Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Panoramabilleder
Fra : Osvald

Dato : 23-11-03 01:12

Hej jeg har et olympus digi kamera.

På det originale ramkort er der nogle filer der gør det muligt at tage
billeder i et filformat til panoramabilleder.

Disse filer vil jeg gerne have overført til mit nye (større) kort men det
vil ikke lykkes for mig.

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan ?

Mvh Erik

Fra : Emil

Dato : 23-11-03 08:19

Osvald skrev:

> [...]
>vil ikke lykkes for mig.
>Er der nogen der kan fortælle mig hvordan ?

Start med at kigge her:
http://www.geocities.com/roberthaus/pan/
Der er links videre til hvad du bør vide.

Du skal dog have en kortlæser hvor programmet SMprep følger med.
Du kan ikke bruge SMprep programmet fra en anden kortlæser.
Ellers må du købe et nyt originalt kort.

Eller du kan gøre som os andre. Tag et kig her:
http://www.panoguide.com/software/
http://www.path.unimelb.edu.au/~dersch/
http://www.ptgui.com/

m.v.h. Emil

Fra : Per O. Madsen

Dato : 23-11-03 12:19

"Osvald" <osvald@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil ikke lykkes for mig.
>
> Er der nogen der kan fortælle mig hvordan ?

Jeg vil umiddelbart foreslå dig at bruge kameraet til at tage almindelige
billeder, og sætte dem sammen i programmet fra denne side:
http://www.panoramafactory.com/

Jeg har selv brugt dette program med rimelig succes til mit Canon G2. Se
e.v.t. eksempler på mine billeder her:
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=39031
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=38471
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=36823
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=26234
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=36825
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=16371
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=16088
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=11310
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=11303

Per O.

Fra : Osvald

Dato : 23-11-03 15:24

Tak for hjælpen.
Jeg var næsten klar over at det ville koste en mindre formue at føre det
over på det nye kort.

Jeg bruger en af de anviste prg. og ser om jeg nogensinde bliver bare halv
så god som per.
Det er da helt fantastisk !!!!!

Mvh. Erik

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-03 18:59

> Jeg bruger en af de anviste prg. og ser om jeg nogensinde bliver bare halv
> så god som per.
> Det er da helt fantastisk !!!!!

enig - flotte billeder, som Per kunne fremvise !