Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilken printer til foto?
Fra : J.L.

Dato : 16-04-01 08:57

Jeg går og tænker på at købe en fotoprinter til udskrivning af billeder fra
et digitalkamera. Hvilken printer til ca.2000 kr er bedst , jeg overvejer en
HP 959C.

Mvh.
JL.

Fra : Tigeren

Dato : 16-04-01 13:56

Printere som har Photoret III er gode til at lave fotoer.
Jeg har en HP Officejet g55 og den laver ret gode fotobilleder hvis papiret
er det rigtige, men jeg mener prisen ligger på den forkerte side af de 3000.
Hp har en del printere til en rimelig pris som har photoret III.
Mvh

Lasse

J.L. <08@sol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:6wxC6.43380$o4.3337259@news010.worldonline.dk...

Fra : Karsten Olesen

Dato : 16-04-01 14:44

"Tigeren" <tiger@cyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
3000.
> Hp har en del printere til en rimelig pris som har photoret III.
________________________

Bl.a. 930 til små 1600,-....
Samme kvalitet som bigbrother 990 Cxi..bare
mærkbar langsommere - diverse finesser
som IR forbindelse, fotopapirbakke osv...

Der kommer iøvrigt en 995 Cxi.....med bluetooth

MVH

Fra : J.L.

Dato : 16-04-01 19:17

Jo, men er 959c så ikke bedre?

Fra : Karsten Olesen

Dato : 16-04-01 20:55

"J.L." <08@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Jo, men er 959c så ikke bedre?

______________________________

Næh..bare nyere og dyere..og hurtigere....

MVH

Fra : McRepsej

Dato : 18-04-01 15:47

Jeg havde en HP 870 hed den vist. Men den var for ringe i forhold til Epson
800....dengang.

I dag har jeg 2 stk. Epson 900 og en Epson 3000.

Og jeg er selvfølgelig ikke i tvivl om at Epson har de bedste printere.

Men et godt råd er at vælge en printer der kun har 4 farver (sort + RGB), da
min erfaring med fotoprintere er at farvekammeret med lys magenta og lys
cyan er alt for lille i forhold til de andre farver. Faktisk kunne jeg på
den Epson Photo EX jeg havde engang, fylde lys cyan og magenta op 4 gange
før de andre farve var løbet tør. Det giver en dårlig økonomi. Derfor en
4-farveprinter.

Hvis du har råd til Epson 1160 til ca. 3.000,00 vil jeg varmt anbefale den,
da også udmærker sig med at kunne printe i A3.

Venlig hilsen

Jesper