Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Q: En blitzholder
Fra : Jan F.

Dato : 22-11-03 16:53

Jeg leder efter en "blitzholder", der skal kunne montere blitzen på et rør
(diameter ca. 15 mm ), nogen der ved hvor jeg kan erhverve en sådan?

mvh
Jan

Fra : Lars Hansen

Dato : 23-11-03 01:40

"Jan F." <itjfSLETDETTE@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg leder efter en "blitzholder", der skal kunne montere blitzen på et rør
> (diameter ca. 15 mm ), nogen der ved hvor jeg kan erhverve en sådan?

Der findes blitzholdere med gevind til et fotostativ. Den kan du montere på
et klemmestativ eller simpelthen bore et hul og skue den fast. Desværre er
gevindet 1/4 tomme. Hama laver den slags.
http://www.hama-danmark.dk

Fra : Jan F.

Dato : 23-11-03 14:17

"Lars Hansen" <larsgulerod@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> et klemmestativ eller simpelthen bore et hul og skue den fast. Desværre er
> gevindet 1/4 tomme. Hama laver den slags.

Tænker du på et bestemt klemmestativ? Firmanavn?
Jeg har sådan set lavet stativet med et 15 mm rør (tegnet det), og nu skal
flashene bare monteres på dette rør, mangler bare nogle "blitzklemmer", så
det er muligt tage blitzene af og på hurtigt, ikke noget med skruer.
Jeg kan ikke finde nogle færdige "blitzklemmer", måske skal jeg i gang med
et tøjklemme projekt

Jan

Fra : Henrik DK

Dato : 23-11-03 01:56

> [...]
> Jeg leder efter en "blitzholder", der skal kunne montere blitzen på et rør
> (diameter ca. 15 mm ), nogen der ved hvor jeg kan erhverve en sådan?

Prøv at tjekke HAMA´s program. Mener jeg har set en løsning der.

Mvh.
Henrik S
www.digitalfotoservice.dk