Hvilken tegnefilm
Fra : Malene

Dato : 23-11-03 12:41

Har et virkeligt tricky spørgsmål:

Engang for måske 15-20 år siden, var der en tegnefilm. Den var lavet i lidt
samme stil som Ib Spang Olsens tegninger - ikke "rigtig" tegnefilm. Det
handlede om en fabrik er lavede chokoladestænger, og der var så nogle
bestemte personer de skulle finde nogle guldstykker/sedler og så skulle de
op på fabrikken ..

Kan nogen hjælpe med det?

Det er alt vi kan huske!

Malene

Fra : Rune Zedeler

Dato : 23-11-03 13:13

Malene wrote:

> [...]
> handlede om en fabrik er lavede chokoladestænger, og der var så nogle
> bestemte personer de skulle finde nogle guldstykker/sedler og så skulle de

Børneprogrammet "Mellem himmel og jord" (ikke at forveksle med et nyt
program af samme navn) fortalte over en række afsnit "Charlie og
Chokoladefabrikken" af Roald Dahl - med illustrationer.
Jeg ved ikke, om afsnittene er til at finde - men bogen kan i hvert fald
lånes på biblioteket.

-Rune

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 23-11-03 13:30

> [...]
> Chokoladefabrikken" af Roald Dahl - med illustrationer.
> Jeg ved ikke, om afsnittene er til at finde - men bogen kan i hvert fald

Kan det ikke også passe at der er lavet en film eller tegnefilm over den
historie, hvor de har de der små syngende dværge, Chumba Wombaer, med?

Både Futurama og Family Guy her ihvertfald paroideret det.

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Jens Thomsen

Dato : 23-11-03 14:18

Johnny Jakobsen wrote:

> Kan det ikke også passe at der er lavet en film eller tegnefilm over
> den historie, hvor de har de der små syngende dværge, Chumba Wombaer,
> med?

Jo. Den hedder "Willy Wonka & the Chocolate Factory"

http://us.imdb.com/title/tt0067992/

Den var meget omtalt i forbindelse med den amerikanske dvd-udgivelse for et
par år siden, fordi filmselskabet oprindeligt kun ville udsende en pan &
scan'et version. Men en storstilet underskriftsindsamling på nettet fik dem
faktisk til at ændre holdning og udsende den i det originale format også.
Den er også tilgængelig i UK. Denne udgave har dog ikke noget med den
version, som der oprindeligt belv spurgt om i det første indlæg i tråden.

--
Jens Thomsen
Sidst set (bedømmelser ud af 6): The Matrix Revolutions ***,

Fra : David T. Metz

Dato : 26-11-03 03:01

"Jens Thomsen" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> Jo. Den hedder "Willy Wonka & the Chocolate Factory"
>
> http://us.imdb.com/title/tt0067992/

Hæ, så den som ca. 7 årig (ca. 1974) i "Eventyrklubben", en filmklub for
børn, i den dengang store Islev bio. Det var stort - jeg kan stadig få indre
billeder af store chokoladsøer.

David

Fra : Malene

Dato : 27-11-03 21:54