MS Windows
briani 27239
Meget langsom load af specifik hjemmeside.~
Fra : Vestman

Dato : 20-11-03 23:36

Hej!

Jeg spurgte om dette for ca. 3 måneder siden, men der kom desværre ingen
svar der gjorde det bedre. Jeg prøver lige denne sidste gang:

Jeg besøger ofte http://www.volvo240.dk/

I modsætning til alle andre hjemmesider, er denne flere minutter om at
loade. Selv links til undersider meget længe om det (når siden langt om
længe er hentet). I enkelte tilfælde virker de dog straks

Jeg sprugte også i forummet på volvo240.dk, men der var der ingen der vidste
hvad jeg kunne gøre. Der var dog en lidelsesfælle som havde samme problem
som jeg...!

Det kan givetvis være mange ting, men jeg må jo starte et sted:
Er det en indstilling i XP som jeg kan rode med, eller er det måske noget
helt andet?

Kan det have noget med min firewall at gøre? Jeg har Norton, med "high
level", og tilladelse af både Java og ActiveX. Men så burde der vel også
være bøvl med andre hjemmesider...?!?

Jeg har Google Toolbar installeret, men problemerne opstod før da. Pagerank
er slået fra.

Min Packard Bell-PC er nogle få måneder gammel, og fyldt med de nyeste
features - og jeg bruger en TDC ADSL-forbindelse på 256 kB.

Håber ikke jeg er al for unøjagtig i min beskrivelse, ellers må I råbe op.

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-11-03 23:51

"Vestman" <vestmanFJERNES@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>loade. Selv links til undersider meget længe om det (når siden langt om
>længe er hentet). I enkelte tilfælde virker de dog straks

Hos mig kommer siden frem uden forsinkelse...

>Jeg sprugte også i forummet på volvo240.dk, men der var der ingen der vidste
>hvad jeg kunne gøre. Der var dog en lidelsesfælle som havde samme problem
>som jeg...!

..cut

>Kan det have noget med min firewall at gøre? Jeg har Norton, med "high
>level", og tilladelse af både Java og ActiveX. Men så burde der vel også
>være bøvl med andre hjemmesider...?!?

Det må komme an på en prøve - Du ka' jo slå Norton fra en kort
periode....

Og så iøvrigt 'lege' lidt med Internetindstillinger indtil du får
lokaliseret årsagen

>Min Packard Bell-PC er nogle få måneder gammel, og fyldt med de nyeste
>features - og jeg bruger en TDC ADSL-forbindelse på 256 kB.

Hvis du har en bredbåndsrouter på din ADSL forbindelse har du nok slet
ikke behov for Norton....

Anyway:

Fra : Vestman

Dato : 21-11-03 11:08

> Hos mig kommer siden frem uden forsinkelse...

Det anede mig... "Alle" andre har ingen problemer, på nær den anden bruger i
forummet som også havde samme problemer. Kunne det ikke tyde på at det ikke
er min PC?

> Det må komme an på en prøve - Du ka' jo slå Norton fra en kort
> periode....

Det giver ingen effekt.

> Og så iøvrigt 'lege' lidt med Internetindstillinger indtil du får
> lokaliseret årsagen

Ja, jeg har prøvet at slå forskellige ting fra, men uden held.

> Hvis du har en bredbåndsrouter på din ADSL forbindelse har du nok slet
> ikke behov for Norton....

Jeg er ikke klar over om jeg har det. Men m. Norton bliver der fanget
adskillige angreb på min PC, og også nogle vira i ny og næ.

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Vestman

Dato : 21-11-03 23:41

"Vestman" <vestmanFJERNES@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

Tilføjelse:

Når jeg får et indfald af tålmodighed stort nok til at vente på at siden
kommer frem, kan jeg se i Task Manager at CPU-bruget er helt oppe på 100%.
Dette kan den blive ved med i adskillige minutter, selv om jeg lukker ned
for IE-vinduet. PC'en bliver naturligvis ret sløv imens dét foregår.

Desuden ses det i proceslinien at den sikkert med vidst, henter siden
laaaaangsomt... De steder i IE hvor navnet på den side man henter står,
kommer næsten med det samme - det er resten der tager tid.

Hjalp det lidt? ..... anyone?

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : arc@na

Dato : 21-11-03 03:55

"Vestman" <vestmanFJERNES@adslhome.dk> wrote in

> [...]
> loade. Selv links til undersider meget længe om det (når siden langt
> om længe er hentet). I enkelte tilfælde virker de dog straks

Hovedsiden åbner på 5 sekunder på min 512/128 DSL...

arc@na
Overclocker's Wife: "I can't sleep - the earplugs
were sucked from my ears and flew into your computer"

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-11-03 11:04

Uheldigvis faldt Vestman over tastaturet og skrev derved følgende:

> Kan det have noget med min firewall at gøre? Jeg har Norton, med
"high
> level", og tilladelse af både Java og ActiveX. Men så burde der vel
> også være bøvl med andre hjemmesider...?!?

Ja, prøv at slå den fra, inden du starter din browser, så har du måske
svaret!

Jeg kan f.eks. ikke søge i DBA flere gange i træk, hvis min firewall
er sat til, selv om DBA er defineret i firewallen.

Claus

Fra : Jakob M

Dato : 22-11-03 11:55

> [...]
> loade. Selv links til undersider meget længe om det (når siden langt
> om længe er hentet). I enkelte tilfælde virker de dog straks

Har du prøvet en anden browser ?. Jeg kan anbefale Opera
http://www.opera.com/download/

Mvh
Jakob