Til DCU interesserede og medlemmer.
Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 23-11-03 20:30

Hvordan kan det være, at medlemmer i DCU generelt finder sig i hvad
den sidende bestyrelse ( Læs Forretningsudvalget, den øvrige
bestyrelse aner ikke hvad der foregår! eks. indførelse af nyt
campingpas for nyligen, hen over hovedet på resten af bestyrelsen og
ALLE øvrige i foreningen DCU. Den øvrige bestyrelse fik nyheden ved at
læse medlemsbladet!!) finder på at indføre?

Den siddende bestyrelse skriver i deres Lov om netetikette (DET ER DEN
DE CENSURERER EFTER) :
Spørgsmål til bestyrelsen skal fremsættes på
Kredsgeneralforsamlingerne ( KREDSGENERALFORSAMLINGERNE FOREGÅR een
aften hvert andet år),ved ALLE andre DCU-møder (bestyrelsesmøder) er
medlemmers deltagelse forbudt.
For at gøre det helt vanvittigt, stillede den sidende formand Bjarne
Jensen sig op på talerstolen ved et sådant Kredsgeneralforsamlingsmøde
og proklamerede, at nu gad han ikke svare på flere spørgsmål fra
medlemmerne!!! (han kunne lige overkomme at svare på et par stykker
!!)

Den siddende bestyrelse svarer ikke på venlige og høflige henvendelser
fra medlemmerne eller personer som ønsker at blive medlemmer, hverken
pr. brev eller E-mail.

Den siddende bestyrelse (Ca. 80 tillidsrepræsentanter) har fået
mundkurv på.
INGEN af de 80 ønsker at gå i dialog med medlemmerne (det er ikke KUN
kritikkerne af bestyrelsen de boycotter, det er ALLE medlemmer!!), de
samme medlemmer som har valgt dem. De tør simpelthen ikke sige deres
egen mening OFFENTLIGT for dem i DCU-huset. Hvad er de egentlig bange
for?

Det vil sige at demokratiet i DCU er reduceret til een aften hvert
andet år! Kan man som dansker kalde det demokrati?

ALLE referater i DCU er HEMMELIGE for medlemmerne!

ALLE regnskaber i DCU er HEMMELIGE for medlemmerne

Det er STRENGT forbudt at debattere demokratil på DCUs hjemmeside
(medlemmernes hjemmeside) og i medlemsbladet, ALT vedr. disse emner
CENSURERES bort.

Det er STRENGT forbudt at kritisere den siddende bestyrelse på DCUs
egen debathjemmeside og i medlemsbladet. AL kritik betraktes som
mudderkastning og censureres væk. (ROS modtages MEGET gerne og
offentliggøres STRAKS).

Ja der er mange andre mærkværdige forhold i DCU, vores forening.

Så til mit spørgsmål:

Hvorfor finder I voksne medlemmer jer i ovennævnte forhold samt i
meningstyrani,
knægtelse af ytringsfriheden og at alt vedrørende foreningens
demokratiske forhold og kritik CENSURERES væk?

Kan I virkelig købes for 2-300 kr færgerabatter om året?? eller hvad
er jeres
begrundelse for at I finder jer i ovennævnte?

Venlig hilsen
verner

Fra : Kim Olsen

Dato : 23-11-03 20:56

> [...]
> er jeres
> begrundelse for at I finder jer i ovennævnte?

Kære Verner mfl.

Nu synes jeg snart at I bliver lidt "træls" at høre på.

Flertallet af medlemmerne i DCU er helt stensikkert fuldstændigt ligeglade
hvor meget eller lidt indflydelse man har på DCU bestyrelse og om man får
lov til at brokke sig i medlemsbladet.

For mit eget vedkommende er jeg medlem af DCU fordi at færgerabatterne
årligt overstiger mit kontingent, og at jeg dermed har mit campingpas
gratis.
Medlemsrabatterne på campingpladserne giver mit yderligere rabat på ca kr.
1000 om året.

Jeg læser medlemsbladet, men er dermed ikke nødvendigvis enig i alt hvad der
skrives.

At denne listes hovedformål er at kritisere DCU mener jeg ikke fremgår af
reglerne, men selvfølgelig skal der også være plads til det!
Men at enhver diskution skal vendes til et spørgsmål for eller imod DCU tror
jeg ikke på at flertallet af brugerne på dk.fritid.camping synes er smart.

Så måtte jeg foreslå at listen vender tilbage til sit oprindeligt tænkte
formål, nenlig at diskutere campingspørgsmål og andre ting der er relevante
for flertallet på denne liste!

Med venlig hilsen

Kim Olsen
Glad Campist

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 23-11-03 23:53

"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> wrote in message news:<3fc110d5$0$94993$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]

Kære Kim Olsen

Mange tak for dit svar. Jeg bad om at få nogle svar på mit spørgsmål
og det har du givet på en seriøs måde, tak for det. Men Kim hvorfor
begynder du så at svare på ALLE andres vegne også, mener du, at du er
talsmand for andre?

Og Kim, hvis du bliver træt af emnet kan du jo bare springe tråden
over ! SÅ let er det.Jeg vil lige kommentere et par af dine udsagn
hvis det er ok for dig??

> Kære Verner mfl.
>
> Nu synes jeg snart at I bliver lidt "træls" at høre på.

Det er da helt ok , gå straks videre til næste tråd ))

> Flertallet af medlemmerne i DCU er helt stensikkert fuldstændigt ligeglade
> hvor meget eller lidt indflydelse man har på DCU bestyrelse og om man får
> lov til at brokke sig i medlemsbladet.

Kim Olsen, skelner du ikke imellem brok og saglig kritik? Hvis du
læser mit indlæg igen vil du konstatere, at jeg HVERKEN brokker mig
eller fremsætter kritik !
Jeg beskriver ganske enkelt HVORDAN tingenes tilstand er i dagens DCU!
Prøv at være lidt saglig her Kim.

> [...]
> 1000 om året.
> Jeg læser medlemsbladet, men er dermed ikke nødvendigvis enig i alt hvad der

Det synes jeg er en PERFEKT begrundelse, jeg er 100% med af samme
årsager. Men Kim er du så 100% ligeglad med hvordan bestyrelsen ellers
aggerer! hvordan de anvender 20 millioner kroner ! hvad de giver sig
selv i frynsegoder og løn? eller hvordan den censurerer dine
medcampister ! eller for den sags skyld dig Kim hvis du ønsker at sige
DIN mening i en "demokratisk" forening hvor du er medlem! Alt det
tager du ikke stilling til , er du fuldstændig ligeglad med at blive
censureret Kim ? BARE DU OPNÅR DINE RABATTER så kan de gøre præcis
hvad de vil for dit vedkommende? Kender du Farum-sagen Kim? I Farum
var der faneme MANGE med DIN holdning Kim.

> At denne listes hovedformål er at kritisere DCU mener jeg ikke fremgår af
> reglerne, men selvfølgelig skal der også være plads til det!

Kim jeg tror, at efter forhandlerne så er DCU den forening som har
størst indflydelse på DINE/vores campingvilkår og udviklingen af vores
campingmuligheder i fremtidens DK. Ville det ikke være rart at der i
fremtiden kom en demokratisk forbrugerforening som varetager
medlemmernes interesser Kim ? og hermed dine interesser!
Så du kan ikke med rimelighed sige, at DCU ikke har noget med camping
i DK at gøre.

> Men at enhver diskution skal vendes til et spørgsmål for eller imod DCU

Kim nu generaliserer du igen. "IKKE ENHVER DISKUTION" Kim, men KUN i
denne tråd?
Kan du se forskellen? der er flere hundrede tråde i dette forum som
IKKE handler om DCU ! er du i stand til at se det faktum Kim? ENHVER
kan starte en tråd med det emne HAN/HUN ønsker !! INGEN forhindrer
dette!

tror
> jeg ikke på at flertallet af brugerne på dk.fritid.camping synes er smart.

Hvem siger at denne tråd KUN er for flertallet Kim?? Har du bestemt
det?

> Så måtte jeg foreslå at listen vender tilbage til sit oprindeligt tænkte
> formål, nenlig at diskutere campingspørgsmål og andre ting der er relevante
> for flertallet på denne liste!

Kim du mener vel RELEVANTE for DIG ikke Kim ? Eller taler du på andres
vegne?
Hvorfor skal et emne være relevant for FLERTALLET ? har du bestemt det
Kim ?

> Med venlig hilsen
>
> Kim Olsen
> Glad Campist

Venlig hilsen
verner også en glad campist ))

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 24-11-03 06:31

> Venlig hilsen
> verner også en glad campist ))

Jeg er enig med dig et langt stykke hen af vejen, men for hel.... hvor er du
træls at høre på. Meld dig dog ud af den forening, eller start en anden! Og
lad så denne gruppe være i fred.
--

Med hilsen
Erik - Odense

Fra : sten bo

Dato : 24-11-03 12:19

Erik M. Nielsen wrote:

> Jeg er enig med dig et langt stykke hen af vejen, men for hel....
> hvor er du træls at høre på. Meld dig dog ud af den forening, eller
> start en anden! Og lad så denne gruppe være i fred.

Kan se af tråden at DCU er oppe igen.

Et par meget brede betragtninger.

Man skal være opmærksom på at et emne kan tæskes igennem i en stil, så
de fleste tar afstand fra overhovedet at deltage.. Man smadrer så at
sige emnet !

Troværdighed opbygges selvfølgelig med facts, over tid og meget meget
vigtig, ved at undgå at bøvl og ballade om "uvæsentlige", såvel som
væsentlige emner. De fleste opfatter trælse diskussioner negativt, som
et tegn på, at man ikke har styr på tingene. Kan der fremprovokeres et
par uheldige sager er det helt fint, hvorfor det ikke er underligt,
at man oftest holder mund og kortene tæt til kroppen. Kan man få
"modparten" til at fremstå som en brokkerøve er det halve slag vundet.
Ingen grund til at hjælpe med det - og processen graver bare
grøfterne endnu dybere -

Dersom "man" mener sin kritik seriøst - er der valgt absolut dårligste
stil og taktik !

Folk, der "måske" har en mening afstår fra at deltage - for hvornår
bliver geværet med spredehaglene vendt mod dem selv. God debat kræver
tillid og respekt.

Det gælder tvært imod om at styrke eventuelle meningsfælders
muligheder - herunder kredsrepræsentanters lyst til sænke paraderne,
hvilket må anses for at absolut nødvendigt, også da ikke alle kan
forventes skiftet ud på en gang, eller hvordan.?

Langt bedre at folk arbejder sammen i glæde og overbevisning.
Det er sikkert udmærkede campister, der bare gør et stykke
foreningsarbejde. Slut med pinlig nedgagning og rejs i stedet nogle
konkrete forslag som folk i fred og ro kan ta stilling til.

Man ser, alt efter folks natur, to måder at hente katten med fra
træet, med haglgeværet, hvis der mangler en pejseforligger, eller man
kravler op og henter den. Stor fejl at skyde på dem der eventuelt sku
ku få lyst til at prøve.
Eller hva er meningen

--
mvh sten bo

Fra : sten bo

Dato : 24-11-03 16:36

sten bo wrote:

> [...]
man
> kravler op og henter den. Stor fejl at skyde på dem der eventuelt

undskyld
beklager barsk drejning der ku misforstås - der faldt et ord ud - sku
ha sluttet - "ku få lyst til at prøve sidste".

--
mvh sten bo

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 24-11-03 17:58

"sten bo" <fjernfjernsgos@stofanet.dk> wrote in message news:<3fc1e928$0$25809$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...

Hej sten bo, tak for dit svar. Sten bo jeg tillader mig at være uenig
med dig i de mange af dine synspunkter, jeg vil forsøge at beskrive
hvorfor.

> Et par meget brede betragtninger.
>
> Man skal være opmærksom på at et emne kan tæskes igennem i en stil, så
> de fleste tar afstand fra overhovedet at deltage.. Man smadrer så at
> sige emnet !

Det er jeg generelt enig med dig i. Men læserskaren bliver større og
større efterhånden som de forskellige fora er smagsdommere og
censurerer indlæg. Dette forum er vel det eneste hvor voksne mennesker
censurfrit kan debattere emner som interesser dem! Men sten bo tilbage
til emnet.
Jeg mener ikke at formålet er at "tæske langhalm" på emnet. DCUs
bestyrelses "våben" overfor os medlemmer er lukkethed, tavshed,
misinformation og censur med mere! Jeg mener at vi medlemmer så skal
bruge det modsat rettede "våben" !! åbenhed, ærlighed og OPLYSNING,
så ALLE medlemmer får informationer om hvad der foregår i DCUs
bestyrelse, DET er essensen i hele debatten sten bo. Når alle
medlemmer får kendskab til hvad der foregår, har jeg en tyrkertro på,
at de som voksne danskere vil reagere på et tidspunkt. DET er den
bedste taktik for tiden sten bo.ÅBENTHED og debat er kodeordet.

> Troværdighed opbygges selvfølgelig med facts
, over tid og meget meget
> vigtig,

Helt enig, lad os få ALLE fats frem i dagens lys.

ved at undgå at bøvl og ballade om "uvæsentlige", såvel som
> væsentlige emner.

Enig, spamming og "støj" kan vi godt undvære.Derfor kan man/vi håbe
på, at personer som IKKE ønsker at debattere EMNET holder sig væk
eller i det mindste på IGNORE.

> [...]
> at man oftest holder mund og kortene tæt til kroppen. Kan man få
> "modparten" til at fremstå som en brokkerøve er det halve slag vundet.

Ja DE typer er velkendte, men de står på ignore for tiden til GLÆDE OG
GAVN FOR ALLE.

> Ingen grund til at hjælpe med det - og processen graver bare
> grøfterne endnu dybere -
>
> Dersom "man" mener sin kritik seriøst - er der valgt absolut dårligste
> stil og taktik !

Sten bo når du udtaler dig SÅ skråsikkert må DU jo kende den rigtige
stil og taktik?
Hvad er den rigtige stil og taktik sten bo ? DEN vil jeg MEGET gerne
lære at kende )

> Folk, der "måske" har en mening afstår fra at deltage - for hvornår
> bliver geværet med spredehaglene

spredehaglene!! mener du modargumenter eller hvad? Hvis du mener
ukvemsord er jeg enig med dig.

vendt mod dem selv. God debat kræver
> tillid og respekt.

Helt enig, men sten bo, det går BEGGE veje for ALLE !

> [...]
> hvilket må anses for at absolut nødvendigt, også da ikke alle kan
> forventes skiftet ud på en gang, eller hvordan.?

Jeg er ikke enig med dig her sten bo. Du skal se på årsag og virkning.
Hvorfor tør TILLIDS-repræsentanterne, ALLE 80, ikke gå i dialog med os
medlemmer! Svaret er, at de ikke tør p.g.a. dem som sidder i
DCU-huset. De har fået mundkurv på! (det er også dem som udfører
CENSUR, knægtelse af ytringsfrihed, lukkethed m.m)
Sten bo løsningen er efter min mening, at ALLERFØRST skal de personer
som sidder i DCU-huset fjernes fra deres tillidsposter for de magter
IKKE opgaven, tværtimod.

> Langt bedre at folk arbejder sammen i glæde og overbevisning.
> Det er sikkert udmærkede campister, der bare gør et stykke
> foreningsarbejde.

Det er sikkert gode campister! Men at de udfører et stykke
foreningsarbejde er en grov overdrivelse. De 80 tillidsrepræsentanter
vil ikke tale med medlemmerne? de 80 tillidsrepræsentanter vil ikke
orientere medlemmerne om hvad der foregår i foreningen, for de aner
det ikke. De 80 tillidsrepræsentanter vil ikke sige fra overfor ALLE
PAMPERMETODERNE og meget mere, DE 80 TILLIDSREPRÆSENTANTER VIL SLET
IKKE SAMARBEJDE MED NOGEN MEDLEMMER OVERHOVEDET!! Forretningsudvalget
vil s.... på hvad medlemmerne mener og ønsker de hytter i det skjulte
deres eget skin, vi kan ikke få at vide hvad de giver sig selv i
frynsegoder, ben, diæter, løn med mere !!! ALT er HEMMELIGT for
medlemmerne, referater og regnskaber og beslutninger m.m., men de ER
gode til at CENSURERE ALT vedr. demokrati Love og Vedtægter, referater
og regnskaber og KRITIK OG spørgsmål FRA MEDLEMMERNE VÆK!! og knægte
ytringsfriheden i VORES forening.....

SÅ SPØRGER JEG DIG STEN BO, HVILKET FORENINGSARBEJDE TALER DU OM??

Slut med pinlig nedgagning og rejs i stedet nogle
> konkrete forslag som folk i fred og ro kan ta stilling til.

Sten bo du skal FØRST skabe et sted ( = nyt forretningsudvalg) hvor du
kan sende forslagene hen ellers er det ren underholdning.

> [...]
> træet, med haglgeværet, hvis der mangler en pejseforligger, eller man
> kravler op og henter den. Stor fejl at skyde på dem der eventuelt sku

DET er lige præcis mine ord, men der er en 3-4 stykker som ikke helt
er med på den sten bo! men de står gudske tak og lov på IGNORE for
tiden ))

> Eller hva er meningen

Venlig hilsen
verner

Fra : Peder

Dato : 24-11-03 20:21

<ven_hj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Hej ven_hj!!

Inden jeg begiver mig ud i en større debat, kunne jeg godt tænke mig at
vide, om du har læst og sat dig ind i DCU's vedtægter?
Her står nemlig, hvis du har sat dig ind i foreningsarbejde og demokratiets
spilleregler i øvrigt, en del løsninger på dine problemer med DCU.

--
Hilsen
Peder

Tilfredse mennesker skaber ingen fremskridt, men brokrøve skaber anarki.

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 24-11-03 23:43

"Peder" <penybist@penybist.invalid> wrote in message news:<3fc25a1e$0$9743$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> Her står nemlig, hvis du har sat dig ind i foreningsarbejde og demokratiets
> spilleregler i øvrigt, en del løsninger på dine problemer med DCU.

Hej Peder!
Tak for din interesse.
Ja Peder jeg kan DCUs Love og vedtægter uden ad, forfra og bagfra samt
Forretningsudvalgets CENSURBESTEMMELSER ? Betingelser for at skrive
mene, tro og sige noget som helst i DCU )) så klø du bare på Peder
)).

NB! Peder inden du begynder så skal du vurdere i hvert enkelt tilfælde
om virkeligheden svarer til de enkelte § i DCUs Love og vedtægter
)) gør du det, er jeg også HER klar til meningsudveksling om emnet.

Venlig hilsen
verner

Fra : Peder

Dato : 26-11-03 01:33

<ven_hj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Hej Verner!!

Til at starte med, vil jeg lige undskylde, at dette indlæg godt kan blive
temmelig langt, og at det kan blive nødvendigt at medtage citatet fra flere
tråde, hvor du har ytret dig om dette emne.

> [...]
> Forretningsudvalgets CENSURBESTEMMELSER ? Betingelser for at skrive
> mene, tro og sige noget som helst i DCU )) så klø du bare på Peder

Ja, det anede mig .
Forretningsudvalgets _cencurbestemmelser_ kan jeg ikke finde nogen steder,
dog har jeg fundet noget om god netetikette, hvor der bl.a. står:

Citat:
Mellem campister er forbeholdt campister, der ønsker mulighed for at
udveksle campingerfaringer om rejser, tilbehør, campingpladser, gode råd og
andre fysiske campingting.

Under indtryk af det misbrug, der på et tidspunkt gjorde sig gældende i
dette forum, har DCU besluttet at skrinlægge et tidligere projekt, der bl.a.
omfattede et debatforum med spørgsmål og svar til DCU's folkevalgte
repræsentanter og ledelse i øvrigt.

I stedet henvises til kredsgeneralforsamlingerne i de lokale områder,
kredsmøderne og repræsentantskabsmødet. Tid og sted for disse aktiviteter
fremgår af de trykte sider i DCU's medlemsblad Camping-Fritid.
Citat slut.

Hvor er det lige, du finder cencur her?
I mine øjne har man fjernet et tilbud til at fremkomme med seriøs og saglig
debat mellem DCU's medlemmer og DCU's repræsentanter, fordi debatten
øjensynligt ikke har været af en karakter, som DCU's ledelse kunne stå inde
for.
Efterfølgende henviser de så til, hvor medlemmerne kan ytre sig omkring
disse emner.
Så er det da muligt, at man føler, at de ikke tager sig af ens problemer,
men du kan til enhver tid ytre dig, og så kan det _ikke_ være knægtelse af
ytringsfriheden, som du jo yndre at postulere.

I øvrigt syntes jeg nok, at du har et noget dobbeltmoralsk forhold til
ytringsfrihed, når jeg læser starten på en anden tråd, du har startet i
dette forum, som hedder: "Se det kan lade sig gøre"

Citat:
Når disse 3-4 usympatiske personer er væk kan voksne mennesker
debattere! DE 3-4 USYMPATISKE PERSONER HAR KLÆDT SIG SELV FULDSTÆNDIG
AF I AL OFFENTLIGHED HER I DETTE FORUM ! NU KAN ALLE SE HVAD DE STÅR FOR !!

Må jeg fremsætte et fromt ønske... at disse 3-4 usympatiske personers PCer
bryder ned for altid, eller i det mindste at de for altid vil står på
IGNORE ))
Citat slut.

Kan du kende dig selv og dit forhold til ytringsfriheden?

> NB! Peder inden du begynder så skal du vurdere i hvert enkelt tilfælde
> om virkeligheden svarer til de enkelte § i DCUs Love og vedtægter
> )) gør du det, er jeg også HER klar til meningsudveksling om emnet.

Jeg skal _ikke_ vurdere noget som helst i den retning, da jeg som
udgangspunkt går ud fra, at DCU's ledelse handler og opererer inden for
rammerne af disse love og vedtægter, men hvis du kan pege på, eller bevise,
det modsatte, er jeg da lutter øren. Så her er det _dig_ der har
bevisbyrden, hvis du mener, at DCU handler i modstrid til deres love og
vedtægter, men alt hvad jeg læser er verbale udfald mod den folkevalgte
ledelse, uden at du i øvrigt ved, hvordan du skal gribe sagen an i forhold
til at få ændret på tingenes tilstand.

Når jeg læser dine indlæg og svar i denne og andre tråde, fristes jeg til at
påstå, at du er frustreret og vred over, at ca 160.000 medlemmer i DCU ikke
er af samme overbevisning som dig, eller i hvert fald ikke ytrer sig i den
retning.

Hvad jeg har at have dette postulat i?
Jeg mener, du op til _mange_ gange er kommet med nogle påstande og anklager
mod DCU's ledelse, som du overhovedet ikke på noget tidspunkt har forsøgt at
bevise.
Du er på intet tidspunkt fremkommet med forslag eller løsninger til
ændringer af tingenes tilstand, men er blot utilfreds med at _alle_ andre
DCU-medlemmer ikke gør noget for at løse _dit_ problem omkring DCU.
Hvis det er så stort et problem for dig, hvorfor gør _du_ så ikke noget ved
det, udover at kommer med verbale udfald i et offentligt forum.

Hvorfor søger du ikke selv indflydelse?

Når jeg spurgte dig, om du havde sat dig ind i DCU's Love og Vedtægter, var
det egentlig for at se, om jeg kunne åbne dine øjne for, hvilke muligheder
du har for, på demokratisk vis, at få indflydelse i DCU's ledelse, men jeg
er så efter at have læst flere af dine tråde kommet til den konklussion, at
det ønsker du slet ikke. Du ønsker at sidde hjemme, dejligt anonymt og
uforpligtende bag din EDB-skærm, og kaste postulater ud i æteren i håbet om,
at der dog er nogen, der tager sagen i egen hånd og løser _dine_ problemer
med DCU. Glem det, den virker ikke, tværtimod.

Hvis dit problem er så stort, som du gentagne gange har givet udtryk for, er
der i mine øjne kun en mulighed: Indflydelse.
Hvis det er korrekt, som du udtaler, at DCU's parlamentariske grundlag
ligger i hænderne på 20-25 familier, så skulle det vel ikke være umuligt at
få samlet et større antal stemmer ved en kredsgeneralforsamling og få valgt
en kandidat ind, som man mener varetager ens interesser, f.eks. dig selv.

Jeg ved godt, at du har skrevet i et svar på et indlæg i en anden tråd, at
der ingen steder er, hvor DCU kritikere kan mødes _uden_ at nogle få
personer skal ødelægge debatten og gøre den usaglig.
Hvad er det for noget vrøvl. Smid da de få personer ud af lokalet og lad de
tilbageværende personer få en saglig debat om, hvad der skal foretages. Ja,
du læste rigtigt, jeg skriver _lokalet_, for i mine øjne er det ikke noget,
der foregår i et offentligt forum, ved at forsøge at samle synpatisører her,
men under private forhold, hvor alle mere eller mindre har en forestilling
om, hvorfor de deltager i mødet. I dette forum kan man så se, om man kan
finde en eller flere kandidater til kredsbestyrelsen og samtidig se, om man
kan samle stemmer nok til at få en (dig selv f.eks.) eller flere af disse
kandidater stemt ind i bestyrelsen.

Men husk så lige, at hvis man får det ansvar, det er at sidde i en
bestyrelse af enhver art, så forpligter det, men det kan jeg ikke forestille
mig, at du vil få problemer med, for det er vel kun de nuværende
bestyrelsesmedlemmer, der er kujoner, ikke?

Det var sådan lige min ringe mening om, hvordan du _kunne_ vælge at få løst
dine problemer.

--
Hilsen
Peder

Tilfredse mennesker skaber ingen fremskridt, men brokrøve skaber kun anarki.

Fra : sten bo

Dato : 26-11-03 09:13

Peder wrote:
> [...]
> blive temmelig langt, og at det kan blive nødvendigt at medtage
> citatet fra flere tråde, hvor du har ytret dig om dette emne.

klip

bravo -

--
mvh sten bo

Fra : preben

Dato : 26-11-03 16:09

"Peder" <penybist@penybist.invalid> wrote in message news:<3fc3f4a6$0$154$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> [...]
> bestyrelsesmedlemmer, der er kujoner, ikke?
>
> Det var sådan lige min ringe mening om, hvordan du _kunne_ vælge at få løst

Til Peder.
Godt svaret men jeg er bange for at du ikke får svar fra Verner da han
ikke kan dukementere sine påstande,og sikker heller ikke ydre sig på
nogle generalforsamlinger da man der skal stå til ansvar for det man
siger,og som jeg før har svaret verner at en løgn ikke bliver mere
rigtig af at blive sagt mange gange

Fra : phk

Dato : 26-11-03 16:39

"preben" <madsbjerg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> nogle generalforsamlinger da man der skal stå til ansvar for det man
> siger,og som jeg før har svaret verner at en løgn ikke bliver mere

Det fremgår overhovedet ikke med nogen form for tydelighed hvad det er du
mener der er en løgn fordi du har quoted hele hans tekst.

Se www.usenet.dk/netikette for at lære at quote. Eller gør lige som BB´erne
gør for oven :)

--
Per, Esbjerg

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 26-11-03 16:38

"Peder" <penybist@penybist.invalid> wrote in message news:<3fc3f4a6$0$154$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> <ven_hj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej Verner!!

Hej Peder!

> Til at starte med, vil jeg lige undskylde
at dette indlæg godt kan blive
> temmelig langt

Det skal du sandelig ikke undskylde, det viser bare, i mine øjne, at
du seriøst bruger tid på at deltage i debatten/meningsudvekslingen og
tak for det.
JEG bør nok undskylde for mit svar til dig det bliver desværre endnu
længere, men du rejser mange emner ))

og at det kan blive nødvendigt at medtage citatet fra flere
> tråde, hvor du har ytret dig om dette emne.

> Ja, det anede mig .
> Forretningsudvalgets _cencurbestemmelser_ kan jeg ikke finde nogen steder

Så skal jeg fortælle dig hvor de står,DE står i Forretningsudvalgets
BETINGELSER for at mene,tro og sige noget overhovedet i vores forening
DCU.
,
> dog har jeg fundet noget om god netetikette, hvor der bl.a. står:

Peder etikette har vel ikke så meget med Love,vedtægter og
bestemmelser at gøre! det er vel mere Emma Gad holdninger der her
beskrives! men ok jeg kommenterer dine udsagn alligevel

> Citat:
> Mellem campister er forbeholdt campister, der ønsker mulighed for at
> udveksle campingerfaringer om rejser, tilbehør, campingpladser, gode råd og
> andre fysiske campingting.

"og andre fysiske ting" !! Der mener jeg at det faktisk er ALT som
releterer sig til det at campere! Tager jeg fejl Peder? er det KUN
sorte striber og farven på L... der menes her? Næppe vel.

Men Peder når du citerer bør du tage det HELE med, under samme emner
beskriver bestyrelsen hvad de egentlig mener at der faktisk kan
releteres til virkeligheden.
citat fra samme side som du citerer fra:

"Nemlig en debat campister imellem om det der nu engang relaterer til
samtaler campister imellem". citat slut.

Peder står der her, at campister/medlemmer IKKE må debattere
demokrati,kritik af bestyrelsen, censur, knægtelse af ytringsfriheden
m.m. i deres EGEN forening? Nej vel.

> [...]
> dette forum, har DCU besluttet at skrinlægge et tidligere projekt, der bl.a.
> omfattede et debatforum med spørgsmål og svar til DCU's folkevalgte

Det var/er bestyrelsens undskyldning for ikke at varetage deres
pligter som medlemmernes repræsentanter. Her gik det op for
bestyrelsen at BTN-gruppen og andre "tillod" sig at stille kritiske
spørgsmål til de demokratiske tilstande i DCU OG deres rolle her.
F.eks. hvem tager beslutninger og hvor meget skal der informeres om,
hvem får frynsegoder m.m.

> [...]
> kredsmøderne og repræsentantskabsmødet. Tid og sted for disse aktiviteter
> fremgår af de trykte sider i DCU's medlemsblad Camping-Fritid.

Her finder jeg ikke noget, det har jeg heller aldrig hævdet Peder!
Peder det er ikke i netetikette du skal finde Love , vedtægter og
Bestemmelser for ledelse af DCU.
Næe du skal se på BETINGELSERNE for at se hvad DU MÅ mene,tro og ytre
dig om i DCU.
Der er HER FLERE censurparagraffer. Her er bare een af dem Peder:

citat: "forebeholder sig retten til ikke at offentliggøre indlæg, som
drager forkerte konklusioner i DCU-politiske spørgsmål" citat slut.

Hvad siger du så Peder? med denne paragraf kan Forretningsudvalget
CENSURERE et hvilken som helst indlæg væk! Peder så skal du have i
baghovedet, at bestyrelsen OVERHOVEDET ikke informerer medlemmerne om
hvad der er RIGTIGE DCU-politiske spørgsmål!! kan du se commikken
Peder.

Der er iøvrigt FLERE af denne slags gummieparagraffer i Betingelserne
som DCU-huset CENSURERER efter.

> [...]
> debat mellem DCU's medlemmer og DCU's repræsentanter, fordi debatten
> øjensynligt ikke har været af en karakter, som DCU's ledelse kunne stå inde

Se mine bemærkninger højere oppe. Helt ærligt Peder, hvis der var 3-4
personer som ikke kunne styre sig tror du så ikke, at DCUs IT-sektion
kunne finde ud af at udelukke dem! Helt ærligt dette er bestyrelsens
undskyldning for IKKE at ville stå til regnskab for egne handlinger
som tillidsrepræsentanter.

Eller har du en anden forklaring?

> [...]
> men du kan til enhver tid ytre dig, og så kan det _ikke_ være knægtelse af
> ytringsfriheden, som du jo yndre at postulere.

Her tager du HELT fejl Peder. Bestyrelsen fylder dig med
misinformation her Peder.
INGEN medlemmer har adgang til Kredsmøder! INGEN medlemmer har adgang
til Repræsentantskabsmøder! INGEN medlemmer har adgang til
Hovedbestyrelsesmøder! INGEN medlemmer har adgang til
Forretningsudvalgsmøder! Referater fra ALLE disse møder er HEMMELIGE
for medlemmerne, dig og mig Peder.
Peder der er faktisk EET møde i DCU-regi hvor vi medlemmer må deltage,
det er Kredsgeneralforsamlingsmøderne som foregår EEN aften hvert
andet år! Kalder du det ytringsfrihed Peder at du MÅSKE kan komme til
orde EEN aften hvert ANDET år? Jeg kalder det knægtelse af
ytringsfriheden.
Når nu vores Landsformand henviser vores spørgsmål til dette møde, så
kunne man jo forvente at han selv vil leve op til DCU "demokrati" her.
På et sådant møde TILLOD Carsten Stage sig den frihed at udnytte sin
demokratiske ret til at stille spørgsmål, (som udråbt til ALLE af
landsformanden) Hvad var så resultatet af denne af formanden ønskede
demokratiske proces? De 20-25 ensomme personer altså bestyrelsens
stemmekvæg (dem som bestyrelsen arrangere bingo m.m. for, for ca.
1000000 kr om året) de BUEDE OG NEDGJORDE VED MISHAGSYTRINGER den
demokratiske spørger!!
ARROGANT og beruset af sin "succes" stillede den uduelige landsformand
sig op på talerstolen og forkyndte at nu gad han ikke svare på flere
spørgsmål fra medlemmerne!
Peder HER har du de "demokratiske" vilkår i DCU ! EEN AFTEN HVERT
ANDET ÅR!!

> I øvrigt syntes jeg nok, at du har et noget dobbeltmoralsk forhold til
> ytringsfrihed,

DET håber jeg sandelig ikke Peder. så skyder jeg jo mig selv i foden!

> [...]
> IGNORE ))
> Citat slut.
>
> Kan du kende dig selv og dit forhold til ytringsfriheden?

Ja du gengiver korrekt hvad jeg har skrevet.
Men Peder her taler vi IKKE om ytringsfrihed! disse 3-4 personer
ønsker IKKE at ytre sig, deltage i debatten og meningsudvekslingen! de
ønsker KUN at svine min person til.
Hvis de ville ytre sig om EMNET er de MEGET velkommen, ønsker de ikke
det står mit fromme ønske ved magt

> Jeg skal _ikke_ vurdere noget som helst i den retning, da jeg som
> udgangspunkt går ud fra

Joe det skal du! for vi debatterer IKKE DCUs Love og Vedtægter, men
hvordan bestyrelsen rent faktisk opfører sig, og løser opgaven som
repræsentanter for dig og mig.
For at anskueliggøre det for dig Peder kan jeg nævne med nogle FÅ
eksempler:
Der står IKKE i DCUs Love og vedtægter at
-bestyrelsen skal censurere medlemmerne!
-bestyrelsen IKKE skal svare på høflige spørgsmål fra medlemmerne!
-bestyrelsen ikke skal være i dialog med medlemmerne!
-bestyrelsen skal misinformere og slet ikke informere medlemmerne!
-bestyrelsen skal reager på breve og E-mails!
-ALLE referater er HEMMELIGE!
-ALLE regnskaber er hemmelige!
-ALLE repræsentanter har fået mundkurv på!
-repræsentanter IKKE opfylder deres funktion son repræsentanter for
medlemmerne!
-og MEGET mere.

, at DCU's ledelse handler og opererer inden for
> rammerne af disse love og vedtægter,

DE GÅR LANGT UDOVER DISSE RAMMER.

men hvis du kan pege på, eller bevise,
> det modsatte, er jeg da lutter øren. Så her er det _dig_ der har
> bevisbyrden,

Enig.

> [...]
> ledelse, uden at du i øvrigt ved, hvordan du skal gribe sagen an i forhold

Jo da Peder jeg griber netop nu sagen an som jeg mener er den rigtige.
Den modsatrettede af bestyrelsens lukkethed og censur, ALT skal frem i
offentlighedens lys.

> [...]
> er af samme overbevisning som dig, eller i hvert fald ikke ytrer sig i den

Det er ikke korrekt, men jeg undrer mig meget over at folk er SÅ
passive. Men når alt kommer til alt er DCUs medlemmer vel bare et
billede af samfundet i dag!
ALLE vil nyde, men ganske få vil yde!
Eller sagt på dansk, hvad kan jeg rage til mig UDEN at yde noget!

Jeg synes det er helt ok at flertallet ikke har samme menig som mig!
men jeg har vel også de demokratiske rettigheder til at ytre mig ikke?

> [...]
> mod DCU's ledelse, som du overhovedet ikke på noget tidspunkt har forsøgt at

HVER og en påstand er bevist med op til mange eksempler. Alle mine
påstande i dette indlæg kan ENHVER selv prøve af? Læs Carsten Stages
hjemmeside om Kredsgeneralforsamlingsmødet og kontroller mine
oplysninger. Send et indlæg som handler om nogle af ovennævnte emner
som jeg har beskrevet f. eks. om demokrati og kritik at bestyrelsen,
send det til bestyrelsen!, send det til medlemsbladet! send det som
debatindlæg på DCUs hjemmeside! resultatet er givet på forhånd:
CENSUR.
Send noget som roser bestyrelsen og der går millisekonder før det er
offentliggjort!

> Du er på intet tidspunkt fremkommet med forslag eller løsninger til
> ændringer af tingenes tilstand, men er blot utilfreds med at _alle_ andre
> DCU-medlemmer ikke gør noget for at løse _dit_ problem omkring DCU.

Det er ikke korrekt. Jeg var med til at foreslå at Love og vedtægter
kunne rekvireres af ALLE medlemmer. Før var det KUN SÆRLIGT
interesserede medlemmer der kunne få disse!
Jeg har foreslået urafstemninger! og ændringer af § , men i andre
fora.
MEN FØRST SKAL DER SKABES ET STED HVOR DU KAN SENDE FORSLAGENE HEN!

> Hvis det er så stort et problem for dig, hvorfor gør _du_ så ikke noget ved
> det, udover at kommer med verbale udfald i et offentligt forum.

"udfald" lyder så negativt Peder. Jeg skriver som nu stille og roligt
om nogle forhold i DCU som jeg finder STÆRKT kritisable.
Peder du undervurderer meget den holdningspåvirkning som foregår på
denne måde. DCUs bestyrelse undervurderer den fejlagtigt også.
I stedet for at udnytte internettet til gavn for HELE DCU herunder
medlemmerne, har siddende bestyrelse gjort nettet til deres fjende,
DET finder jeg direkte tåbeligt i denne moderne tid.

> Hvorfor søger du ikke selv indflydelse?

Se mit svar oppeover vedr. holdningspåvirkning.

> Når jeg spurgte dig, om du havde sat dig ind i DCU's Love og Vedtægter, var
> det egentlig for at se, om jeg kunne åbne dine øjne for, hvilke muligheder
> du har for, på demokratisk vis

Der findes IKKE demokrati i DCU i dag, så den mulighed er for tiden
IKKE aktuel.

, at få indflydelse i DCU's ledelse, men jeg
> er så efter at have læst flere af dine tråde kommet til den konklussion, at
> det ønsker du slet ikke.

Forkert konkluderet, det er derfor jeg forsøger at ændre forholdene i
DCU i dag.

Du ønsker at sidde hjemme, dejligt anonymt og
> uforpligtende bag din EDB-skærm,

Ligesom dig og milioner af andre mennesker

og kaste postulater ud i æteren

Det er IKKE postulater , ALLE udsagn er dokumenteret, du kan SELV
efterprøve dem alle.

i håbet om,
> at der dog er nogen, der tager sagen i egen hånd og løser _dine_ problemer
> med DCU. Glem det, den virker ikke, tværtimod.

Her går du galt i byen.

> Hvis dit problem er så stort, som du gentagne gange har givet udtryk for, er
> der i mine øjne kun en mulighed: Indflydelse.

Helt enig.

> Hvis det er korrekt, som du udtaler, at DCU's parlamentariske grundlag
> ligger i hænderne på 20-25 familier

Sådan ser virkeligheden desværre ud i dag.

, så skulle det vel ikke være umuligt at
> få samlet et større antal stemmer ved en kredsgeneralforsamling og få valgt
> en kandidat ind, som man mener varetager ens interesser,

Det er præcis det jeg forsøger med mine indlæg, at åbne nogle folks
øjne for det der foregår i DCU i dag.

f.eks. dig selv.

Jeg tror desværre ikke jeg er egnet til den post.

> [...]
> der ingen steder er, hvor DCU kritikere kan mødes _uden_ at nogle få
> personer skal ødelægge debatten og gøre den usaglig.

?? Peder se bare, vi to kan debattere og meningsudveksle UDEN at de
3-4 personer som står på ignore er her og spammer og chikanerer med
personfnidder er det ikke dejligt at vi kan debattere som voksne UDEN
at blive forstyrret?

> [...]
> der foregår i et offentligt forum, ved at forsøge at samle synpatisører her,

Jeg har stik modsatte synspunkt, ALT skal foregå i det ÅBNE og IKKE
ikke i lukkede rum med få personer til stede. Jo flere der læser om
forholdene jo mere meningsdannende er indlæggene, modsat til et lukket
rum.

> [...]
>
> Men husk så lige, at hvis man får det ansvar, det er at sidde i en
> bestyrelse af enhver art, så forpligter det

Enig, det er her jeg forsøger at "råbe" de valgte
tillidsrepræsentanter op fra Kredsene de fatter simpelthen ikke
hvorfor og hvad de er VALGT til.

, men det kan jeg ikke forestille
> mig, at du vil få problemer med, for det er vel kun de nuværende
> bestyrelsesmedlemmer, der er kujoner, ikke?

heheheh, Peder man kan vel ikke med rette antyde at jeg er en kujon

> Det var sådan lige min ringe mening om, hvordan du _kunne_ vælge at få løst
> dine problemer.

Ja og tag for dit seriøse indlæg, selvom jeg ikke er helt enig med dig
)

Venlig hilsen
verner

Fra : Hans J Mathiesen

Dato : 26-11-03 16:57

Ved i hvad alle sammen ? Det er snart jul!
Glædelig Jul, også til Verner

Fra : preben

Dato : 27-11-03 16:05

ven_hj@yahoo.dk (ven_hj@yahoo.dk) wrote in message news:<6fbbedd3.0311260738.c530156@posting.google.com>...
> [...]
Til Verner!!
Var det ikke noget let du kom om ved at svare Peder angående
spørgsmålet om at kunne bevise dine postulater? jeg skal prøve at
uddybe min mening.

> [...]
>
> <Så skal jeg fortælle dig hvor de står,DE står i Forretningsudvalgets
> BETINGELSER for at mene,tro og sige noget overhovedet i vores forening
Hvor kan man finde de bestemmelser hvor der står at man skal mene
noget spicielt
> [...]
> m.m. i deres EGEN forening? Nej vel.

> pligter som medlemmernes repræsentanter.

Hvad er det lige du mener med pligter?

> [...]
> spørgsmål til de demokratiske tilstande i DCU OG deres rolle her.
> F.eks. hvem tager beslutninger og hvor meget skal der informeres om,

Hvad er det for nogle frynsegoder du taler om lad os få beviser?

> [...]
> som DCU-huset CENSURERER efter.

> Se mine bemærkninger højere oppe. Helt ærligt Peder, hvis der var 3-4

Det er vel også det du har værret ude for?

> [...]
> Hovedbestyrelsesmøder! INGEN medlemmer har adgang til
> Forretningsudvalgsmøder! Referater fra ALLE disse møder er HEMMELIGE

Verner hvor? og hvornår? har du sidst deltaget i en
kredsgeneralforsamling for at give din mening til kende? det kunde
værre rart om du ofentligjorde det her og fortalte hvad du har oplevet
af vederstyggeligheder så kunde det værre at andre kunde bekræfte
hændelsesforløbet!

> [...]
> demokratiske ret til at stille spørgsmål, (som udråbt til ALLE af
> landsformanden) Hvad var så resultatet af denne af formanden ønskede

Hvem er de 20-25 ensomme personr som du taler om?
Hvor har du tallet 100000 Kr fra eftersom at du hævder at regnskaberne
er hemmelige?

> [...]
> spørgsmål fra medlemmerne!
> Peder HER har du de "demokratiske" vilkår i DCU ! EEN AFTEN HVERT

Det har du allerede gjort!!

> når jeg læser starten på en anden tråd, du har startet i

> Ja du gengiver korrekt hvad jeg har skrevet.
de

Jeg får snart tåre i øjnene! er det nu ikke dig der vil bestemme hvad
man må skrive?

> [...]
> -bestyrelsen skal misinformere og slet ikke informere medlemmerne!
> -bestyrelsen skal reager på breve og E-mails!

Hvor har du så tallet 100000Kr som du omtalte tidligere?

Hvor er beviserne for den påstand?

Hvilke funtioner er ikke opfyldt?

Sig frem!

> [...]
>

> Det er ikke korrekt, men jeg undrer mig meget over at folk er SÅ
> passive. Men når alt kommer til alt er DCUs medlemmer vel bare et

Det er ikke meget du har tilovers for dine medmenesker!

ikke?
inden for ytringfrihedens grænser!

Det er ikke at bevise noget ved at sige at alle kan prøve det af!

> Læs Carsten Stages
Hvorfor bruger du andres påståede eksembler istedet for at komme med
dine egne?

> [...]
> MEN FØRST SKAL DER SKABES ET STED HVOR DU KAN SENDE FORSLAGENE HEN!

> "udfald" lyder så negativt Peder. Jeg skriver som nu stille og roligt

Dog uden at komme med beviser!

> [...]
> DET finder jeg direkte tåbeligt i denne moderne tid.

> Se mit svar oppeover vedr. holdningspåvirkning.

Prøv at deltage i en af de kommende generalforsamlinger?

> , at få indflydelse i DCU's ledelse, men jeg

Det gøres ikke ved at komme med forkerte påstande!

> Du ønsker at sidde hjemme, dejligt anonymt og
>

> Ligesom dig og milioner af andre mennesker
>

> og kaste postulater ud i æteren

Det er ikke at dokumentere ved at sige at man bare kan efterprøve det!

> i håbet om,
>

> Her går du galt i byen.

> Helt enig.

Også dette er udokumenteret!

> , så skulle det vel ikke være umuligt at

Det gøres ikke ved at fylde folk med forkerte oplysninger, det er det
modsatte af demokrati

> f.eks. dig selv.

Det er nok det mest rigtige du har sagt

> [...]
>

> Jeg har stik modsatte synspunkt, ALT skal foregå i det ÅBNE og IKKE
> ikke i lukkede rum med få personer til stede. Jo flere der læser om

Det kræver at det er sandheden der kommer frem!

> hvor alle mere eller mindre har en forestilling

Det kunde værre du kan give svaret på det?

> , men det kan jeg ikke forestille

Ligefrem modig syntes jeg nu ikke du er,det er jo ret nemt at komme
med verbale udfald bag en skærm!mød op til næste generalforsamling?
men kun hvis du er medlem.

Preben.

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 27-11-03 22:28

> Til Verner!!
> Var det ikke noget let du kom om ved at svare Peder angående
> spørgsmålet om at kunne bevise dine postulater? jeg skal prøve at
> uddybe min mening.

Det er ok jeg vil forsøge at svare dig efter bedste evner.

> Hvad er det lige du mener med pligter?

Jeg mener at en repræsentant fra en given kreds som er valgt af
medlemmerne for at varetage medlemmernes interesser har pligt til :
-at gå i dialog med medlemmerne for at finde ud af hvad de skal
fremføre på medlemmernes vegne på DCU-møder! Det er hele den
demokratiske filosofi med valg af repræsentanter for medlemmerne!
-at de loyalt fremfører medlemmernes forslag og spørgsmål til
ledelsen!
-at repræsentanterne informerer medlemmerne om de beslutninger der
tages i DCUs bestyrelse!
-at orientere medlemmerne og beslutninger generelt herunder
beslutninger nedfældet i referater!
-at oreienter medlemmerne om DCUs regnskaber, herunder hvad,hvor og
til hvem medlemmernes penge (ca.20 moll. kroner) bliver brugt til.
-at svare på spørgsmål fra medlemmerne!

Ja generelt være medlemmernes bindeled til bestyrelsen for herigennem
at varetage medlemmernes interesser.Du kan betragte en repræsentant
som en valgt tillidsmand!

> Hvad er det for nogle frynsegoder du taler om lad os få beviser?

Se det er EET af mine kritiske klagepunkter. ALT vedrørende DCUs
regnskaber er
HEMMELIGE for os medlemmer! og hvorfor er de så det? HAR
FORRETNINGSUDVALGET NOGET AT SKJULE FOR OFFENTLIGHEDEN?
Vi medlemmer kan ikke få at vide hvad bestyrelsen giver sig selv i
løn! eller hvilke frynsegoder de har? gratis camping måske?
kørselspenge måske? gratis forplejning måske? gaver fra brancen måske?
gratil telefon måske? gratis internet måske? timepenge måske?
mødepenge måske?

HVORFOR TROR DU AT BESTYRELSEN IKKE VIL OPLYSE HVAD DE GIVER SIG SELV
I LØN,DIÆTER, FRYNSEGODER MED MERE!! MAN KAN JO TÆNKE SIT IKKE, NÅR
ALT VEDR. DCUS BUDGETTER ER HEMMELIGE.

Jeg har intet ønske om at være smålig, men når repræsentanterne ikke
løser deres opgave, at varetage medlemmernes interesser så skal de sgu
ikke have NOGEN SOM HELST BELØNNING FOR AT KØRE FRIHJUL.

> Det er vel også det du har værret ude for?

Det kan du hævde, men jeg har KUN givet tilbage af samme skuffe som
man har givet mig. I forbindelse med kritik af DCUs bestyrelse har jeg
ALDRIG med eet eneste ord skrevet noget som helst om en person som
privarperson, KUN om den FUNTION personen udførere i relation til min
forening DCU.

> Helt ærligt dette er bestyrelsens

Nej.

> [...]
> værre rart om du ofentligjorde det her og fortalte hvad du har oplevet
> af vederstyggeligheder så kunde det værre at andre kunde bekræfte

Som den demokratiske sitaution ser ud i DCU i dag har jeg kun været
til 3 kredsgeneralforsamlingsmøder....FØRSTE,ENESTE og SIDSTE.
Læs Carsten Stage bemærkninger om et Kredsgeneralforsamlingsmøde, det
beskriver PRÆCIS de "demokratiske" tilstande i DCU i dag, det ville
være fuldstændigt spild at tid at deltage i DCUs
Kredsgeneralforsamlingsmøder for der foregår ingen for for demokrati
der. Prøv selv.

> Det har du allerede gjort!!

DET kan du godt bilde mig ind at du tror ))

> de
>
> Jeg får snart tåre i øjnene! er det nu ikke dig der vil bestemme hvad
> man må skrive?

Heheheh Åhe du overlever nok )
Hvis du læser ALLE mine indlæg i de forskellige tråde vil du erkende,
at MINE FØRSTE indlæg ALLE er sobre og venlige lige indtil SPAMMERNE
kommer og sviner mig til !! FØRST DA ødelægges en god og sober debatog
meningsudveksling? se bare denne tråd!
LAD MIG BENYTTE LEJLIGHEDEN TIL AT FREMSÆTTE MIT FROMME ØNSKE IGEN ,
GID DE VIL FORBLIVE PÅ IGNORE )))))))))

> Hvor har du så tallet 100.000Kr som du omtalte tidligere?

Det har jeg fra FØRSTE, ENESTE og SIDSTE Kredsgeneralforsamlingsmøde
som jeg har deltaget i med nuværende bestyrelse.

> Hvilke funtioner er ikke opfyldt?
> Sig frem!

Læs mit svar højere oppe vedr. Kredsrepræsentanternes pligter og
funktion.

> Hvorfor bruger du andres påståede eksembler istedet for at komme med
> dine egne?

Det gør jeg fordi Carsten Stage (her har han for en gangs skyld været
meget seriøs) beskriver meget godt, nej særdeles godt hvad der præcis
foregår ved Kredsregeneralforsamlinger! og han beskriver præcis
hvordan de manglende demokratiske tilstande er i dagens DCU og han
beskriver PRÆCIS hvor uduelig vores formand er. Det kan faktisk ikke
skrives tydeligere, jeg kan ihvertfald ikke, DERFOR henviser jeg til
Carsten Stages beskrivelser.

> Det gøres ikke ved at fylde folk med forkerte oplysninger, det er det
> modsatte af demokrati

Jeg har ikke fremsat EEN ENESTE forkert oplysning. Jeg skriver på et
offentligt net hvor ALLE repræsentanter kan fremsætte rettelser til
mine udtalelser hvis de mener at een er forkert DETTE er aldrig sket
for de kan IKKE tilbagevise een eneste af mine udtalelser, SÅ SIMPELT
ER DET.

> Det er nok det mest rigtige du har sagt

Ja vi er nogle som har lidt selverkendelse, du skulle prøve det.

> Ligefrem modig syntes jeg nu ikke du er,det er jo ret nemt at komme
> med verbale udfald bag en skærm!mød op til næste generalforsamling?
> men kun hvis du er medlem.

Jeg har faktisk ikke udråbt mig selv til at være speciel modig!!DET er
vist noget DU digter.

Jeg kalder det ikke verbale udfald, men saglig, velovervejet og
seriøst kritik.

Er det ikke lige præcis DET DU gør lige NU ? kommer med verbale
udfald/kritik ??? Jeg må åbenbart ikke, men DU må gerne!! ALLE andre
må også gerne ! BARE IKKE mig ? helt ærlig synes du ikke at det er
noget vrøvl du skriver?
Læs højere oppe hvad jeg har skrevet om deltagelse i
Kredsgeneralforsamlings,møder for tiden.

Venlig hilsen
verner

Fra : preben

Dato : 28-11-03 23:52

ven_hj@yahoo.dk (ven_hj@yahoo.dk) wrote in message news:<6fbbedd3.0311271327.45342ba8@posting.google.com>...
> [...]
Hvordansyntes du selv de svar du kom med lyder? jeg og forhåbenlig
mange andre er ikke særlig imponeret! Magen til udenoms snak og nye
postulater skal man da lede langt efter,samtidig undgår du nogle
af de spørgsmål du ikke ser dig istand til at svare på.
men jeg prøver da gerne en gang til og vil så håbe at alle kan se at
det kun er luft du kommer med.

De 20-25 ensomme personer du talte om i et andet indlæg i denne tråd
Hvem er de? er det hvad du mener om dine medcampister der bruger deres
fritid sammen med andre om en fælles interesse? og hvad er det for
nogle penge du mener at de får glæde af?lad os få nogle beviser!

Har du kontaktet et medlem fra din egen kreds så han kunne fremføre
dine synspunkter? og i givet fald hvem?

Har du nogle eksembler på at det modsatte er sket?

Hved at læse DCUs blad camping og fritid vil du blive orienteret samt
til generalforsamligerne vil du også blive orienteret hvis du ellers
ville deltage.
samt via internet.
Hvilke andre måder kunne du ellers forrestille dig?

Det er faktisk det man bruger generalforsamlingerne til men du ønsker
jo ikke at deltage i dem!Hvor har du tallet 20 mil Kr fra?der vil du
også kunne se kredsenes regnskaber!mere hemlige er de ikke.

Enig.

Jeg kan kun henvise til kredsgeneralforsamlingerne der vil du kunne få
kredsregnskaberne at se og stille spørgsmål.

Hvilke opgaver er ikke løst?

Jeg prøver igen Hvor? og Hvornår har du sidst deltaget i en
kredsgeneralforsamling og givet din mening til kende? det vil værre
rart hvis
du ville ofentliggøre det det her og fortæle os alle hvad du har
oplevet der er
udemokratisk så kunde det værre at andre kunde be eller afkrefte det
du siger.
Hvis du kun har deltaget i en burde du jo nok kunne huske hvor og
hvornår.

Det virker lidt dobbeltmoralsk at du henviser til en vis Carsten
Stages påstede oplevelser når du til andre tider ønsker ham samt 2-3
andre alverdens ulykker
kommer det an på om du bryder dig om det de skriver?

SIMPELT

Eftersom du ikke har værret i stand til at komme med et eneste bevis
for det du siger er der jo ikke så meget at tilbagevise (for at
tilbagevise noget kræver
det at der nogle beviser)!!!!

Så stop med dine verbale udfald mod alt og alle,det førre ikke til
noget.

Ja enhver er jo salig i sin tro.

Preben

Fra : preben

Dato : 30-11-03 01:23

madsbjerg@get2net.dk (preben) wrote in message news:<b6f8fd25.0311281451.56c845e@posting.google.com>...
> ven_hj@yahoo.dk (ven_hj@yahoo.dk) wrote in message news:<6fbbedd3.0311271327.45342ba8@posting.google.com>...
Til Verner!!
er det for svært at svare på mine spørgsmål? du plejer ellers at værre
hurtig.
Hvis du ikke ser dig istand til at svare på nogle enkelte spørsmål må
jeg sige at du er fulstændigt klæd af for åben skærm. Hermed slutter
jeg mine indlæg og jeg agter at ignore flere indlæg fra dig Verner da
det ikke fører til noget.
(mod dumhed kæmper selv guderne forgæves)
Til alle der er blevet belemret af Verner vil jeg ønske en god jul
samt et godt og Verner frit nytår.
Med venlig hilsen.
Preben.

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 30-11-03 14:45

madsbjerg@get2net.dk (preben) wrote in message

Til Preben!

> Til Verner!!
> er det for svært at svare på mine spørgsmål? du plejer ellers at værre
> hurtig.

Nej for søren, jeg vil meget gerne svare på dine spørgsmål. Men Preben
et kontant svar kræver et kontant spørgsmål )

> Hvis du ikke ser dig istand til at svare på nogle enkelte spørsmål må
> jeg sige at du er fulstændigt klæd af for åben skærm.

Det er du velkommen til at mene, men jeg har altså ikke svar på alle
spørgsmål i denne verden Preben! men da DU tilsyneladende har det er
det jo rart at vide hvor man kan henvende sig ))

Hermed slutter
> jeg mine indlæg og jeg agter at ignore flere indlæg fra dig Verner da
> det ikke fører til noget.

Vi lever i en fri verden, det er naturligvis dit eget frie valg
Preben.

> (mod dumhed kæmper selv guderne forgæves)

Preben denne bemærkning viser præcis hvad der foregår imellem ørerne
på dig og på hvilket niveau du deltager på. Jeg vil ikke gå i
diskusion med dig om hvem af os to der er mest dum, DET kan andre
meget let bedømme )))

> Til alle der er blevet belemret af Verner vil jeg ønske en god jul
> samt et godt og Verner frit nytår.
> Med venlig hilsen.
> Preben.

Preben, jeg "belemrer" ikke nogen med noget som helst. Den enkelte har
FRIT valgt UDEN tvang at læse mine indlæg !

Preben på trods af dine ubegavede og uforskammede bemærkninger vil jeg
ønske dig og din familie en Glædelig Jul og et Godt Nytår ;--))

Her tager du igen fejl, jeg skriver IKKE for at imponere nogen som
helst, IGEN har du fejlvurderet indholdet i mine indlæg. Hvis mit
formål havde været at imponere nogen havde der været HELT ANDRE boller
på suppen Preben.

Magen til udenoms snak og nye

Næe jeg har svaret på alle dine spørgsmål ! skulle jeg mod forventning
have overset eet som kom bare med det igen ))
Jeg kan konstatere Preben at DU ikke har svaret på EET eneste af de
spørgsmål som jeg stillede dig? men det er nåske bare en ligegyldig
detalje for dig?

Kom så med det da )))

Det er de 20-25 campister (I HVER KREDS) som DCUs bestyrelse
financier deres fritidsinteresser IGENNEM hele ÅRET ! såsom BINGO !
besøg på Bryggerier! ( DET HAR JO RIGTIG MEGET MED CAMPING AT GØRE
IKKE PREBEN?) og lignende, for OVER 100.000 kr om året! Det er de
20-25 medlemmer som HVERT ANDET år møder op på
Kredsgeneralforsamlingen og stemmer på dem som arrangerer bingo,
middage og krobal med dans og lignende for DEM for OVER 100.000 kr.!

DE er bestyrelsens parlamentariske grundlag.

er det hvad du mener om dine medcampister der bruger deres

Nej, for min skyld kan de gøre præcis hvad de har lyst til, men det
skal bare IKKE være DCU som financierer deres fritidsfornøjelser det
må de selv gøre. De OVER 100.000 kr (ca. 1 million for alle 7 kredse)
kunne være anvendt til GLÆDE for ALLE medlemmer og ikke bare en
promille ! f. eks. til et ordentligt medlemsblad HVER måned! (men så
er det jo ikke sikkert at de genvælger den siddende bestyrelse igen
vel Preben )))

og hvad er det for

3. Kreds i 2001:
Arrangementer 92.000,-KR
Møder 22.951,-KR

Da du åbenbart KUN stoler på dig selv Preben så kan DU ringe til din
egen Kredsformand og få de aktuelle tal for 2003 ! og du kan ringe til
DCU-huset og få tallene for alle 7 kredse! så har jeg samtidigt ved
anskuelighedsundervisning af DIG vist eller rettere BEVIST flere af
mine påstande på EEN gang for DIG Preben ))

Ja jeg har skrevet til ALLE repræsentanterne i MIN kreds SAMT allle
Kredsrepræsentanter i ALLE kredse ialt 82 personer! Hvor jeg høfligt
og venligt stillede nogle spørgsmål.

3 ud af 82 reagerede på mit venlige OG høflige spørgsmål, INGEN af de
3 svarede på mine sprgsmål.
EEN var meget sur over at jeg kendte hendes mailadresse! på trods af
at den står på DCUs hjemmeside? DET var så HENDES niveau som
tillidsrepræsentant!
EEN oplyste at hun ikke havde tilladelse til at svare på spørgsmål om
DCU generelt? DET var så niveauset for HENDES indflydelse!
EEN henviste mine spørgsmål til Forretningsudvalget, idet han skrev at
alle spørgsmål vedr. DCU skulle videresendes til DCU-huset?

79 tillidsrepræsentanger havde ikke så meget pli og høflighed at de
gad svare overhovedet, så ud af det Preben kan du se hvordan
"demokratiet" fungerer i DCU !

Læs svaret oven for.

Denne orientering, om aktiviteterne i DCU i TO år, som du snakker om,
fylder IKKE engang HALVT så meget som når Chefredaktøren J.Frøhlich
roser SIN formand fordi nogen har tildelt ham en guldnål!!

Hvad siger du til den DEMOKRATISKE måde? UDEN meningstyrani og CENSUR!
kunne du falde for den løsning Preben? ))

DU bliver KUN orienteret om FESTUDVALGENES udgifter, de er IKKE
detaljerede og du får IKKE at vide hvad tallene enegntlig indeholder.

DCUS regnskaber er HEMMELIGE for ALLE medlemmer også for DIG
Preben.Hvis du mener noget andet så fremlæg talle her i denne tråd!
men dit forsvar er måske rent luft Preben ))

> herigennem

Det var satans ))

Nej de er jo HEMMELIGE for dig og mig Preben ))

Ja FESTUDVALGENES regnskaber i MEGET store tal, hvad tallene EGENTLIG
dækker for får du ikke at vide.

Men DCU regnskaber er HEMMELIGE.

-Ingen dialog med medlemmerne!
-Ikke svare på spørgsmål fra medlemmerne?
-Ikke orientere medlemmerne om hvad der foregår i DCU! (De aner det
ikke selv, i passagen var de lige så UVIDENDE som ALLE medlemmer! og
DET kalder du demokratiske tilstande Preben!

Læs mit sidste svar til dig igen. Hvis du ikke tror på mine udsagn så
spørg Carsten Stage han vil kunne bevidne at mine udsagn er sande
))

Det er KUN for at DU der kan konstatere at mine ord er sande. ))

når du til andre tider ønsker ham samt 2-3

Nu vrøvler du Preben, jeg ønsker IKKE alverdens ulykker over dem, NU
LØBER DIN FANTASI AF MED DIG,men jeg har det fromme ønske stadigvæk,
at de forbliver på IGNORE så debatten STADIG kan foregå på et voksent
niveau fremover )))

Det er jo åbenlyst for enhver Preben det behøver du s...da ikke at
bevise

-At DCUs bestyrelse CENSURERER medlemmerne!
-At DCUs bestyrelse ikke vil gå i dialog med medlemmerne

OG MEGET MEGET MERE Preben, åben dog dine øjne og se virkeligheden i
DCU i dag.

Jeg fremsætter saglig og velovervejet kritik af forholdene i DCU i
dag, kald DU det PRÆCIS hvad du vil Preben.

Hahaha Ja Preben DET har du rigtig meget ret i, DU tror jo på DCUs
bestyrelse DET er åbentlyst for enhver!! ))
Man kan også sige sagli er de uvidende )))

En venlig hilsen til dig
Preben far mig ))

Fra : Tommy Hansen

Dato : 28-11-03 11:47

Hej Preben

Da Ven_hj er placeret i mit "kill-filter" kan jeg ikke se hans oprindelige
indlæg.

Vi er flere der ofte har sagt til BB, Verner og hvad han ellers har kaldt
sig gennem tiderne, at man ikke kommer langt med de metoder han nu har
praktiseret igennem et par år.
Han har fået lukket to fora, som han selv havde oprettet og han er udelukket
fra alle andre p.gr. af sine til tider injurerende indlæg.
Hvis man virkelig brænder for en sag og mener man har ret må man stå frem og
se hvor mange "tilhængere" man har.
Hvis han nu trådte frem og sagde her er jeg - mit navn er det -
medlemsnummer i DCU er det og jeg mener det og det. Hvis der er andre der er
af samme mening så kontakt mig sådan og sådan, så vi fælles kan møde op på
DCU's møder og gøre vores indflydelse gældende.
Han kunne også lave en hjemmeside (kan fås gratis) hvor han kunne orientere
ligesindede om de uhyrligheder han ser i DCU (selvfølgelig med det juridiske
ansvar det medfører).
Hvis der er så mange utilfredse så må disse mennesker da samles og det gør
man ikke ved at "hyle" fuldstændigt anonymt.
Nej, jeg er ikke medlem og heller ikke tilhænger af DCU. Jeg synes også at
medlemmerne er til grin for deres kontingent, men jeg valgte at melde mig
ud.

mvh Tommy

Fra : Peder

Dato : 28-11-03 17:15

Halløj Verner!

Ved du hvad? Jeg tror slet ikke du har fattet mit indlæg.
Er det fuldstændig forbigået din opmærksomhed, at jeg, udover punktet om
ytringsfrihed, _ikke_ har taget stilling til, om dine påstande er
korrekte/ukorrekte eller om jeg er enig eller uenig med dig i dem.
Derfor handler mit indlæg ikke om rigtigheden i disse punkter, men om, hvad
_du_ vil gøre ved din utilfredshed, udover gentagne og utallige gange, at
overøse dette forum (og i øvrigt andre fora, hvis du kunne få lov) med dem.

Der er overhovedet intet _nyt_ i dine svar. Dem bruger du i snart sagt
_alle_ dine indlæg. Du benytter bare lejligheden til igen, at lufte din
utilfredshed, men stå til ansvar for dine påstande, det er ikke et begreb,
der forefindes i din begrebsverden.

Kan du ikke forstå, at DCU's bestyrelsesmedlemmer er fuldstændig ligeglade
med _dine_ mishagsytringer (uanset om du har ret eller ej), da du jo er
fuldstændig _harmløs_ for dem?
Du er blot en anonym person, der vælger at tæppebombe et usenetforum med din
utilfredshed, uden i øvrigt at have vilje eller evner til at få løst dine
problemer.

Og kan du fortænke de mennesker, der mener at have noget fornuftigt at
tilføre dette forum, i at mene, at du og dine mishagsytringer er totalt
uinteressante og ligegyldig liniestøj, når du ikke _selv_ ønsker at gøre
noget ved dem?

Så derfor, Verner, er mennesker, der ikke vil stå til ansvar for sine
påstande og stille med beviser for dem, hvilket du jo ikke har gjort, men
blot forlangt af dine meddebattører, at _de_ skal stille beviser for at du
_ikke_ har ret, i mine øjne: _Kujoner_.

I øvrigt syntes jeg ikke, der er ret mange huller i din uvendenhed omkring
foreningsarbejde og demokratiske spilleregler, når du kan finde på at stille
forslag til ændringer til en forenings Love og Vedtægter i et andet forum
end der, hvor det hører til, nemlig på foreningens generalforsamling. Men
her står du jo så med åben pande og andre menneskers fysiske tilstedeværelse
og skal motivere dit/dine forslag, og hvis du der opfører dig på samme måde,
som her på usenet, kan jeg ved gud ikke fortænke andre mødedeltagere i at
stille spørgsmålstegn ved din seriøsitet.

Men Verner, hen på generalforsamlingen, stil dine forslag og motiver dem
sagligt, stå til ansvar for dine påstande.
Se det kunne risikere at flytte noget også i den forening.

Kan du nu have en god Jul og et godt Nytår, Verner. (Jeg tror ikke vi kommer
videre med denne debat).

--
Hilsen
Peder

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 29-11-03 02:56

"Peder" <penybist@penybist.invalid> wrote in message news:<3fc7748c$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> [...]

Hej igen Peder!

> Halløj Verner!
>
> Ved du hvad? Jeg tror slet ikke du har fattet mit indlæg.

Jo det tror jeg at jeg har Peder, det var ikke særligt tvetydigt!

> Er det fuldstændig forbigået din opmærksomhed, at jeg, udover punktet om
> ytringsfrihed, _ikke_ har taget stilling til, om dine påstande er
> korrekte/ukorrekte eller om jeg er enig eller uenig med dig i dem.

Nej det er jeg _helt_ klar over. I ALLE dine indlæg har du KUN stillet
spørgsmål! så det er logisk nok, at dine meninger og holdninger IKKE
er kommet frem. Det er jo også meget nemmere at blive ved med at
stille _nye_ spørgsmål istedet for at skulle tage stilling til det jeg
skriver!

> [...]
> overøse dette forum (og i øvrigt andre fora, hvis du kunne få lov) med dem.

Peder det lyder så negativt når du skriver overøse! Jeg skriver i EEN
tråd af flere hundrede! kan du få øje på dimensionerne i dit udsagn?
Hvis du læser mit svar til dig igen, vil du måske erfare, at jeg
faktisk fortæller dig hvad formålet er med mine indlæg!
Holdningspåvirkning og meningsdannende. Uanset hvad læserne mener om
mig, tager de stilling til indholdet og ALLE mine udsagn EET for EET ,
efter mine og andres beskrivelser er det tydeligt for enhver hvad der
foregår i DCU i dag. Jo flere der læser om det jo bedre, jo større er
muligheden for at der er flere og flere som vil huske hvad de skal
stemme på generalforsamlingerne, min stemme tæller KUN for een ,
uanset om jeg skriver eller ej! DERFOR er det en dårlig ide at føre
debatten i et lukket rum med få deltagere! HER har du i princippet
HELE Danmarks befolkning som MULIGE deltagere og lyttere )))
Peder du kan konstatere ved selvsyn at min taktik virker! prøv at tage
de sidste 20-30 debatemner ! hvilke emner er der mest respons på
Peder? Selv DU reagerer på indlæggene.
Kort og godt Peder så handler det om, at så mange som muligt tager
samme synspunkter på pampermetoderne i DCU som jeg gør! Jeg allene gør
desværre ingen ændring ))

> Der er overhovedet intet _nyt_ i dine svar. Dem bruger du i snart sagt
> _alle_ dine indlæg.

Ja en sandhed kan ikke gentages for ofte! det kunne jo være der var et
par læsere som ikke havde set dem før! ikke !! ))

Du benytter bare lejligheden til igen, at lufte din
> utilfredshed, men stå til ansvar for dine påstande, det er ikke et begreb,
> der forefindes i din begrebsverden.

Jeg står ved HVERT eneste ord jeg har skrevet. Hvor som helst og når
som helst.

> Kan du ikke forstå, at DCU's bestyrelsesmedlemmer er fuldstændig ligeglade
> med _dine_ mishagsytringer (uanset om du har ret eller ej), da du jo er
> fuldstændig _harmløs_ for dem?

Jo DET har jeg forstået ))
Er det virkelig IKKE gået op for dig Peder, at DCUs
bestyrelsesmedlemmer er fuldstændig ligeglade med DIN og MED ALLE
165.000 MEDLEMMERS MENING OG YTRINGER ? Forstår du OVERHOVEDET hvad
det her drejer sig om Peder?

> Du er blot en anonym person

Undskyld Peder at jeg skriver det, men det virker temmeligt latterligt
at DU anklager ANDRE for at skrive anomymt, og så underskriver du dig
med Peder!
DU er præcis lige så anonym som 99% af alle os skribenter herinde i
dette forum. Det er hyklerisk at nedgøre hele dette forum og andre på
den måde, især når de er så fornuftige ikke at offentliggøre deres
personlige data på et offentligt net.
Peder skriv DIT fulde navn og adresse SÅ kan jeg have lidt respekt for
din holdning, ellers er det bare en fis i en hornlygte hvad du
skriver.

, der vælger at tæppebombe et usenetforum med din
> utilfredshed, uden i øvrigt at have vilje eller evner til at få løst dine
> problemer.

Hvis du kalder det at tæppebombe, at man skriver i EEN TRÅD ud af
flere hundrede tråde ! ja så har du jo ret Peder.

Peder så skulle du heller anklage
Carsten Stage
Tommy Hansen
Hans
sten
sten bo

og nogle få stykker til. DE SKRIVER FANEME NÆSTEN I HVER ENESTE TRÅD
PEDER!!! DET ER VEL FANEME TÆPPEBOMBNING DER VIL NOGET, efter din
mening ik Peder.?

Jeg forsøger NETOP, i modsat til dig og andre medlemmer, af
offentliggøre de metoder og handlinger der foregår i DCU i dag. Jo
flere medlemmer der får øjnene op for hvad der foregår jo bedre, jo
større er chancen for at få en ny bestyrelse, så simpelt er det Peder.
Hvorfor indtager du egentlig denne aggresive og fjentlige holdning til
DENNE ENE TRÅD om DCU ?
Har du en skjult dagsorden du ikke vil frem med Peder?

> Og kan du fortænke de mennesker, der mener at have noget fornuftigt at
> tilføre dette forum, i at mene, at du og dine mishagsytringer er totalt
> uinteressante og ligegyldig

Nej det er da HELT ok, alle kan da mene og tro hvad de vil, det er da
et frit land vi lever i med ytringsfrihed!
Jeg fatter bare ikke at de personer som IKKE interesserer sig for DCU
debatten SKAL læse indlæggene i tråden så ? ALLE har SÅ travlt med at
fortælle at denne debat IKKE interesserer dem, men de skriver sgu
indlæg i tråden alligevel!! hvorfor holder de sig ikke bare væk fra
DENNE ENE tråd?

> Så derfor, Verner, er mennesker, der ikke vil stå til ansvar for sine
> påstande og stille med beviser for dem, hvilket du jo ikke har gjort,

-Har DU været i dialog med DCU repræsentanter?
-Har DU set DCUs regnskaber?
-Har DU set DCUs referater?
-HAR DU UNDGÅET BESTYRELSENS CENSUR?
-Har DU set et kritisk indlæg om bestyrelsen?
-Har DU fået lov at ytre dig i DIT medlemsblad UDEN at blive
CENSURERET?
-Har DU fået svar på spørgsmål af bestyrelsen?

DET ER DER HELLER INGEN ANDRE DER HAR PEDER! SKAL JEG FORTSÆTTE DE
NÆSTE SIDER MED BEVISER PÅ HVAD DER SKER ELLER RETTERE IKKE SKER I DCU
I DAG?

Peder kan du eller DCUs bestyrelse MODBEVISE EEN ENESTE af mine
påstande?

> [...]
> forslag til ændringer til en forenings Love og Vedtægter i et andet forum
> end der, hvor det hører til, nemlig på foreningens generalforsamling.

Peder har du slet ikke forstået hvad jeg har skrevet? Har du slet ikke
forstået hvad Carsten Stage har skrevet?
Der foregår ingen form for demokrati på generalforsamlingerne? Hvis du
ikke tror på mig så spørg Carsten Stage.
DERFOR er det fuldstændigt formålsløst at møde op FØR vi er sikker på
at vi kan vælge en NY bestyrelse, der tager deres opgaver alvorlige i
forhold til medlemmerne.
Vi er nogle stykker som IKKE ønsker en bykonge som ham i Farum.

Men
> her står du jo så med åben pande og andre menneskers fysiske tilstedeværelse
> og skal motivere dit/dine forslag,

Nej det får du ikke lov til for mishagsytringer fra bestyrelsens
stemmekvæg for de vil hellere have noget at æde og danse!! og det er
jo ligesom det er mere i oversnsstemmelse med bestyrelsens ønsker, for
formanden gider jo heller ikke at svare på spørgsmål fra medlemmerne.
INGEN demokrati der , deltagelse er for tiden SPILD af tid.

og hvis du der opfører dig på samme måde,
> som her på usenet, kan jeg ved gud ikke fortænke andre mødedeltagere i at
> stille spørgsmålstegn ved din seriøsitet.

OK forklar så lige mig og andre præcis HVAD der er galt i min opførsel
her i denne nyhedsgruppe ! Er det bare ævle bævle du nu fyrer af eller
har du en seriøs mening om min opførsel her?

> Men Verner, hen på generalforsamlingen, stil dine forslag og motiver dem
> sagligt,

Ja DEN dag der er demokrattiske tilstande på generalforsamlingen.

> Kan du nu have en god Jul og et godt Nytår, Verner. (Jeg tror ikke vi kommer
> videre med denne debat).

Jeg ønsker også dig og dine en rigtig god Jul og et godt Nytår, Peder.

Venlig hilsen
verner

Moral er godt, men dobbeltmoral er ikke dobbelt så god!

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 29-11-03 14:17

ven_hj@yahoo.dk wrote:

> DET ER DER HELLER INGEN ANDRE DER HAR PEDER! SKAL JEG FORTSÆTTE DE
> NÆSTE SIDER MED BEVISER PÅ HVAD DER SKER ELLER RETTERE IKKE SKER I DCU
> I DAG?

Hej Verner
Nu løber temperamentet vist af med dig igen

For at vende debatten i denne tråd, så prøv at komme med konstruktive
positive forslag til ændringer.
Istedetfor brok og beklagelser over det eksisterende, så se frem og giv et
bud på hvordan det burde være.

Man bliver træt i ansigtet af at læse sure opstød og indlæg der kommer til
at virke som angreb fordi du hyppigt bruger folks navne og skriver med store
bogstaver. ( På usenet er store bogstaver ikke bare en understregning af
hvad man skriver, men man råber når man skriver med stort, og som du ved
holder man op med at lytte når der bliver råbt af een.)

Smil lidt - det gør verden lidt nemmere

Venlig hilsen
Anette

Hov, må heller huske denne her.........
--
Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 30-11-03 00:36

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> wrote in message news:<bqa647$ijm$1@sunsite.dk>...
> ven_hj@yahoo.dk wrote:

Hej Anette

> Hej Verner
> Nu løber temperamentet vist af med dig igen

) ja det har du lidt ret i. Men det er s... da utroligt, at voksne
mennesker ikke kan finde ud af at springe DCU-tråden over over hvis de
ikke kan lide den? på mig virker det utroligt ubegavet.

> For at vende debatten i denne tråd, så prøv at komme med konstruktive
> positive forslag til ændringer.

Det har jeg sørmer gjort mange gange Anette, men et af problemerne
lige nu er, at medlemmerne ikke har nogen steder at sende dem hen til
? Bestyrelsen vil overhovedet ikke i dialog med os medlemmer. Flere
forslag er sendt til kredsbestyrelsen, men de er sandsynligt havnet i
lodret arkivering. _Ingen_ af DCUs repræsentanter vil have deres
handlinger og beslutninger frem i dagen lys, derfor vil de ikke
behandle f.eks. forslag om offentliggørelse af referater og
regnskaber.
De vil heller ikke have urafstemning om valg af repræsentanter, for så
ryger mange af dem af taburetten )
Så CENSUR er den siddende bestyrelses vigtigste redskab overfor ALLE
medlemmer.

Ikke før der kommer en ny bestyrelse der accepterer moderne
demokratiske tilstande vil der være et formål med at fremsende forslag
til ændringer.
Anette disse mennesker beskytter sig selv og deres aktiviteter med
lukkethed og censur, så før de bliver væltet vil der ikke kunne ske
ændringer, sådan er virkeligheden desværre.

> Istedetfor brok og beklagelser over det eksisterende, så se frem og giv et
> bud på hvordan det burde være.

Anette der er IKKE brok og beklagelser! Jeg påpeger faktiske forhold i
campingforeningen DCU, hverken mere eller mindre Anette. Jeg orinterer
andre som gider at beskæftige sig med hvordan de bliver behandlet af
DCUs bestyrelse.
Anette jeg kan garantere dig at min metode virker. Rundt om i landet
på campingpladser hvor campister mødes debatteres emnet, så
holdningspåvirkningen og meningsdannelsen er rimelig stor Anette.
Det eneste brok der kommer er fra de 3-4 personer som ikke kan finde
ud af at blive på IGNORE!! Jeg garanterer dig at de sluger ALLE indlæg
med stor ihærdighed !! for deres nysgerrighed er større en deres
forstand )) de VIL følge med i hvad der skrives og spille
foragede som gamle koner hehehehe, DET er deres største interesse
Anette, spamming af debatter de ikke selv vil deltage med debat i !
Så Anette brokken kommer ikke fra mig men fra 3-4 andre ))

> Man bliver træt i ansigtet af at læse sure opstød og indlæg der kommer til
> at virke som angreb fordi du hyppigt bruger folks navne

Heheh Anette hvis du vil kritisere Pia Kærsgård så skriver du vel for
søren hendes navn ikke?
Selvfølgelig bruger jeg de navne på folk som behandler os medlemmer så
sjofelt, arrogant og nedladende, med ingen dialog og _meget_ CENSUR.
Anette de er OFFENTLIGE personer som må finde sig i at blive
kritiseret når de i den grad sjofler os medlemmer.

og skriver med store
> bogstaver.

Ja her har du ret, jeg skal lære at skrive sådan _her_ ))

( På usenet er store bogstaver ikke bare en understregning af
> hvad man skriver, men man råber når man skriver med stort, og som du ved
> holder man op med at lytte når der bliver råbt af een.)

Jeg forsøger )) men Anette lyder det særligt højt ? heheheh

> Smil lidt - det gør verden lidt nemmere

Det har du ret i Anette, jeg smiler meget ) men der er 3-4 stykker
som hellere skulle have rådet når de har aflagt deres personfnidder
og spamming og når de har lært at springe DCU tråden over !! eller
(jeg gentager mit fromme ønske igen), forblive på IGNORE ))

> Venlig hilsen
> Anette

Venlig hilsen
verner

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 24-11-03 12:24

"Erik M. Nielsen" <406stopspam@tiscali.dk> wrote in message news:<GIgwb.1079$Gz5.237@news.get2net.dk>...

> Jeg er enig med dig et langt stykke hen af vejen, men for hel.... hvor er du
> træls at høre på. Meld dig dog ud af den forening, eller start en anden! Og
> lad så denne gruppe være i fred.

Hej Erik!

Jeg forstår simpelthen ikke dit indlæg Erik. Du skriver at du er enig
med mig langt hen ad vejen! Hvad er du enig med mig i Erik ? I mit
indlæg fremsætter jeg INGEN meninger! og INGEN synspunkter! ALLIGEVEL
er du enig med mig ?
Erik jeg beskriver helt kontant nogle forhold i DCU ! INGEN meninger
og holdninger fra min side!

Det er da også helt ok at du synes jeg er træls at høre på, det er da
din ret at mene det Erik, men hvorfor faen læser du så mine indlæg?
Hvorfor ialverden springer du ikke bare tråden over Erik?

Hvorfor ialverden skulle jeg melde mig ud af DCU? eller starte en
anden forening? Hvad har det med emnet at gøre Erik? Melder DU dig ud
af samfundet hvis du er utilfreds med hvad der foregår i folketinget
Erik?

Er denne OFFENTLIGE gruppe NETOP ikke beregnet til at debattere
campingrelaterede ting i Erik? eller er det KUN de emner DU kan lide
Erik der er tilladte herinde?

Erik hvorfor blander du dig i tråden hvis du IKKE ønsker at deltage i
debatten i tråden? for hel... hvor er du træls at høre på. Spring dog
tråden over Erik.

Venlig hilsen
verner

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 24-11-03 15:17

ØØHHHH var det Erik der fik svar her ???
Godt du ikke også skriver i DK vittigheder.
Carsten
<> "Erik >> >

> Hej Erik!
>
> Jeg forstår simpelthen ikke dit indlæg Erik. > Hvad er du enig med mig i
Erik ? > Erik jeg beskriver > din ret at mene det Erik, men hvorfor faen
læser du så mine indlæg?

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 24-11-03 16:44

> [...]
> er du enig med mig ?

> Melder DU dig ud
> af samfundet hvis du er utilfreds med hvad der foregår i folketinget

Verner - du er dog den mest selvmodsigende person jeg har truffet på i denne
gruppe, Verner!

Men Verner, tak for opfordringen Verner

Plonk - Verner - Plonk

Fra : Kim Olsen

Dato : 24-11-03 17:43

> [...]
> selv i frynsegoder og løn? eller hvordan den censurerer dine
> medcampister ! eller for den sags skyld dig Kim.....

JA VERNER FULDSTÆNDIGT!!

DA JEG PRIMÆRT ER MEDLEM AF FORENINGEN FOR AT SPARE PENGE, ER JEG
FULDSTÆNDIG LIGEGLAD!!

JEG ØNSKER INGEN INDFLYDELSE I DCU. MEN HVIS DU I ANDRE FORSAMLINGER (DCU)
ER LIGE SÅ UTÅLELIG AT HØRE PÅ, KAN JEG DA GODT FORSTÅ AT DE IKKE GIDER HØRE
PÅ DIG.

....Og det gider jeg heller ikke mere så tråden sluttes herfra, og Verner
blokeres som afsender i mit register!

hilsen

Kim

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 23-11-03 02:15

Skalman se på økonomi, så skal der vel også ses på, når de ikke forklarer
deres medlemmer om, hvor meget man reelt sparer ved køb af en campingvogn,
ved at købe den syd for den dansk tyske grænse, det beløb kan det sgu spares
enormt mange penge på, både til køb af færgebiletter, campingpladser og
campingplads i flere år, og når man så sparer kontigentet til DCU også,
jamen så er det økonomi i det, ved at undlade medlemskabet i DCU.

At flertallet er så ubegavede, at de ikke tager deres medlemsskab op til
revision, når de bliver vildledt i stedet vejledt af DCU, med mit
medlemsskab af FDM, forventer jeg, at FDM støtter mig i alle
minevanskeligheder og varetager mine interesser med hensyn til mine
køretøjer, jeg violle blive meget skuffet, når de gang på gang tog
bilbranchens interessespfære frem for medlemmernes, det har DCU gjort, hvor
i mod FDM vandt sagen over for campingforhandleren.

Jeg sælger ikke min sjæl for kr. 1000 om året, og da DCU, set med mine øjne,
mere er campingbranchens forening i stedet for medlemmernes forening, så
betaler jeg gerne de 1000 kr ud af egen pung. For i øvrigt så får man også
medlemsfordele hos FDM, også rabatter på deres campingpladser.

Fra : Janne Madsen

Dato : 22-11-03 05:34

Karl-Heinz Hansen <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3fc15b99$0$9826$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Undskyld Karl-Heinz Hansen, den skulle have været til gruppen men her kommer
den så rigtigt

> [...]
> betaler jeg gerne de 1000 kr ud af egen pung. For i øvrigt så får man også
> medlemsfordele hos FDM, også rabatter på deres campingpladser.

Hø hø ja man kan jo sige du går op i det med liv og sjæl. Nu tror jeg
hverken du ryger i himlen eller helvede uanset hvad du vælger men at påstå
man sælger sin sjæl hvis man skaffer sig lidt rabat *LOL* *SSS*

På den anden side hvis nu DCU er campingbranchens forening ja så er det
første gang en helt branche skaffer mig almindelige dansker rabatter på mit
glatte ansigt og så vil jeg godt støtte campingbranchen lidt mere for den
velvilje møder jeg ikke i så mange andre brancher.
Og så behøver jeg hverken DCU eller campingbranchen til at fortælle mig at
det er billigere at handle i udlandet. Det er sjovere at klare det selv.

mvh
Lennart

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 25-11-03 11:18

"Janne Madsen" <argo.ls@get2net.dk> wrote in message news:<mLuwb.5755$Rn1.2305@news.get2net.dk>...

Hej Lennart.

> Hø hø ja man kan jo sige du går op i det med liv og sjæl. Nu tror jeg
> hverken du ryger i himlen eller helvede uanset hvad du vælger

Hahahaha Lennart ja nogen mener at vi lander eet af stederne
hehehehehhh, men jeg vil helst blive på mellemstationen Lennart ))
Du har ret i at jeg går op i emnet, jeg hader og afskyr simpelthen
pampermetoder, især når jeg selv bliver udsat for dem for mine egne
penge.

men at påstå
> man sælger sin sjæl hvis man skaffer sig lidt rabat *LOL* *SSS*

Hehehehe, lidt af sin sjæl så da Lennart, du ved at lidt overdrivelse
fremmer forståelsen ))
Men Lennert, når DU accepterer at blive censureret,misinformeret,holdt
udenfor indflydelse, knægtet DIN ytringsfrihed i din egen forening for
et par sølle hundrede kroner !! ja så mener jeg faktisk at du sælger
noget af din sjæl og noget af din værdighed Lennart!

> På den anden side hvis nu DCU er campingbranchens forening

Det er vist en lille underdrivelse Lennart ))

ja så er det
> første gang en helt branche skaffer mig almindelige dansker rabatter på mit
> glatte ansigt

Nej for søren Lennart, du får samme slags rabatter i FDM, når du
handler i Brugsen, Indkøbsforeninger, kort sagt ALLE steder brancen
har en fordel af det! Lennart du tror vel ikke at f.eks. mange
campingpladser giver rabbat uanset hvilken campingforening du kommer
fra for dine blå øjnes skyld???
Næe Lennart de tjener ALLE penge på dig UANSET hvilken forening du
kommer fra )) og du kommer igen og igen hehehehehh ! til alles
tilfredshed ))

og så vil jeg godt støtte campingbranchen lidt mere for den
> velvilje møder jeg ikke i så mange andre brancher.

Heheheeheh joe Lennart bare du hapser maddingen (rabatter) så kommer
du igen og lægger dine penge i deres lommer, heheheh de er jo ikke
naive Lennart.

> Og så behøver jeg hverken DCU eller campingbranchen til at fortælle mig at
> det er billigere at handle i udlandet. Det er sjovere at klare det selv.

Det kan du have ret i ))

> mvh
> Lennart

Venlig hilsen
verner

Fra : Janne Madsen

Dato : 22-11-03 02:06

<ven_hj@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:6fbbedd3.0311231130.3a1e178e@posting.google.com...

> Spørgsmål til bestyrelsen skal fremsættes på
> Kredsgeneralforsamlingerne > !!)

Helt iorden

> Kan I virkelig købes for 2-300 kr færgerabatter om året??

Ja da plus et campingpas. Hvad der er sparet er tjent og så er det da
ligegyldigt hvem der skriver checken ud

mvh Lennart

Fra : heseda

Dato : 30-01-04 07:57

"ven_hj@yahoo.dk" skrev d. 23-11-03 20:30 dette indlæg :
> [...]
> er jeres
> begrundelse for at I finder jer i ovennævnte?

Se, jeg har nu været medlem af DCU i over 25 år. Jeg har for første gang
modtaget et skandinavisk (internationalt ?) campingpas, der IKKE gælder
når vi skal sydover. Der henvises i det medfølgende brev, at hvis jeg
skal sydover, skal jeg rekvirerer et internationalt campingpas – dette
er også sket. Jeg vil vove den påstand, at 90% af mine med medlemmer i
DCU drager sydover om sommeren og derfor har mere brug for det
internationale pas. DCU er efterhånden blevet mere og mere et
reklameblad, der ikke længere har tid til at pleje deres medlemmer til
fordel for deres annoncører. Det er jo ikke så mange år siden man
lukkede kontoret i Aarhus, vi er dog stadig nogle jyder der bor i
Jylland – se selv i Campingbladet. Nu skal der også til at bygges et nyt
kontor på Sjælland – Dette er måske forklaringen på at vi får udleveret
et skandinavisk pas og ikke et internationalt pas. Der henvises i øvrigt
til en masse web-adresser i bladet, ja dem kan vi da også selv finde på
”nettet”
DCU tag jer sammen.
OK når jeg så har ”brokket” alt dette af mig, så synes jeg at DCU skulle
lave en uvildig forbruger undersøgelse af ”forbundet” – således af vi
kan få ”be / afkræftet” medlemmernes tilfredshed. Send f. eks et
spørgeskema med ud til medlemmerne ved næste udgivelse af DCU bladet.
Heseda

http://www.kandu.dk/

Fra : Revsgaard

Dato : 30-01-04 16:55

Åh, gab!

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 30-01-04 20:42

"Revsgaard" <gonzo@surfpost.dk> wrote in message news:<401a7e61$0$275$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> Åh, gab!

Hr. revsgaard!

Tak fordi du mobiliserer al din forstand til dine signende indlæg. Du
er en pryd for debatten.

Tak Hr, Revsgaard, for at du ikke er hånlig og nedsættende ved dine
campingvenner her i gruppen! tak for at du yder ALT hvad du kan.
Du er rigtig voksen.

Hold stilen Revsgaard, for næste niveau er ovre i HYLER - rækkerne.

Hilsen
verner

Fra : Gismo

Dato : 30-01-04 22:27