danske undertekster, som min søn
skal tvangsfodres med. Men en hurtig søgning på nettet gav ikke pote. Ved
nogen, om den fås.

Venlig hilsen

Poul

Fra : Jens Thomsen

Dato : 24-11-03 09:58

Snavox wrote:

> Jeg har forsøgt at finde MPFC på DVD med danske undertekster, som min
> søn skal tvangsfodres med. Men en hurtig søgning på nettet gav ikke
> pote. Ved nogen, om den fås.

Kun på vhs.

På dvd er der i UK udkommet en opsamling med engelske undertekster. Men man
skal til USA, hvis man vil have den komplette serie.

--
Jens Thomsen
Sidst set (bedømmelser ud af 6): The Matrix Revolutions ***,

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-11-03 10:26

Jens Thomsen wrote:

> På dvd er der i UK udkommet en opsamling med engelske undertekster. Men man
> skal til USA, hvis man vil have den komplette serie.

Den komplette Flying Circus box kan ikke fås med danske undertekster,
men den nu godt købes uden at man skal tage til USA :)

/David

Fra : Jens Thomsen

Dato : 24-11-03 10:34

David Rasmussen wrote:

> Den komplette Flying Circus box kan ikke fås med danske undertekster,
> men den nu godt købes uden at man skal tage til USA :)

Jaja, det var jo sådan i lidt overført betydning. Men altså man skal
stadigvæk handle region 1 for at få *hele* serien, ikke? Jeg kan i hvert
fald ikke finde den andre steder. Det er egentligt mærkeligt, at englænderne
ikke selv har udgivet andet end uddrag.

MVH
Jens

Fra : Stefan Holm

Dato : 24-11-03 15:06

"Jens Thomsen" <virker@ikke.dk> writes:

> Jaja, det var jo sådan i lidt overført betydning. Men altså man skal
> stadigvæk handle region 1 for at få *hele* serien, ikke?

Nej. Jeg har den i hvert fald i region 2.

--
Stefan Holm
"Nej ... jag känner inget. Inget analsex."

Fra : Jens Thomsen

Dato : 24-11-03 15:52

Stefan Holm wrote:

> Nej. Jeg har den i hvert fald i region 2.

Oho. Den komplette serie? Hvem har udgivet den og hvornår?

De mere populære, britiske forhandlere (bensonsworld, blackstar og
amazon.co.uk) kender ikke til andet end den opsamling, jeg nævnte - heller
ikke blandt udgåede varer. Det samme gælder for Tyskland. Amazon i Frankrig
har dele af serien til salg. Men ved et nærmere kig viser det sig at være
import fra region1. Et opslag på dvd-basen.dk giver heller ikke en eneste
anmeldelse af en europæisk version?

MVH
Jens

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-11-03 15:58

Jens Thomsen wrote:

> [...]
> import fra region1. Et opslag på dvd-basen.dk giver heller ikke en eneste

Kig f.eks. hos axelmusic.dk. De har hele boxen.

Men ellers kig på dvd-købernes google: http://dvdpricecheck.co.uk

/David

Fra : Jens Thomsen

Dato : 24-11-03 23:52

David Rasmussen wrote:

> Kig f.eks. hos axelmusic.dk. De har hele boxen.

Ja. De har den amerikanske. Men diskussionen drejede sig om, hvorvidt den
komplette serie også eksisterede i R2 (og mere specifikt med danske
undertekster). Det er stadigvæk et nej til begge. Monty Python's Flying
Circus findes kun komplet i den nordamerikanske udgivelse fra A&E. I UK kan
man ikke få andet end en mindre opsamling, og med danske undertekster kan
man desværre kun få spillefilmene.

MVH
Jens

Fra : Kasper Simonsen

Dato : 24-11-03 15:43

> [...]
> stadigvæk handle region 1 for at få *hele* serien, ikke? Jeg kan i hvert
> fald ikke finde den andre steder. Det er egentligt mærkeligt, at

http://www.dvdsoon.com/
Der har de serien til latterligt lave priser (omkring 900 kr. for samtlige
afsnit).
Og de angiver prisen som $12 (CAD) så varerne ikke fortoldes (jf. debatten

http://www.geekculture.dk/comments.php3?threadid=1068171000-116-2479;page=1)

Jeg ved ikke om det er R0 eller R1.

Mvh.
Kasper

Fra : Stefan Holm

Dato : 24-11-03 16:07

"Jens Thomsen" <virker@ikke.dk> writes:

> Oho. Den komplette serie? Hvem har udgivet den og hvornår?

Nu blev jeg nødt til at undersøge sagerne (og ikke bare se på min
oversigt).

Bokssættet er fra A&E, 1999. Jeg mener bestemt, at den i sin tid er
købt som region 2, men jeg kan ikke finde nogen regionsangivelse på
hverken boksen eller de enkelte dvd'er - til gengæld står der at de
kun er til salg på det amerikanske og canadiske marked, hvilket kunne
antyde region 1. Men de spiller faktisk fint under begge regioner.

--
Stefan Holm
"I told you that elves, robots and people from Oregon always cheat, eh?"

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-11-03 16:35

Stefan Holm <nospam@algebra.dk> writes:

> [...]
> kun er til salg på det amerikanske og canadiske marked, hvilket kunne
> antyde region 1. Men de spiller faktisk fint under begge regioner.

Jeg har fundet en anmeldelse. Det lyder faktisk ret godt.

http://www.dvdmoviecentral.com/ReviewsText/complete_monty_python.htm

Fra : ML-78

Dato : 24-11-03 17:49

> Jeg har fundet en anmeldelse. Det lyder faktisk ret godt.
>
> http://www.dvdmoviecentral.com/ReviewsText/complete_monty_python.htm

Det er den amerikanske (men regionsfri) udgivelse.

ML-78