Billeder uploades til MySQL hvordan ?
Fra : Kemster

Dato : 23-11-03 18:45

hejsa

er der da ikke en venlig sjæl der kan hjælpe mig med at få uploaded billeder
med php til en mysql base ?
Jeg kan BARE ikke få nogle scripts til at virke.....
nogen der lige kan udrette et mirakkel ?
Og et link til www.php.net et eller andet det fatter jeg ikke en skid af, så
ved i det
jeg skal lige skubbes lidt igang, gider DU ?

MVH
Kemster

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 23-11-03 19:04

Kemster wrote:
> er der da ikke en venlig sjæl der kan hjælpe mig med at få uploaded billeder
> med php til en mysql base ?
> Jeg kan BARE ikke få nogle scripts til at virke.....
> nogen der lige kan udrette et mirakkel ?

niks

> Og et link til www.php.net et eller andet det fatter jeg ikke en skid af, så
> ved i det
> jeg skal lige skubbes lidt igang, gider DU ?

niks

Men jeg vil gerne henvise til webcafe.dk som har en glimrende tutorial
som man kan køre igennem, og så kan man spørge her når man ikke kan
komme videre. Hvis du skriver hvad du har prøvet og hvad du tror der er
gået galt så er chancen for velvillige hjælpere meget større.

Da jeg nu er igang med at være på tværs - man kan ofte finde ganske
meget hvis man søger på groups.google.com, den søger flere år tilbage i
den her gruppe, så den har fx. ganske mange svar på hvordan man får
lavet et godt filupload.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Benny Nissen

Dato : 23-11-03 19:08

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote in message
> niks

> niks

> Da jeg nu er igang med at være på tværs -

Har du fået noget kedeligt aftensmad ?

( ikke at jeg ikke er enig med dig)

--
Benny

Fra : Dan Molberg

Dato : 23-11-03 22:59

Kemster wrote:
> [...]
> af, så ved i det
> jeg skal lige skubbes lidt igang, gider DU ?
Du kan lege lidt vidre med disse kode stumper, som jeg har lavet til et
banner system der aldrig blev til noget:D
--cårt--
if ($Submit=="Take me to Step Two") {
$FileSize = @filesize($Image);
if ($FileSize > 0 and $FileSize < 65536) {
$fp = fopen($Image, 'r');
$ImageData = addslashes(fread($fp, $FileSize));
fclose($fp);
$Size = GetImageSize($Image);
unlink($Image);
if ($Size['0']==468 and $Size['1']==60 and ($Size['2']>=1 and
$Size['2']<=3)) {
$Handler = mysql_connect($MySQLserver, $MySQLusername, $MySQLpassword);
mysql_select_db($MySQLdatabase, $Handler);
if (mysql_query("INSERT INTO InactiveBanners (Image, FileName) VALUES
('$ImageData', '$Image_name')")) {
$id = mysql_insert_id();
}
else {
$ImageError[] = "An error happend while saveing image.";
}
mysql_close($Handler);
}
else {
$ImageError[] = "The file needs to be a GIF, JPG or PNG in 468x60.";
}
}
else {
$ImageError[] = "The file must be smaller than 64KB.";
}
}
--cårt--
Here we would like you to uploade the banner GIF 468x60 max. 54KB
<form action="<?=$PHP_SELF?>" method="post" enctype="multipart/form-data">
<input type="hidden" name="m" value="<?=$m?>">
<input type="file" name="Image" size="40">
<input type="submit" name="Submit" value="Take me to Step Two">
</form>
--cårt--
--
Hvem læser dette?
Tilykke du er den første:)

Fra : Keld Nygaard

Dato : 24-11-03 10:56

> er der da ikke en venlig sjæl der kan hjælpe mig med at få uploaded
billeder
> med php til en mysql base ?

Hvis det er hos en udbyder du har din db til at ligge, skal du være sikker
på at udbyderen understøtter billeder i MySQL. Det gør B-One f.eks. ikke...

/Nygaard

Fra : Dan Molberg

Dato : 24-11-03 14:47

Keld Nygaard wrote:

> Hvis det er hos en udbyder du har din db til at ligge, skal du være
> sikker på at udbyderen understøtter billeder i MySQL. Det gør B-One
> f.eks. ikke...
>
> /Nygaard
Må man ikke lave blob som datatype hos B-gOne?
--
Hvem læser dette?
Tilykke du er den første:)