Bredde (100%) i CSS virker ikke... :S
Fra : Daniel Grau

Dato : 22-11-03 02:14

Hejsa... :)

Hmm... Jeg har en "bjælke" under mit billede på min side, som
skal være 100% bred... Efter jeg har arbejdet, og har slettet det
der <?xml bla bla ?> på min side, er bjælken BREDDERE end min
side...

siden er www.graus.dk/webdesign/index.htm

Fejlen kan ses i 1024x768 i IE

Poster oss LIIIGE min stump CSS:

topbar {
   background-color: #c0c0c0;
   width: 100%;
   font-family: verdana, sans-serif;
   font-size: 80%;
   color: #000000;
   padding-top: 1px;
   padding-bottom: 1px;
   padding-left: 5px;
   height: 15px;
   border-top: 1px solid black;
   border-bottom: 1px solid black;}

Jeg har prøvet at angive bredden til 99%, men så er min bjælke en
ANELSE for kort...

Nogen der kan hitte ud af dette?? eftersom jeg IKKE vil angive
bredden i PIXEL, da den så vil se sjov ud i større
skærmopløsninger...

Mvh
Daniel

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-11-03 02:37

Daniel Grau <grau@graus.dk> skrev :

>Nogen der kan hitte ud af dette?? eftersom jeg IKKE vil angive
>bredden i PIXEL, da den så vil se sjov ud i større
>skærmopløsninger...

HVad, hvis du sætter margin: 0 eller margin-right: 0, enten i din
div eller på body?
--
Knud

Fra : Daniel Grau

Dato : 22-11-03 02:46

Knud Gert Ellentoft wrote:
> HVad, hvis du sætter margin: 0 eller margin-right: 0, enten i din
> div eller på body?

Margin-right: 0px; ER angivet i body...

Så tvivler på det er det... Kan ikke selv hitte ud af det...

Fra : Daniel Grau

Dato : 22-11-03 02:49

Daniel Grau wrote:

> Margin-right: 0px; ER angivet i body...
>
> Så tvivler på det er det... Kan ikke selv hitte ud af det...

Og dog... Angav margin-right: 0px; i bjælken... Og så virkede det...
Ved ikke hvorfor... men sårn er det bare... så nu virker det

Mvh
Daniel - meget træt ;)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-11-03 03:04

Daniel Grau <grau@graus.dk> skrev :

>Daniel - meget træt ;)

Selv om du er træt, så gør det nu du bliver vågen.

Husk at sætte baggrundsfarve på siden, det er ikke alle, der har
hvid som default baggrundsfarve i deres browser og så er det ikke
særlig kønt.
--
Knud

Fra : Daniel Grau

Dato : 22-11-03 12:13

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Husk at sætte baggrundsfarve på siden, det er ikke alle, der har
> hvid som default baggrundsfarve i deres browser og så er det ikke
> særlig kønt.

Ok... takker Skal jeg nok liiige gøre...
Dette er min første side hvor jeg KUN benytter CSS til opsætning af
siden (førhen brugte jeg allerførst frames, så iframes, så
tabeller), så har jo en del at lære endnu

Men så er det godt at denne nyhedsgruppe er opfundet :P