problemer med centrering
Fra : Lars Haugaard

Dato : 22-11-03 11:51

Jeg har prøvet at centrere min side, som består af 3 span bokse. Jeg har
fulgt artiklen på html-faq.dk men det hjælper ikke rigtig. Der som om at det
er den venstre side af span boksene der bliver centreret.

Det har jeg stående i css.
body{
margin:0px;
text-align:center;
}
..helesiden {
margin-top:20px;
margin-left:auto;
margin-right:auto;
text-align:center;
}

har så en div clas="helesiden" lige under body
det burde vil være fint nok ik?
i kan se siden her http://skov.thelounge.dk

Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-11-03 17:32

"Lars Haugaard" <larshaugaard@thelounge.dk> skrev :

>.helesiden {
>margin-top:20px;
>margin-left:auto;
>margin-right:auto;
>text-align:center;
>}
>
>har så en div clas="helesiden" lige under body
>det burde vil være fint nok ik?

Sæt width på, ellers er det 100% der bliver centreret og derfor
kan man ikke se centreringen.
--
Knud

Fra : from south

Dato : 22-11-03 18:57

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en
meddelelse news:5p3vrvcf42n3nbvhghhqu06i5tdc2vqso6@dtext.news.tele.dk...
> "Lars Haugaard" <larshaugaard@thelounge.dk> skrev :
>

> Sæt width på, ellers er det 100% der bliver centreret og derfor
> [...]

Ja, plus at Lars ikke skal bruge alle sine tabeller intern CSS og
ekstern CSS, det bliver kun noget rod, som ikke kan styres. Mvh Knud

Fra : Lars Haugaard

Dato : 22-11-03 20:09

"from south" <and@mand.invalid> skrev

> "Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en
> meddelelse news:5p3vrvcf42n3nbvhghhqu06i5tdc2vqso6@dtext.news.tele.dk...

Tak, skulle også lige sætte position til relative

> Ja, plus at Lars ikke skal bruge alle sine tabeller intern CSS og
> ekstern CSS, det bliver kun noget rod, som ikke kan styres. Mvh Knud

Hvad mener du? Skal jeg ikke bruge så mange klasser?

Lars