MS Windows
briani 27239
BSOD i Winxp 0x000000BE - Hvad kan det vær~
Fra : Sven

Dato : 22-11-03 20:49

Hej.
Stop med blå skærm med følgende stop-kode:
0x000000BE i TCPIP.SYS.

Det er en næsten nyinstalleret version af WindowsXP SP1. Zonealarm og AVP
virus-killer. Det sker kun når den er på Internettet.
Jeg kan ikke finde noget om denne fejl sammen med TCPIP.sys hos Microsoft
for at prøve at udbedre skaden.
Er her en der kan/vil hjælpe? Evt med et link til Microsoft hvor omtalte
beskrives.

På forhånd tak.

Sven

Fra : Snuden

Dato : 23-11-03 02:04

On Sat, 22 Nov 2003 20:48:35 +0100, "Sven" <chanelle4@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>for at prøve at udbedre skaden.
>Er her en der kan/vil hjælpe? Evt med et link til Microsoft hvor omtalte

0x000000BE er vist koden for forsøg på at skrive til et read-only
(reserveret) område af hukommelsen. Kunne tyde på en dårligt skrevet
driver til netkortet i det her tilfælde, eller et sygt netkort.
--
Snuden

Fra : Sven

Dato : 23-11-03 04:26

> [...]
> (reserveret) område af hukommelsen. Kunne tyde på en dårligt skrevet
> driver til netkortet i det her tilfælde, eller et sygt netkort.

Hmmm, Netkortet er indbygget i mobo (ASUS A7N8X DeLuxe), og jeg kører med
ASUS' egne drivere.

Sven

Fra : Nic

Dato : 23-11-03 09:59

> Hmmm, Netkortet er indbygget i mobo (ASUS A7N8X DeLuxe), og jeg kører med
> ASUS' egne drivere.

Prøv en anden version eller chipproducentens egen.