Hjælp til lidt kodning.
Fra : _Aragon_

Dato : 22-11-03 23:43

Jeg har på siden http://test.elmsupport.dk/ lavet en skabelon som jeg skal
bruge på mit arbejde.
Men jeg har et lille problem og det er at siden er bygget op omkring 2
frames en top og en bund frame, som jo vises i index.htm men hvordan får jeg
de links som jeg har i menuen i top framen til at åbne i bund framen, jeg
tro det er en eller anden target= som jeg skal have sat ind et eller andet
sted, men hvor er jeg ikke helt klar over.
Jeg vil helst have at top framen bliver stående hele tiden....

Er der mon en som kan hjælpe mig.

Hilsen

Erik.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-11-03 23:56

"_Aragon_" <yoda@mail-online.dk> skrev :

> [...]
>tro det er en eller anden target= som jeg skal have sat ind et eller andet
>sted, men hvor er jeg ikke helt klar over.

Et link i topframen, som skal åbne i bundframen skal se sådan ud:

--
Knud

Fra : _Aragon_

Dato : 23-11-03 00:29

Ja men hvordan får jeg puttet den ind i dhtml menuén i toppen ?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-11-03 00:51

"_Aragon_" <yoda@mail-online.dk> skrev :

>Ja men hvordan får jeg puttet den ind i dhtml menuén i toppen ?

Starter med at finde en anden menu, for jeg så ingen menu, den
vises ikke i den browser, jeg bruger.

Kig på http://dynamicdrive.com under menuer og find en, der også
står til at virke i Netscape 6.
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-11-03 21:56

Knud Gert Ellentoft skrev:

> [...]

En mulighed - der virker for almindelige links i en ramme - er at
benytte <base target="navn_på_din_hovedramme">. Men det er
tvivlsomt om det også vil virke med en scriptbaseret menu.

> Starter med at finde en anden menu, for jeg så ingen menu, den
> vises ikke i den browser, jeg bruger.

Samme her.

> Kig på http://dynamicdrive.com under menuer og find en, der også
> står til at virke i Netscape 6.

Mit råd - find en menu der er testet og virker i alle nyere
browsere (IE5+ (windows/mac), Netscape 6+, Mozilla, Opera 6+) - og
find en der nedgraderer pænt, så den fx også virker uden
javascript.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-11-03 01:51

_Aragon_ <yoda@mail-online.dk> skrev:

> Jeg har på siden http://test.elmsupport.dk/ lavet en skabelon
> som jeg skal bruge på mit arbejde.

Hvor er det dog synd for din arbejdsplads

Du har sikkert fulgt med i hvorfor vi synes at frames stinker?

Der findes så mange andre muligheder - og så vælger du lige
frames som den ringeste?

Fortæl lidt om hvad det er du vil, så finder vi det bedste alternativ.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Per Rasmussen

Dato : 23-11-03 10:40

_Aragon_ wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> sted, men hvor er jeg ikke helt klar over.
> Jeg vil helst have at top framen bliver stående hele tiden....

Hej Erik

Jeg kan ikke umiddelbart finde noget i koden, men der burde jo være et sted
hvor man indsættet et target, så jeg tror egentlig ikke at menuen er beregnet
til frames, men du kan jo prøve at spørge dem der hvor du har hentet den.

om en løsning med at indsætte '_bundframe' efter linkteksten ved jeg ikke,
men det virker i den menu jeg bruger.

Du kan også vælge at hoppe over og bruge en helt anden dhtml menu, f.eks.
bruger jeg selv coolmenu som du kan hente fra
http://www.dhtmlcentral.com/projects/coolmenus/

Den virker også i frames.

Vi har alle vores ideer, og der er mange her der "hader" frames, men alt
efter formålet så er det et ganske udmærket værktøj.

Per Rasmussen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian

Dato : 23-11-03 18:39

Per Rasmussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> jeg

Har du overvejet at bruge SSI eller Javascripting? Hvis du har det sådan at du
kun vil redigere din menu et sted er de 2 det perfekte valg.
Tjek http://www.html.dk/artikler/00001/ for at se nærmere det er altså kanon
meget bedre end frames og giver ofte et pænere resultat da det er svært at
positionere i frames.

-Christian
www.fun-online.tk