Tisse lugt
Fra : Frodo

Dato : 21-11-03 08:55

Min datter har lige været syg, og pga af dette er hun kommet til at tisse i
sengen.
Jeg kan ikke komme af med lugten, jeg kan ikke bare smide madrassen i
vaskemaskine,
da det er en boxmadras. og jeg har prøvet med en rodelon opløsning i en
sprayflaske og
spray området, med det lader ikke til at have den store effekt.
Håber jeg endnu en gang kan være heldig, at der er en der sider med en god
løsning.

/Frodo

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-11-03 11:52

Frodo wrote:
> [...]
> spray området, med det lader ikke til at have den store effekt.
> Håber jeg endnu en gang kan være heldig, at der er en der sider med

jeg havde et par springmadrasser der havde samme problem (blot med kattetis
i stedet)....
jeg gjorde det at jeg hev madrassen uden for, lavede en 5 liters
rodalonblanding i en vandekande og overhældte HELE madrassen (også de
områder der ikke var ramt)... lod det hvile i ca 30 minutter hvorefter jeg
overhældte madrassen med 2x10 liter rent vand.... madrassen blev stillet til
tørre et døgn i en varm kælder, og vupti, ikke mere tislugt.....

problemet med rodalon i spray er at det er fint til små flader, men i
madrasser trænger tisset jo væsentlig længere ind, og kan derfor være
vanskeligt at nå med sprayen..... og desuden har man en tendens til at
"glemme" at området skal skylles rent bagefter.....

--
Knus, Sabina.
"What you know you can't explain. But you feel it. You've felt it your

Fra : Carsten Agger

Dato : 21-11-03 14:35

"Frodo" <det-er@min-fjerndette-postkasse.dk> wrote in message news:<nxjvb.126$Ih1.67@news.get2net.dk>...
> [...]
> spray området, med det lader ikke til at have den store effekt.
> Håber jeg endnu en gang kan være heldig, at der er en der sider med en god

Den bedste løsning er at spraye/vaske på overfladen så godt du kan og

sætte madrassen til tørre og udluftning udenfor (gerne i læ i disse
regnvejrsdage .

Dette kan redde den i al fald i første omgang. Hjælper det STADIG
ikke, er der nok ikke andet at gøre end at købe en ny madras.

--
Faklen:
http://www.faklen.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-11-03 14:42

Carsten Agger wrote:

> [...]
>
> Dette kan redde den i al fald i første omgang. Hjælper det STADIG
> ikke, er der nok ikke andet at gøre end at købe en ny madras.

uenig ;) læs gerne min løsning ovenfor.....
problemet er at lugten ike kun sidder i overfladen, derfor vil en overflade
vask ikke hjælpe en skid ;)