iframe eller frame
Fra : RuneStone

Dato : 21-11-03 19:59

Hey

Jeg er i stor krise, jeg ved ikke om jeg skal bruge frame eller iframe

Jeg har fået at vide at iframe er forældet og muligvis ikke bliver
understøttet i den kommende IE ? kan det virkelig være rigtig, efter som det
med mine erfaringerne virker bedst i forskellige browsere.

mvh. Rune Thougaard

Fra : Benny Nissen

Dato : 21-11-03 21:47

"RuneStone" <rune@rtk-design.dk> wrote in message
> Hey
>
> Jeg er i stor krise, jeg ved ikke om jeg skal bruge frame eller iframe

Ingen af delene. CSS er svaret.

> [...]
det
> med mine erfaringerne virker bedst i forskellige browsere.

Hverken frame eller iframe virker godt.
Der er mange grunde til det, som jeg ikke vil (gider) remse op her. Det har
der været skrevet en del om i gruppen før.

--
Benny

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-11-03 22:16

Benny Nissen <news@bennynissen.dk> skrev:

> Ingen af delene. CSS er svaret.

Ja, kombineret med ssi - så bliver det også rigtig hurtigt,
fordi siden opbygges af smådele, der hver for sig ligger
i casche - og man kan genbruge en masse.

Se i øvrigt: http://html-faq.dk/2014.asp

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-11-03 22:22

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev :

>Ingen af delene. CSS er svaret.

Ja, ja, men dermed kan Rune jo ikke opnå det, der ønskes, at
undgå at skulle skrive det samme på flere sider.

Svaret er at bruge ssi, php eller asp til at inkudere indhold
med.
--
Knud

Fra : Sune Storgaard

Dato : 21-11-03 22:02

Benny Nissen mumbled his insignificant opinion in:
3fbe79ce$0$94997$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> "RuneStone" <rune@rtk-design.dk> wrote in message

> Ingen af delene. CSS er svaret.

CSS er ingen erstatning for hverken iframe eller frame.

Er ret overbevist om at de næste mange udgaver af browsere nok skal
understøtte begge dele.

> Hverken frame eller iframe virker godt.
> Der er mange grunde til det, som jeg ikke vil (gider) remse op her.
> Det har der været skrevet en del om i gruppen før.

Det kan stadigvæk ting som ikke er muligt med css, at der så er overlap hvor
begge dele kan er en anden sag.

Brugt med omtanke kan jeg ikke se noget forkert i (i)frames.

Rune: Hvis vi kendte lidt mere til din problemstilling, så var det lidt
nemmere at diskutere om frames, iframes eller css er mest praktisk.

Fra : Daniel Grau

Dato : 22-11-03 00:41

RuneStone wrote:
> Jeg er i stor krise, jeg ved ikke om jeg skal bruge frame eller iframe

Hmm... som regel er jeg (hamrende :P ) ligeglad med hvad de skriver herinde
ang. frames og iframes... Mange fordømmer dem... Bruger nu aldrig alm framesets
selv mere... var mest i starten eftersom det er nemmere at lave siden så...

Men iframes har jeg brugt en del... Kan se en del fordele i det...

som skrevet tidligere her, så er der fordele (og ulemper ??) i at bruge frames
/ iframes og CSS... Må jo kigge på hva man SELV kan finde ud af (!!!) og hva
der ser bedst ud på siden...

> Jeg har fået at vide at iframe er forældet og muligvis ikke bliver
> understøttet i den kommende IE ? kan det virkelig være rigtig, efter som det
> med mine erfaringerne virker bedst i forskellige browsere.

Tvivler på at de fremtidige versioner IKKE vil understøtte frames og iframes...
Men man ved jo aldrig...!!

Mvh
´Grau

- Pædagogiske tutorials på dansk