Airfix Dogfighter
Fra : Jørgen Knudsen

Dato : 22-11-03 12:26

Jeg er ved at få grå hår i hoved af det spil.

Jeg forsøgte først at installere et ikke helt "originalt " Airfix Dogfighter
spil på min Pc'er som jeg lige havde lagt Windows XP på. Dette kunne ikke
lade sig gøre.
Så købte jeg det originale Airfix og derefter gik installationen ok. Men så
understøtter spillet ikke USB Joystick når det er installeret i Windows XP,
så derfor kunne jeg ikke få mit, Microsoft Sidewinder force feed back 2,
joystick til at virke, har andre haft samme oplevelse ?.

Når men hvad gør man så ? jeg køber så bare et gammel type joystick til
gameport og vupti så virker det, MEN kun 10-15 min af gangen så dør joystick
funktionen, og spillet kan kun styres fra keybord. Når man checker i
spillets "indstillinger" er Joysticket stadigt selected on, og checker man
under kontrolpanelet er joysticket stadigt aktivt. Skal man have joysticket
til at virke igen, må man lukke spillet helt ned og starte forfra og det er
jo ikke sjovt når det skal gøres hver 10 minut. Er der et geni der ude der
kan løse problemet inden det ender med selvmord. Jeg kan endvidere fortælle
at jeg har downloaded joystick patch fra Airfix hjemmeside og dette ikke har
afhjulpet problemet.

Er der endvidere nogen der ved hvordan man kan fjerne baggrundsmusikken som
kører under hele spillet, musikken var der ikke på den "uoriginale" model.

MVH.
Jørgen Knudsen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 22-11-03 12:55

Jørgen Knudsen mumbled his insignificant opinion in:
3fbf47bb$0$9795$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> [...]
> ender med selvmord. Jeg kan endvidere fortælle at jeg har downloaded
> joystick patch fra Airfix hjemmeside og dette ikke har afhjulpet

Du er ikke den første med joystick problemer til det spil..
På min egen spand virker joysticket okay, på min brors virker den ikke med
den originale eller den nyeste joystick patch. Den virker dog med den
version lige før.. megagames.com har både cdpatches og de forskellige
versioner.

> Er der endvidere nogen der ved hvordan man kan fjerne
> baggrundsmusikken som kører under hele spillet, musikken var der ikke
> på den "uoriginale" model.

Fjern CD'en fra drevet, installer evt. et no-cd patch så du slet ikke
behøver den.

Sig til hvis du skal pløjes ned ved lejlighed, det er ikke så nemt at finde
online servere mere.