ny bund - plader hvor ?
Fra : Jess Mathiasen

Dato : 23-11-03 23:34

Hej
Jeg skal ha lagt ny bund i cockpittet i løbet af vinteren.
Er der nogen der ved hvor jeg kan købe en ordentlig maritim bundplade ?
Mvh
Jess M

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-11-03 13:45

Uheldigvis faldt Jess Mathiasen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Jeg skal ha lagt ny bund i cockpittet i løbet af vinteren.
> Er der nogen der ved hvor jeg kan købe en ordentlig maritim
bundplade

Der er en fed forretning, som har alt i maritim træ i Godthåb,
Grønland...

Claus

Fra : Steffen Skov

Dato : 24-11-03 20:11

"Claus Tersgov" <NOSPAMnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> følgende:

> bundplade
>
> Der er en fed forretning, som har alt i maritim træ i Godthåb,

Nu er Claus´ humor jo en del nedslående - men jeg tror, han mener, at du
skal specificere nærmere hvad det er, du skal have lavet, i hvilket
materiale, hvilken båd og hvor du bor (hvis det er Nordpolen er Grønland nok
nærmest - ellers prøv Klondyke).
Hilsen
Steffen
PD 26 "MADI" Århus
(Cockpitbund i glasfiber og rist i teaktræslister)

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-11-03 21:01

Uheldigvis faldt Steffen Skov over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Nu er Claus´ humor jo en del nedslående - men jeg tror, han mener,
at

Nedslående humor passer da fint til en cockpit bund!

Claus

Fra : Jess Mathiasen

Dato : 24-11-03 23:56

Hold op du er sjov Claus
Nå...
Båden er en Grandezza 23 fod fra 79 og bor i Silkeborg.
Den oprindelige dørk er udført i teak lamineret krydsfiner, men fineren har
sluppet så mange steder at den skal udskiftes.
Nu kunne jeg jo bare købe et par af de brune plader der bruges til bunde i
trailere, men findes der ikke noget der er lidt pænere - uden at koste en
halv båd ?
Håber det var udtømmende nok
Mvh
Jess M

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-11-03 00:54

Uheldigvis faldt Jess Mathiasen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Hold op du er sjov Claus

Nøø, men hvad hjælper det, at jeg bruger tid på at fortælle dig om
flere forretninger på sjælland, når du bor i jylland?

> [...]
> Nu kunne jeg jo bare købe et par af de brune plader der bruges til
> bunde i trailere, men findes der ikke noget der er lidt pænere -

Jo, der er både mahogni og teak. De teakplader med "striber" koster ca
kr. 5000,- pr styk! Teakplader uden striber er lidt billigere. Men
teakfiner er *rasende* skide dyrt!

Så er der mahogny. Marine mahogni ligger på kr 800,- og østenfiner er
noget billigere. Hvis jeg var dig, så ville jeg bruge østenfiner og
male et eller to lag West epoxy på. Derefter slipe let og så masser af
klar to-komponent lak. Problemer er, at de jo bliver glatte. Skal de
stå ubehandlet er der kun teak tilbage!

Alternativt bruger du en østenfiner og giver den epoxy, og så limer
du tynde teakstave på. Det er nok det pæneste, bedste og billigste
alternativ til teakfiner. En teak stople kan du nok finde til en
rimelig pris et eller andet sted og så få een med en bådsav til at
save den ud. Husk at det skal være spejlskåret.

Jeg aner ikke, hvor i Silkeborg man køber træ, men en ordentlig
trælast har både mahogni og østenfiner. Teak skal du nok ha' gennem en
bådebygger.

Claus

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 25-11-03 09:28

Ja Claus' humor bliver desværre ikke bedre
Og informationsværdien i svaret er nok heller ikke stor. ;-|

Ja jeg skulle købe noget teak eller maghoni til mit skiv, henviste den
ellers velassorterede trælast mig til en snedker der netop havde lavet noget
i teak til vistnok et værtshus. Jeg fik en stump teak på 4x8x70 cm til 50
kr.

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-11-03 14:43

Uheldigvis faldt Erik Breum Petersen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> [...]
> ellers velassorterede trælast mig til en snedker der netop havde
> lavet noget i teak til vistnok et værtshus. Jeg fik en stump teak på

Ja, man må jo erkende, at informationsværdien i dine indlæg er ultra
højt....

Er Jess heldig, så har den sendker nok også noget Jess kan bruge!

Claus

Fra : Steffen Skov

Dato : 25-11-03 17:14

> [...]
> højt....
>
> Er Jess heldig, så har den sendker nok også noget Jess kan bruge!

Hej Claus
Hvad er et sendker? Kan du ikke lige sende et billede til dk.binaer ?
Hilsen
Steffen
Pd "Madi" Århus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-11-03 01:22

Uheldigvis faldt Steffen Skov over tastaturet og skrev derved
følgende:

>KLIP: og så få een med en bådsav
>Hej Claus, sådan en sav har jeg aldrig set. Kan du ikke sende et
billede til
>dk.binaer ?

> Hej Claus
> Hvad er et sendker? Kan du ikke lige sende et billede til dk.binaer
?
> Hilsen
> Steffen
> Pd "Madi" Århus

Er dit "klovneri" virkelig det eneste, du kan bidrage med i denne
gruppe?

Du må da kede dig helt enormt....

Claus

Fra : Steffen Skov

Dato : 26-11-03 13:56

> Er dit "klovneri" virkelig det eneste, du kan bidrage med i denne
> gruppe?
>
> Du må da kede dig helt enormt....
>
> Claus

Det gjorde jeg så sandelig, for jeg havde ekstraordinært fået en fridag, og
tøjet var vasket, lejligheden støvsuget, og det var elendigt sejlervejr.
Men der er måske forskel på dyr, når det gælder "klovneri"?
Dog bidrog jeg med et seriøst bud på en finerhandler.

Hilsen
Steffen (atter i arbejde)

Fra : Steffen Skov

Dato : 25-11-03 09:39

"Claus Tersgov" <NOSPAMnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse

KLIP: og så få een med en bådsav
Hej Claus, sådan en sav har jeg aldrig set. Kan du ikke sende et billede til
dk.binaer ?

Nå - men West Epoxy kan jeg også varmt anbefale. Det er specielt vigtigt at
få lukket enderne/kanterne på pladen.
Ang. træet så prøv: Jydsk Finerfabrik, 8240 Risskov.
Hilsen
Steffen

Fra : Steffen Skov

Dato : 25-11-03 17:19

> [...]
> følgende:

> at
>
> Nedslående humor passer da fint til en cockpit bund!

Er hermed rettet til: Humør-forladt
Hilsen
Steffen

Fra : Jess Mathiasen

Dato : 25-11-03 18:07

Tak for svarene
- og så vil jeg lige bemærke at jeg faktisk syntes Claus's indlæg ER sjovt !

Jess

Fra : Steffen Skov

Dato : 25-11-03 18:23

"Jess Mathiasen" <jessm@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> - og så vil jeg lige bemærke at jeg faktisk syntes Claus's indlæg ER sjovt
!

> Jess

Jess
Du er da enhver svigerfars drøm.