MS Windows
briani 27239
winXP + åbne porte ?
Fra : Brian k

Dato : 21-11-03 22:51

Hej

Det antal af åbne porte som winxp tillader (til feks download med
edonkey)... kan man se det nogel steder og kan man ændre det ?

For det undre mig at edonkey ikke kan åbne "mere" end 25 - 30 porte !

Mvh
brian

Fra : Ivan G

Dato : 22-11-03 01:19

> Det antal af åbne porte som winxp tillader (til feks download med
> edonkey)... kan man se det nogel steder og kan man ændre det ?
>
> For det undre mig at edonkey ikke kan åbne "mere" end 25 - 30 porte !

Tjah.......hvis det er WinXP´s firewall du hentyder til, så højreklikker du
på din aktive forbindelse og vælger egenskaber. herefter vælger du
fanebladet avanceret. Hvis firewallen er slået til, har du nedenuder
mulighed for at åbne porte. Vid at denne firewall som standard er slået fra,
så hvis du ikke har slået den til, så er det ikke den der laver knuder.

Edonkey bruger som udgangspunkt kun 2 porte. Som standard hedder de 4662 TCP
og 4672 UDP, så vidt jeg husker. Hvis du har disse to porte åbne, kræver
mulen ikke mere. Lyder lidt som om du godt kunne bruge et besøg hos en god
online port-scanner for at se hvor åben din maskine egentlig er mod
nettet.....

prøv www.sygatetech.com , de kan scanne din maskine i forskellige niveauer,
for at finde ud af om den er sikker. De giver et nogenlunde billede af om du
måske skulle gøre lidt mere ved det der med firewallen. Hvis det viser sig
nødvendigt har www.zonelabs.com noget gratis guf.

Fra : Brian k

Dato : 22-11-03 11:03

Ivan G wrote:

> [...]
> niveauer, for at finde ud af om den er sikker. De giver et nogenlunde
> billede af om du måske skulle gøre lidt mere ved det der med

Hej

Nej det er ikke firewalen jeg tænker på.

Det er antal forbindelser jeg tænker på (antal connections til andre
brugere)

Mvh
brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-11-03 17:37

In article <bpnc8n$2hnj$1@news.cybercity.dk>, brian@nospam.com says...
> Det er antal forbindelser jeg tænker på (antal connections til andre
> brugere)

Det er ikke en begrænsning i Windows.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Brian k

Dato : 22-11-03 20:37

Jesper G. Poulsen wrote:

> Det er ikke en begrænsning i Windows.

Det var der i win98.

Er du sikker på at der ikke er i winxp?

mvh
brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-11-03 21:21

In article <bpodsu$1bhr$1@news.cybercity.dk>, brian@nospam.com says...
> Er du sikker på at der ikke er i winxp?

Der er ikke i 2000 og XP er bare et nyt "smart" GUI til 2000, i bund og
grund.