Skærme
Fijala 3554
TFT 12ms til gamers
Fra : MA

Dato : 23-11-03 17:28

I et review fra november klarer Samsung Syncmaster 172X LCD sig godt med
imponerende responstid på 12 ms, kontrast ratio på 1:500 og har samtidig et
flot look med kanter der kun er 11 mm brede og tildeles PCstats editors
choice award:
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=1033&page=1

PC World refererer 21. november fra Comdex-messen i Las Vegas også til denne
skærm http://www.pcworld.com/news/article/0,aid,113583,00.asp

Jf. gruppens aktuelle interesse for S-IPS skærmpaneler har denne skærm
deværre et TN-panel - man kan ikke få det hele, men kan man klare sig med et
TN-panel må dette være skærmen til TFT gamers.
Koster på www.prad.de 540 euro.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 23-11-03 19:14

"MA" <ma_dk@nospamhotmail.com> wrote in

> [...]
> deværre et TN-panel - man kan ikke få det hele, men kan man klare sig
> med et TN-panel må dette være skærmen til TFT gamers.

Jeg fandt dette mini-review om skærmen for et par uger siden, og det er
ekstremt negativt over for skærmen:
http://www4.tomshardware.com/display/20031105/lcd-17.html

Det review du refererer til, samt nedenstående, er dog langt mere positive:
http://www.extremeoverclocking.com/reviews/monitors/Samsung_172x_1.html

Så hvis du køber en, vil jeg meget gerne høre din mening om den.

Flemming

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 23-11-03 19:39

> [...]
> http://www.extremeoverclocking.com/reviews/monitors/Samsung_172x_1.html
>

> Så hvis du køber en, vil jeg meget gerne høre din mening om den.

Jeg tror næsten helt sikkert at jeg køber en, så skal nok give lyd når jeg
har prøvet den af...

Den ser vildt lækkert ud, kan vel næppe være dårligere end den gamle 172t,
som gør det ganske godt.

Mvh
Hans

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-11-03 22:01

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNDETTEpc.dk> wrote in

> Jeg tror næsten helt sikkert at jeg køber en, så skal nok give lyd når
> jeg har prøvet den af...

Det lyder rigtig godt.

> Den ser vildt lækkert ud, kan vel næppe være dårligere end den gamle
> 172t, som gør det ganske godt.

Jep, det var også min tanke, men blev noget afskrækket fra skærmen da jeg
læste den side på tomshardwareguide. De plejer at være ret pålidelige, men
i dette tilfælde tvivler jeg dog noget når nu de andre reviews konkluderer
det stik modsatte.

Flemming

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 26-11-03 01:51

"Flemming Joensson" <flemming@fjerndette.joensson.org> skrev

> [...]
> i dette tilfælde tvivler jeg dog noget når nu de andre reviews konkluderer

Anmelselserne på TomsHardware peger ofte i den retning dollarsedlerne
blæser...

mvh
Peter