Hvilken hunderace er dette?
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 23-11-03 11:07

http://www.ddaa.dk/winther.htm

Nederst til højre sidder der en ualmindelig vakker hund. Men hvad er
det for en?

Mvh Trine

http://www.triane.dk, juletræer, gran og julebutik
Tag familien med på skovtur og fæld dit eget juletræ.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 23-11-03 11:09

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> writes:

> http://www.ddaa.dk/winther.htm
>
> Nederst til højre sidder der en ualmindelig vakker hund. Men hvad er
> det for en?

http://www.ddaa.dk/pels1.jpg

Et mere specifikt billede.

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-03 11:13

> http://www.ddaa.dk/winther.htm
>
> Nederst til højre sidder der en ualmindelig vakker hund. Men hvad er
> det for en?

Jeg tror, at det er denne race:

Nova Scotia Duck Tolling Retriever

forkortet til toller, i daglig tale.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Pia J

Dato : 23-11-03 11:20

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in message news:3fc0882a$0$27475
> Jeg tror, at det er denne race:
>
> Nova Scotia Duck Tolling Retriever
>
> forkortet til toller, i daglig tale.

Enig!

:Pia

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-11-03 09:33

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message

> Enig!

Yep.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-11-03 14:35

> [...]
>
> http://www.triane.dk, juletræer, gran og julebutik
> Tag familien med på skovtur og fæld dit eget juletræ.

Tilslutter mig Tolleren, så det er alle gode gange tre, og så må det være
rigtigt.....Øh..Nå Nej, Jeg siger det, så er det rigtigt

Den er grim, den er dum, den er bare helt uimodståelig

M.V.H.....Benny..

Fra : Thomas Brogger

Dato : 23-11-03 17:17

"Benny Mortensen adsl.dk>" <bfm@tdc<fjern> skrev i en meddelelse

> Den er grim, den er dum, den er bare helt uimodstaelig

Hmmm. det var dog en pudsig bemarkning?

Mig bekendt er Tolleren bestemt ikke dum men faktisk enormt nem at
arbejde med.... Ingen af de tollere jeg kender er dumme, tvart i mod, om
de er grimme vil jeg lade vare op til den enkelte... Jeg er dybt uenig.
At den er uimodstaelig kan jeg tilslutte mig.

Hilsen
Thomas & Koda
www.broeggerklanen.dk/koda

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-03 19:29

"Thomas Brogger" <thomas@broeggerklanen.dkxxx> skrev i en meddelelse

> At den er uimodstaelig kan jeg tilslutte mig.

Ogsa her ! En meget charmerende og kon hund !

> www.broeggerklanen.dk/koda

Dejlige billeder. Det er en af de racer, som ser hvalpe nuttet ud, selv
efter, at den er blevet voksen,
ligesom, vores gule lab

Det, at den er larenem, er jo bare endnu et plus for racen !

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-11-03 01:11

> [...]
> de er grimme vil jeg lade vare op til den enkelte... Jeg er dybt uenig.
> At den er uimodstaelig kan jeg tilslutte mig.

Hej Thomas

Hvis ikke du kan lase indlagget, sa gider jeg ikke prove pa at forklare det.

M.V.H.....Benny..

Fra : Dharma

Dato : 25-11-03 00:04

Hej Trine!!

Som ejer af en Nova scotia Duck Tolling Retriever kan jeg hermed give de
andre ret!! På billede er det en lille hvalp, der har sneget sig ind.
Jeg kan kun sige, at det er en dejlig hund, at have gøre med. Dog ikke
lige så nem, at træne (min erfaring) som en Golden Retriever (da jeg
også er ejer af denne skønne race). Men der er rart, at se at der er
nogle derude der ved hvad en Toller er

MVH

Dharma

http://www.kandu.dk/

Fra : Mette

Dato : 04-12-03 20:07

Trine Kornum Christiansen skrev:
> http://www.ddaa.dk/winther.htm
>
> Nederst til højre sidder der en ualmindelig vakker hund. Men hvad er
> det for en?
>
> Mvh Trine

Det er en Tolder-hund. Husker ikke hvor den har navnet fra, men der er
en Tolder mvh. Mette

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-12-03 13:46

"Mette" <internet3@lyngbjerggaardskolen.dk> wrote in message

> Det er en Tolder-hund. Husker ikke hvor den har navnet fra, men der er
> en Tolder mvh. Mette

Kælenavn for en Nova Scotia Duck Tolling Retriever
ligesom en flatcoated retriever bliver kaldt en flat
osv.