MS Windows
briani 27239
Hårdt ramt i XP Pro
Fra : Peter Ulriksen

Dato : 24-11-03 01:04

Kære NG

Jeg er ved at være træt af mit system. Har lige skiftet hardware ud i dyre
domme for at afhjælpe problemer. Pludselig virker min skærm (Samsung
SyncMaster 959NF) ikke ordentlig, den flimrer ved noget der ligner 60 Hz,
jeg kan næsten ikke holde det ud i øjnene. winXP Pro kommer med meddelelsen:
"En af filerne, som indeholder systemets data i registreringsdatabasen,
måtte genoprettes ved brug af en log eller en kopi. Genoprettelsen blev
fuldført"

Det skriver den hver gang jeg starter op nu.

Derudover vil min Norton SystemWorks ikke længere åbnes, så man kan se
programmet - den kører dog nede i bjælken.

Ydermere kommer windows adskillige gange med meddelse om fejl, hvor jeg så
kan sende denne fantastiske fejlrapport ind - det er bare lidt trættende i
længden. Den gør det i forbindelse med messenger, outlook (også original
Office-Pakke), explorer - og så selvfølgelig ved pludselig genstart, som jeg
også er hårdt ramt af. Sort skærm - bare ved at trykke på en piletast på
tastaturet o.lign.

Jeg skriver her fordi jeg ikke kan komme på nogle hardware-fejl - og fordi
jeg lige har investeret i winXP Pro, måske uden held.

Jeg forstår ikke hvorfor problemerne opstår så pludseligt. Hvilken
trouble-shooter bog til XP Pro kan anbefales. Må til at sætte mig grundigt
ind i sagerne.

Peter

Fra : N I E L S

Dato : 24-11-03 01:09

"Peter Ulriksen" <peter.ulækkersen@mail.dk> skrev

> Jeg er ved at være træt af mit system.

Kører du en ren installation? Evt. med ny partitionering og formatering
osv...
N I E L S

Fra : Peter Ulriksen

Dato : 24-11-03 07:42

"N I E L S" <underlig@msn.com> skrev i en meddelelse
> "Peter Ulriksen" <peter.ulækkersen@mail.dk> skrev

> Kører du en ren installation? Evt. med ny partitionering og formatering
> osv...
> N I E L S

Ja, hver eneste gang. Har denne gang købt ny harddisk, lavet ny partition og
installeret helt fra Adam og Eva.

Peter

Fra : /Ole

Dato : 24-11-03 08:51

> Ja, hver eneste gang. Har denne gang købt ny harddisk, lavet ny partition
og
> installeret helt fra Adam og Eva.
>
> Peter

Og du har hentet de sidste nye opgraderinger og nyeste drivere til div.
hardware?

Prøv evt at lave en ramtest, jeg kan ikke lige huske, hvad programmet
hedder, men det stresser rammen meget. Jeg har før haft en hamrende ustabil
maskine, men det var rammen, det var galt med.

/Ole

Fra : Peter Ulriksen

Dato : 25-11-03 19:52

"/Ole" <ole_ryoFJERN@DETTEstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ustabil
> maskine, men det var rammen, det var galt med.

Tak for svarene begge to.
Det med rammene vil jeg prøve. Hvis nogen kender programmet, vil de så sige
til? Ellers er jeg altså blevet så desperat at jeg bare køber en stang - en
tusindlap fra eller til...

Peter

Fra : Torben

Dato : 25-11-03 20:12

http://www.webattack.com/get/memtest86.shtml
--
Mvh Torben

Fra : Peter Ulriksen

Dato : 25-11-03 21:38

"Torben" <tolemNOSPAM@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> sige
> stang - en

> http://www.webattack.com/get/memtest86.shtml
> --
> Mvh Torben

Det så ud til at være rammene - jeg går over i en passende gruppe, tak for
hjælpen!

Venlig hilsen Peter