Hayden nu med i Star Wars VI
Fra : Morten Bowman

Dato : 22-11-03 11:51

Fra Digital Bits:

These changes include new special effects, revised and updated shots and
scenes, and new footage shot with actors Hayden Christensen (Anakin) and Ian
McDiarmid (the Emperor) that would flesh out moments with their characters
in the original films. For example, an aged and scarred Hayden now appears
as Anakin at the end of Return of the Jedi when Luke removes Vader's helmet.

Rumor mill 11/20/03

Det bliver da værre og værre medham Lucas. Hvis han ikke kan lade dem være
hvorfor ventede han så ikke med at lave dem.
Jeg begynder at blive led og ked af SW efterhånden

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 22-11-03 12:14

Morten Bowman's utterance expressed in

> [...]
> with their characters in the original films. For example, an aged and
> scarred Hayden now appears as Anakin at the end of Return of the Jedi

Mere interessant er dette nu: " Among the other changes
reportedly being made are the restoration of the original
"Han shoots first" moment from Star Wars "

Gad vide om Han får lov at skyde først (igen) - det ville
gøre rigtig mange fans rigtig glade :D

hilsner!

--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Morten Bowman

Dato : 22-11-03 12:23

On 22 Nov 2003 11:14:18 GMT, "Lars Gjerløw Jørgensen" <lgjPURGE@jyde.dk>
wrote:

> [...]
>"Han shoots first" moment from Star Wars "
>
>Gad vide om Han får lov at skyde først (igen) - det ville

Nåja, jeg tolkede det bare at det stadig var den ændrede version hvor Fett
skyder først. Men måske (forhåbentlig) du har ret.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-11-03 12:59

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> writes:

> Det bliver da værre og værre medham Lucas. Hvis han ikke kan lade dem være
> hvorfor ventede han så ikke med at lave dem.

Nogle forfattere retter også i deres tidlige værker når de bliver
ældre, fordi de mener, at der er ting, der ikke fungerer.

Der laves også genindspilninger og remixes af musikstykker som årene
går.

Ofte kan de "oprindelige" versioner af disse derefter kun findes på
brugtmarkedet.

Når en mand over en periode på 30 år laver en hexalogi af film, som
fortæller en samlet historie, så synes jeg, at det er helt op til ham
selv, om han ønsker at justere indholdet af noget af det tidlige fra
hans ungdom.

Det har ikke tidligere været almindeligt, fordi den kreative proces i
film er for lang, dyr og kompleks, men efterhånden er det kommet
indenfor rækkevidde for de rigeste filmfolk.

Man kan være uenig i ændringerne, det er klart, men det er nu engang
filmskaberens privilegie at skalte og valte med hans eget produkt.

> Jeg begynder at blive led og ked af SW efterhånden

Så lad være med at bruge penge på det.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 22-11-03 17:58

Peter B. Juul's utterance expressed in

> Nogle forfattere retter også i deres tidlige værker når de bliver
> ældre, fordi de mener, at der er ting, der ikke fungerer.

Jep - i min LOTR collectors edition (bog) er der et helt afsnit
i starten der beskriver de forskellige udgaver og tilretninger
som JRR og senere Chritopher Tolkien har lavet. Og det samme gør
sig bestemt gældende for megen kunst - bøger, film, musik og
sågar malerier etc.

Hmm kom lige i tanke om Raymond Dufayel (the glass man) i "Amelie"
som maler det samme billede om og om igen for at fange personerne
helt rigtigt :)

hilsner!

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-11-03 15:09

> Det bliver da værre og værre medham Lucas.

ja - for mig er det som om han helt har mistet "magien". - der er noget sell
out over det hele - lige fra sw til thx konceptet - han voldtager sine egne
projekter (som i starten er geniale).... jeg er da lykkelig, men forundret
over at indy dvd boksen fik lov at suse uforandret igennem dvd processen -
men tak til ham for det.

> Jeg begynder at blive led og ked af SW efterhånden

osse her - hvis han ikke giver os muligheden for at se filmene som de var
fra starten vil jeg nok ikke længere være die hard sw fan
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Martin Møller

Dato : 22-11-03 18:10

> [...]
>
> osse her - hvis han ikke giver os muligheden for at se filmene som de var
> fra starten vil jeg nok ikke længere være die hard sw fan

Det var da en mærkelig barnlig opførsel. Opfører du dig altid sådan hvis du
ikke får din vilje?

Martin

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-11-03 18:13

Martin Møller wrote:

> Det var da en mærkelig barnlig opførsel. Opfører du dig altid sådan hvis du
> ikke får din vilje?

Hvorfor er den barnlig?? Er det barnligt at tage konsekvenserne af hvad
man føler? Er det barnligt at vise hvad man mener ved at handle?

/David

Fra : ML-78

Dato : 22-11-03 18:16

> Det var da en mærkelig barnlig opførsel. Opfører du dig altid sådan hvis du
> ikke får din vilje?

Hvori består det barnlige?

ML-78

Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-11-03 10:27

poster

det. ------------------------------------------------ min post

efterhånden ---------------------- 1. poster

fan --------------- min post

> Det var da en mærkelig barnlig opførsel. Opfører du dig altid sådan hvis
du
> ikke får din vilje? ----------- din post

hvem af os kalder du barnlig? -- er det barnligt at jeg har en holdning til
hvad jeg vil smide mine penge efter? eller er det barnligt jeg har en mening
om Lucas' arbejde? -- du er nødt til at specificere hvad og hvem dine indlæg
handler om, ellers gør du det svært for mig at modargumentere dine svar.

Fra : Martin Møller

Dato : 23-11-03 12:01

> [...]
indlæg
> handler om, ellers gør du det svært for mig at modargumentere dine svar.

Du stiller dig på bagbenene og stamper i gulvet og forlanger at Lucas skal
udgive de originale film og hvis du ikke får din vilje så gider du ikke
mere. Nu er du jo ikke ligefrem i en position hvor du kan stille krav til
Lucas da det er hans værker og han kan gøre med dem hvad han har lyst til
hvad enten du synes om det eller ej og han har op til flere gange sagt at de
originale IKKE og ALDRIG nogensinde vil blive udgivet igen.

Martin

Fra : Peter Lind

Dato : 23-11-03 12:17

Martin Møller wrote:
> [...]

> Du stiller dig på bagbenene og stamper i gulvet og forlanger at Lucas
> skal udgive de originale film og hvis du ikke får din vilje så gider

Siden hvornår har det været sammenligneligt med barnlig opførsel at fortælle
hvad man godt kan lide, og hvad man ikke kan lide?
At sige at man nok ikke vil være die hard sw fan, hvis man ikke længere må
se de oprindelige film, er da ikke at stille sig på bagbenene og stampe i
gulvet. Jeg er også fan af de oprindelige film, måske fordi jeg er vokset op
med dem, måske fordi de er bedre - og synes ikke at special edition er værd
at købe - så er jeg måske også barnlig?

> [...]
> hvad enten du synes om det eller ej og han har op til flere gange sagt
> at de originale IKKE og ALDRIG nogensinde vil blive udgivet igen.

Lucas kan gøre hvad han vil, og vi andre kan lade være med at være fan af
ham, hvis vi vil. Der er ingen her der stiller krav, folk siger blot at de
ikke vil være interesserede i endnu en 'forbedring' af nogle film, de ellers
holder meget af.

Jeg forstår ikke hvorfor du bliver så fortørnet over det - må man ikke have
sin egen mening om hvorvidt en instruktør gør et godt eller skidt stykke
arbejde? Og der er skam ingen der forlanger de originale film - men hvis jeg
kunne vælge mellem nogle digitalt restaurerede udgaver af de oprindelige
film, og nogle udgaver med ekstra computergenererede scener, der får Gredo
til at skyde først, viser Jabba the Hut som en pixeleret bæklump, indsætter
Hayden Christensen som den femte Anakin i Jedi, og andre mærkelige ting, som
jeg ikke så første gang filmene var i biografen - så vil jeg helt klart
vælge de almindelige udgaver. Ikke kun fordi de er bedre, men også fordi det
er sådan jeg husker filmene.

Peter Lind

Fra : David Rasmussen

Dato : 23-11-03 12:42

Martin Møller wrote:

> Du stiller dig på bagbenene og stamper i gulvet og forlanger at Lucas skal
> udgive de originale film og hvis du ikke får din vilje så gider du ikke
> mere.

Ja. Det kaldes en "bevidst forbruger".

> [...]
> hvad enten du synes om det eller ej og han har op til flere gange sagt at de
> originale IKKE og ALDRIG nogensinde vil blive udgivet igen.

Ja, og som konsekvens er sniper_nolight forbeholden overfor Lucas'
videre produktion. Meget logisk.

/David

Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-11-03 17:23

> Du stiller dig på bagbenene og stamper i gulvet

? - giver da blot min mening til kende - mener da ikke jeg har virket
ophidset på noget tidspunkt.

og forlanger at Lucas skal
> udgive de originale film og hvis du ikke får din vilje så gider du ikke
> mere.

jeg forlanger intet, men forbeholder mig ret til at sige fra hvis jeg ikke
vil ha det færdige produkt.

Nu er du jo ikke ligefrem i en position hvor du kan stille krav til
> Lucas da det er hans værker og han kan gøre med dem hvad han har lyst til

jeg stiller ingen krav.... jeg mindes blot et interview jeg har hørt med
lucas hvor han siger at cgi aldrig må "overdøve" historien - en device han,
synes jeg, ikke selv lever op til - langt fra.

> hvad enten du synes om det eller ej og han har op til flere gange sagt at
de
> originale IKKE og ALDRIG nogensinde vil blive udgivet igen.

fint nok - ham om det - jeg nyder da blot min indy boks uden cgi

lad mig da endeligt tilføje dette: jeg elsker en fed film med masser af
cgi... det er mere måden lucas bruger det på jeg ikke bryder mig om.

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 23-11-03 14:12

On Sat, 22 Nov 2003 18:09:52 +0100, "Martin Møller"
<martinboy@hotmail.com> wrote:

>Det var da en mærkelig barnlig opførsel. Opfører du dig altid sådan hvis du
>ikke får din vilje?

Der var engang en som sagde: voksne er børn som er blevet sindsyge

Anders

Fra : Morten Bowman

Dato : 23-11-03 16:01

Men jeg kan ikke forstå hvorfor GL ikke bare kan give os valget. Der er
ganske givet kunder til begge versioner.
Han siger jo at han udgiver 4-6 i de versioner han oprindelig havde tænkt
sig, men det var ikke muligt dengang. Jamen ok så gør det, men han er så til
gengæld komplet ligeglad med at de film faktisk havde succes og at vi der
voksede op med dem sandsynligvis hellere vil se de gamle.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på om han også ville gøre det hvis han
ikke havde så sindsygt mange penge at han kan være fuldstændig ligeglad med
om de sælger nok eller ej.
Og hvem er det iøvrigt der lagde bunden til hans økonomiske situation!!??

Jeg tror altså at GL har brugt for lang tid på sin ranch. Jeg genså SW II i
går og den kan slet ikke stå samme distance som 4-6 imo. Han bare blevet
opslugt at computernes muligheder er han!

Nå bare min mening og ja jeg kan selv vælge til og fra osv. osv. Men derfor
kan man jo godt have en mening

Fra : cybamerc

Dato : 23-11-03 22:28

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote in message news:<llg1svoip26c3ih6o7cfgrfssbrq1u8lhc@4ax.com>...

> Men jeg kan ikke forstå hvorfor GL ikke bare kan give os valget.

Gjorde han det, ville folk bare beskylde ham for at være grådig.

Men jeg håber da, han gør det. Man kan aldrig få for meget Star Wars.

> Jeg kan ikke lade være med at tænke på om han også ville gøre det hvis han
> ikke havde så sindsygt mange penge at han kan være fuldstændig ligeglad med
> om de sælger nok eller ej.

Selvfølgelig ville han ikke det. Det er jo hans formue, der gør det muligt.

Fra : cybamerc

Dato : 23-11-03 22:23

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message news:<3fbf6e0b$0$27459$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> der er noget sell out over det hele

Tværtimod. Manden gør jo, hvad han vil, uanset hvad folk så måtte mene om det.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-11-03 15:27

> Tværtimod. Manden gør jo, hvad han vil, uanset hvad folk så måtte mene om
det.

jeg mener med lucas i det hele taget - især hans thx koncept skuffer mig
fælt - der er åbenbart ikke det prædikat der ikke kan få thx stempel mere,
men jeg er selvfølgelig ikke teknisk nummer 1, men førhen krævede det meget
dyre forstærkere, højttalere, etc for at kunne blive thx mærket og ja, ting
falder i pris, men thx i en pc det lyder ikke troværdigt i mine ører, men
den debat er en anden sag.

Fra : cybamerc

Dato : 24-11-03 22:29

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message news:<3fc2153b$0$27468$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> der er åbenbart ikke det prædikat der ikke kan få thx stempel mere

Du må forstå, at THX ikke er et decideret kvalitetsstempel; men
derimod en certificering, der viser at biografen eller produktet
overholder visse fastlagte standarder.

Man kan måske nok mene, at de seneste udvidelser virker noget
overflødige og er med til at skabe forvirring om mærket; men i bund og
grund tilpasser man sig jo bare markedet.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-11-03 22:38

> Du må forstå, at THX ikke er et decideret kvalitetsstempel; men
> derimod en certificering, der viser at biografen eller produktet
> overholder visse fastlagte standarder.

det er jeg helt med på.

> Man kan måske nok mene, at de seneste udvidelser virker noget
> overflødige og er med til at skabe forvirring om mærket; men i bund og
> grund tilpasser man sig jo bare markedet.

Jeg har været med siden de glade laserdisc dage... og dengang kostede thx
godkendt udstyr en formue - desuden var der store thx klistermærker på
filmene fordi det virkeligt var noget særligt - jeg er klar over at udstyret
bliver bedre og billigere, meeen, der er noget ved det hele der lugter - jeg
kan ikke underbygge det med facts, men i mine øjne er det ikke noget
"særligt" mere - da jeg købte min forstærker var jeg da glad for den var thx
godkendt, men det ville IKKE være en faktor der spiller ind næste gang jeg
køber forstærker.... jeg er osse klar over at skal man nyde ren thx godkendt
lyd spiller der mange ting ind - alt udstyr skal være godkendt og rummet
overholde visse krav etc.... netop derfor virker det latterligt i mine øjne
at "alt" snart kan få et thx stempel - det vejer ikke så tungt længere...
det er da fint nok, men ikke noget jeg vil bruge som blære effekt.... det
hele startede lidt da de begyndte med flere udgaver af thx til forskellige
rum (størrelse)

Fra : Michael Skov

Dato : 23-11-03 17:17

Anders H. Andersen <aha@tiscali.invalid> skriver:
>Der var engang en som sagde: voksne er børn som er blevet sindsyge
>
>Anders

JEPS
det gjorde kim schumarker

MU!