Fil upload og base64-kodning ?
Fra : Lars Nielsen

Dato : 20-11-03 22:35

Jeg foretager en upload af filer (method="post" enc="multipart/form-data") fra en HTML form, til modtagelse af et PHP script.
Filernes indhold er binært, hvorfor indholdet af disse bliver base64-kodet før upload. Oplysning om dette medsendes i form
submission request'en (Content-Transfer-Encoding: base64)..

Når jeg (som test) dumper indholdet af disse filer umiddelbart efter upload, så er de _stadig_ base64-kodet, men der står intetsteds
i $_FILES-oplysningerne at de er, hvorfor scriptet jo har svært ved at finde ud af at afkode dem korrekt.

Ved nogen hvordan man løser (eller arbejder sig udenom) dette problem ?
Hvordan skal binære alternativt indkodes ?

Anvendelse af move_uploaded_file() afkoder desværre ikke filens indhold automatisk ifm. kopieringen

--
TIA
Lars V. Nielsen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 21-11-03 13:43

Lars Nielsen wrote:

> [...]
> Hvordan skal binære alternativt indkodes ?
>
> Anvendelse af move_uploaded_file() afkoder desværre ikke filens indhold automatisk ifm. kopieringen

Kan du give en phps til dit script ? Det lyder lidt underlig... ;)

mvh
Johan

Fra : Lars V. Nielsen

Dato : 26-11-03 14:12

Hej,

En mindre korrektion er på plads. Jeg laver ikke upload vha. en HTML form som sådan, der kan man jo ikke styre indkodningen, men
emulerer en sådan direkte i http, for at kunne lave en automatiseret server-til-server fil-upload.

Men det hjælper åbenbart at få problemet lidt på afstand. Da jeg testede det nu igen, så så jeg, at jeg havde specificeret HTTP/1.0

Da jeg rettede det til HTTP/1.1 fungerede min post, og de inkluderede filer blev korrekt afkodet

Mvh
Lars Nielsen