Tiscali installation -fejl.
Fra : Christian Haugwtz

Dato : 24-11-03 08:23

Hej NG

Jeg er ved at hjælpe en bekendt med at installere adsl.

Forbindelsen bruger WinXP's indbyggede PPPoE men jeg modtager en
fejlmeddelelse 678 hver gang
den forsøger at forbinde.

Netværkskortet ser ud til at fungere fint, og modemet lyser som det skal.

Computeren bruger WIN XP

Jeg modtager forresten ingen pakker over netværket overhovedet.

Har i nogen gode forslag?

Har senere prøvet at installere win2000 og brugt den medfølgende PPPoE
software.

Der sker det samme bortset fra at det hedder en fejl 651 nu.

mvh
christian

Fra : Hans

Dato : 24-11-03 09:15

"Christian Haugwtz" <christian@haugwitz.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er ved at hjælpe en bekendt med at installere adsl.
>
> Forbindelsen bruger WinXP's indbyggede PPPoE men jeg modtager en

Tiscali og PPPoE?? Det lyder ikke rigtigt. Prøv med DHCP.

/ Hans

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-11-03 17:34

"Christian Haugwtz" <christian@haugwitz.net> wrote in message news:3fc1b1bf$0$9776$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Har senere prøvet at installere win2000 og brugt den medfølgende PPPoE
> software.

øhhh

hvis det er det der TDC udstyr på tiscali forbindelse.. skal du nok bare sætte kablet fra modem ind i PC. sætte pc´en
til at hente IP adresse via DHCP og lave en ipconfig /renew