Garmin igen
Fra : Vincent Groes

Dato : 22-11-03 20:25

Har købt et kabel der forbinder min Etrex Vista med min usb port på PCen -
nu "fiser" musen rundt på skærmen uden at jeg kan styre den. Er der nogen
der kender til dette problem??

Hilsen
Vincent

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-11-03 20:32

Uheldigvis faldt Vincent Groes over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Har købt et kabel der forbinder min Etrex Vista med min usb port på
> PCen - nu "fiser" musen rundt på skærmen uden at jeg kan styre den.
> Er der nogen der kender til dette problem??

Måske i dk.edb.hardware?

Claus
--
Outlook Ekspress - Den er helt viildt frisk!

Fra : Flemming

Dato : 22-11-03 21:02

Du skal vente med at tilslutte GPS'en til din PC er startet. Ellers tror
PC'en at den er en "Mus"
MvH
Flemming

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 22-11-03 23:23

"Flemming" <vikingis@hotmail.com> wrote in message
> Du skal vente med at tilslutte GPS'en til din PC er startet. Ellers tror
> PC'en at den er en "Mus"

Det er måske derfor den kaldes en GPS-mus

Og ja - sådan ter min G-sat sig også (
Det virker fint at gøre som Flemming skriver, vent med at sætten den til.
Der var engang en der fortale (i dk.teknik.satellit.navigation tror jeg
det var) at man skulle tilføje "/NoSerialMouse" (uden anførselstegn)
i boot.ini - det har jeg gjort, men ser stadig "problemet"

--
Morten Hansen
BMW 735i

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 23-11-03 12:20

Det er fordi vi nu bevæger os lidt væk fra det "banale windows bruger
niveau" til lidt mere hardcore windows teknik (nu får jeg nok et huk af
Claus ...) og så er det en lille smule afhængig af hvilken windows version
du kører (95,98,2000 eller XP).

Optionen kan enten hedde /NoSerialMouse eller /NoSerialMice (afhængig af
version) og hjælpen på Microsofts hjemmeside er mildest talt forvirrende....

Helt problematisk er det i XP, da optionen her skal angives uden ophold,
lige efter /fastdetect og i rette "case" (hedder det "kasus" på dansk ??,
altså det med hvilke bogsaver der er stor og små ... ):

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\XP="Windows XP"
/fastdetect/NoSerialMouse

For de øvrige windows versioner er der sikkert andre faldgrupper.

Der er selvfølgelig den nemme: Tænd PC'eren ført og derefter GPS'en ...

/Bjarke

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 23-11-03 13:52

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> wrote in message
> [...]
> altså det med hvilke bogsaver der er stor og små ... ):
>
> multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\XP="Windows XP"

Wow- du er godt nok godt inde i Windows !
Jeg bruger XP pro - og vil derfor fjerne mellemrummet
og se om det hjælper........

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 23-11-03 15:16

> Wow- du er godt nok godt inde i Windows !
> Jeg bruger XP pro - og vil derfor fjerne mellemrummet
> og se om det hjælper........

Sådan bare til info - min mus hopper stadig

Fra : Per - LM 22

Dato : 23-11-03 17:42

Har du også problemet hvis du gør følgende:
1) Tænd computer
2) Sæt USB stikket i computeren
3) Tænd Garmin

Nej, så gør det :)

Ja, så har du ikke den rigtige USB driver. Gå ind på Garmin og hent deres
USB driver (http://www.garmin.com/support/download.jsp) og følg deres
installations instruktioner. Læg mærke til at der er to installationer du
skal hente og installere.

Håber det hjalp.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 23-11-03 19:08

Ja, det vil sansynligvis hjælpe. Problemet opstår når windows ikke har en
ordentligt driver eller tror den skal bruge en anden driver end tilfældet
er.

Jeg undersøger lige hvorfor mit tip ikke virkede. jeg skal nok lade være med
at svare i NG før Morten har bekræftet at det virker ...

/Bjarke

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 23-11-03 19:20

> [...]
med
> at svare i NG før Morten har bekræftet at det virker ...

Erm - det har jeg allerede gjort.
Windows kunne godt starte så helt galt er det ikke
- men musen hopper stadig rundt. (dog ikke hver gang)
Og - jo - jeg har allerede installeret den sidste driver til min G-sat.

Og til Per - det var slet ikke mig der bragte det på bane.....
(og jeg gør iøvrigt normalt som du skriver - sætter den til efter PC'en er
tændt)

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 23-11-03 19:29

> "Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> wrote in message

> med

Vi holder lige et øjeblik.......
Jeg har fejlet
fik skrevet /NoSerialMice.........

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 23-11-03 19:41

> Vi holder lige et øjeblik.......
> Jeg har fejlet
> fik skrevet /NoSerialMice.........

Det var hurtigt testet.....
Den hopper stadig rundt.
Jeg ser det ikke hvis den er tilsluttet når jeg slukker, og forbliver
tilsluttet (altså gen-starter)
Men hvis jeg piller den fra inden jeg slukker, og tilslutter
den mens den er slukket - så hopper musen rundt når der
tændes.