MS Windows
briani 27239
lsass.exe ?
Fra : Ulrik Chr.

Dato : 24-11-03 01:19

Hej.

Jeg køre med Win XP Pro og Norton Firewall 2004.

Min firewall vil gerne lade filen lsass.exe få adgang til nettet, men hvad
er det for en fil? - Nogen der kan hjælpe mig?

Det sker på en helt ny installation, hvor der kun er Win XP og Norton på, så
jeg vil tro det er en del af Windows.

Filen der vil have adgang til nettet ligger i \Windows\System32

Desuden ligger der en udgave af filen i \Windows\ServicePackFiles\i386

Det undre mig lidt at Norton Firewall ikke kan lave automatisk regler for
filen, hvis den er en del af Windows.

Håber nogen kan fortælle mig lidt om denne fil.

--
Ulrik Chr.
www.uac.dk * nettet@uacxx.dk

P.S.: Fjern xx efter uac i min mail.

Mail-adressen er beskyttet af Norton AntiVirus 2004 og AntiSpam 2004.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-11-03 02:07

"Ulrik Chr." <nettet@uacxx.dk> skrev :

>Min firewall vil gerne lade filen lsass.exe få adgang til nettet, men hvad
>er det for en fil? - Nogen der kan hjælpe mig?

F.eks.
http://www.svein.dk/Visartikler.asp?ART_id=33&S_Menu=25

http://www.windows.no/win_proc.php
--
Knud

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 24-11-03 13:20

> F.eks.
> http://www.svein.dk/Visartikler.asp?ART_id=33&S_Menu=25
>
> http://www.windows.no/win_proc.php

Ok, men hvorfor søger den om netadgang?

Så vidt jeg kan læse, er det en fil til at styre logon på Windows.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-11-03 13:42

"Ulrik Chr." <nettet@uacxx.dk> skrev :

>Ok, men hvorfor søger den om netadgang?

Kunne forestille mig, fordi pc'en tror du er på et lokalnetværk
og skal logge på det.

Men, hvis du sagt nej og det ikke har nogen betydning for dit
brug, så er det jo også i orden.
--
Knud

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 24-11-03 21:44

> Kunne forestille mig, fordi pc'en tror du er på et lokalnetværk
> og skal logge på det.
>
> Men, hvis du sagt nej og det ikke har nogen betydning for dit
> brug, så er det jo også i orden.

Havde givet den fast lov til at gå på nettet.

Nu har jeg fjernet den fra min firewall, og vil næste gang prøve at nægte
den adgang, og se hvad der sker ved det.

Takker for din hjælpen......

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 25-11-03 01:28

> Kunne forestille mig, fordi pc'en tror du er på et lokalnetværk
> og skal logge på det.

Tror jeg har fundet ud af, hvorfor den vil have netadgang.

Jeg har til min brugerkonto i Win XP tilknyttet et .NET Passport. (MSN).

Tror det er derfor lsass vil have forbindelse til nettet.

Lyder det helt tosset?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-11-03 03:25

"Ulrik Chr." <nettet@uacxx.dk> skrev :

>Jeg har til min brugerkonto i Win XP tilknyttet et .NET Passport. (MSN).
>
>Tror det er derfor lsass vil have forbindelse til nettet.

Måske, det kan også være, at hvis du har adsl, så fungerer det jo
i de fleste tilfælde som man logger på et LAN.
--
Knud

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 25-11-03 04:34

> Måske, det kan også være, at hvis du har adsl, så fungerer det jo
> i de fleste tilfælde som man logger på et LAN.

Sidder på Webspeed, men der er det jo også "modemet" der funger som DHCP -
så det kan sagtens også være af den grund du siger.