input fra form ?
Fra : Simon [2700]

Dato : 23-11-03 21:36

Hej,

jeg får input fra en form der kunne se således ud:

<form action="test.php" method="post">
Dit navn: <input type="checkbox" name="navn">
Din alder: <input type="checkbox" name="alder">
<input type="submit" value="Tag mit input">
</form>

kan jeg få en liste over de variabler der bliver overført til test.php, for
hvis jeg nu skriver

echo $navn;
echo $alder;

for jeg fejl hvis alder f.eks. ikke er "checked".. .. kan det afhjælpes på
en måde ?

tak
mvh.Simon

Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 23-11-03 22:53

Simon [2700] wrote:
> [...]
> echo $alder;
>
> for jeg fejl hvis alder f.eks. ikke er "checked".. .. kan det afhjælpes på

Ja, brug noget lignende:

if(isset($navn)) //hvis navn er checked
echo $navn;
else

Det virker jo så kun såfremt du har register_globals til ON

--
Mvh.
Martin Møller Bæk

Fra : Ebbe

Dato : 24-11-03 22:18

Martin Møller Bæk skrev:

> Ja, brug noget lignende:
>
> if(isset($navn)) //hvis navn er checked
> echo $navn;
> else
>
> Det virker jo så kun såfremt du har register_globals til ON

Og hvis ikke globals er on, så skal
$navn = $_POST['navn'];
ind i starten

Ebbe