MS Windows
briani 27239
Win XP vil ikke lukke, men genstarter
Fra : S?ren Nielsen

Dato : 24-11-03 09:01

Hej gruppe

Min Win XP har altid kunnet slukke min pc+skærm når der var valgt
"Luk".

Forleden installerede jeg en trådløs mus, og siden da vil XP ikke
lukke ned, men går efter 1-2 sekunder i gang med at genstarte.

Jeg kan naturligvis ikke vide om det har noget med musen at gøre, men
for en sikkerheds skyld fjernede jeg driveren, og genstartede med min
gamle mus igen, men det har ikke hjulpet. Har endvidere været i
BIOS'en og reinstalleret default settings for en sikkerheds skyld.

Hotlinen som jeg kan ringe til, kunne kun hjælpe med en vejledning i
hvordan man formatterer hele skidtet og geninstallerer ... det kunne
jeg nu nok have fundet ud af selv

Så inden jeg vælger dén løsning, så vil jeg lige spørge de RIGTIGE
eksperter her i gruppen, om den kan reddes på anden måde?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Søren Nielsen

Fra : Torben

Dato : 24-11-03 13:13

"S?ren Nielsen" <sni@post.lsb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så inden jeg vælger dén løsning, så vil jeg lige spørge de RIGTIGE
> eksperter her i gruppen, om den kan reddes på anden måde?

Har du prøvet at se fejlloggen om der står noget?
du kunne også prøve at kører en syetemgendannelse derfra hvor maskinen
var ok.
--
Mvh Torben

Fra : Søren Nielsen

Dato : 24-11-03 18:25

> Har du prøvet at se fejlloggen om der står noget?
> du kunne også prøve at kører en syetemgendannelse derfra hvor maskinen
> [...]

Hej Torben

Undskyld at jeg spørger dumt, men hvor finder jeg fejlloggen? :o/
Jeg vil i mellemtiden lige forske lidt i det dér med systemgendannelse.
Foreløbig tak for input.

Mvh.
Søren

Fra : Søren Nielsen

Dato : 24-11-03 19:44

> Har du prøvet at se fejlloggen om der står noget?
> du kunne også prøve at kører en syetemgendannelse derfra hvor maskinen
> [...]

Hej igen

Jeg er kommet lidt videre: Win genstarter faktisk fordi, at det skal den
efter en systemfejl. Efter at jeg har klikket den funktion væk, så får jeg
en blå skærm ved lukning af Win med følgende indhold:

"Der er fundet en fejl og Win er blevet lukket for at forhindre beskadigelse
af computeren
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Tekniske oplysninger:
STOP: 0X000000D1 (0x0000002D, 0x00000002, 0x00000000, 0xF89F8941)
kbdclass.sys - Address F89F8941 base at F89f8000, DateStamp 3d6ddad3"

Det bli'r jeg ikke klogere af! Musedriver og alle andre drivere fungerer
perfekt.
Nogen det kan hjælpe herfra?

Mvh
Søren

Fra : Ginge

Dato : 25-11-03 01:09

Logitech mus?

Hvis det er tilfældet skal du hente nyeste software på deres hjemmeside.

Per

Fra : Søren Nielsen

Dato : 25-11-03 18:24

"Ginge" <GINGEnospam@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Logitech mus?
>
> Hvis det er tilfældet skal du hente nyeste software på deres hjemmeside.
>
> Per

Hej Per

Ja så simpelt var det sgu!! Du har lige sparet mig for en total
reinstallation!
Jeg siger tusind tak både til dig og de øvrige som kom med gode forslag.
Hvor var det godt at jeg spurgte de rigtige eksperter inden jeg gjorde som
hotlinen sagde

Mvh.
Søren

Fra : Leo.E

Dato : 24-11-03 19:43

sni@post.lsb.dk (S?ren Nielsen) wrote in message news:<27dcb0d6.0311240000.28ad3692@posting.google.com>...
> [...]
>
> Så inden jeg vælger dén løsning, så vil jeg lige spørge de RIGTIGE
> eksperter her i gruppen, om den kan reddes på anden måde?

Kig her: http://www2.cajun.net/~theriots/blk/win_xp_restart.htm
Leo