højde 100%
Fra : pepss

Dato : 20-11-03 21:49

på siden http://www.novelle.cafe-flirt.dk/ har jeg ude til venstre går div.
hvordan får jeg den til at gå hele vejen ned?

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive web-designer

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-11-03 22:15

"pepss" <olefriis@privat.dk> skrev :

>på siden http://www.novelle.cafe-flirt.dk/ har jeg ude til venstre går div.
>hvordan får jeg den til at gå hele vejen ned?

Sæt height til 100% i din body.

body {
   background-color: #FFCCFF;
   margin: 0px;
   height: 100%
}
--
Knud

Fra : pepss

Dato : 20-11-03 22:26

"Knud Gert Ellentoft" skrev

> Sæt height til 100% i din body.
>
> body {
> background-color: #FFCCFF;
> margin: 0px;
> height: 100%
> }

det er godt nok blevet lidt beder men når man kikker på
http://www.cafe-flirt.dk/novelle/novelle.asp?id=2 går den ikke helt ned

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-11-03 22:55

"pepss" <olefriis@privat.dk> skrev :

>det er godt nok blevet lidt beder men når man kikker på
>http://www.cafe-flirt.dk/novelle/novelle.asp?id=2 går den ikke helt ned

Næh, åbentbart ikke.

For at få længere, så er jeg nødt til at øge højden på left.

div.left{

   position:absolute;
   top: 101px;
   left: 0px;
   width:149px;
   height: 141.5%;
   background:#C0C0C0;
   background-image:
url("http://www.cafe-flirt.dk/jpg/bgnovelle.JPG");

   padding: 40px 0px 0px 1px;

}
--
Knud

Fra : Sune Storgaard

Dato : 21-11-03 06:16

Knud Gert Ellentoft mumbled his insignificant opinion in:
ccdqrv00prods1hl0v4vnni50f4qqg3ajg@dtext.news.tele.dk

> Næh, åbentbart ikke.
>
> For at få længere, så er jeg nødt til at øge højden på left.
<klip et eksempel>

Jeg har tidligere spurgt om nogenlunde det sammen, og kom frem til noget i
stil med nedenstående eksempel:
http://hjem.get2net.dk/speg/resize.html
Det er klippet godt sammen så kun det essentielle er med, og det er lavet
uden CSS for nemhedens skyld..

Så vidt jeg kan se giver det den ønskede effekt, eller også skal jeg vist i
seng igen...

======= START =========
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<HTML>
<HEAD>
<META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=iso-8859-1">
</HEAD>
<BODY bgcolor="#909090" text="#ffffff" LEFTMARGIN=0 TOPMARGIN=0
MARGINWIDTH=0 MARGINHEIGHT=0>
<TABLE WIDTH="129" HEIGHT="100%" BORDER="1" CELLPADDING=0 CELLSPACING="0"
MARGINHEIGHT=0>
<TR><TD BGCOLOR="#202060" WIDTH=129 VALIGN="TOP" HEIGHT=100> [fast højde
100]</TD></TR>
<TR><TD BGCOLOR="#202060" WIDTH=129 VALIGN="TOP" HEIGHT=100> [fast højde
100]</TD></TR>
<TR><TD BGCOLOR="#202060" WIDTH=129 VALIGN="TOP" HEIGHT=100> [fast højde
100]</TD></TR>
<TR><TD BGCOLOR="#202060" WIDTH=129 VALIGN="TOP" HEIGHT=59> [fast højde
59]</TD></TR>
<TR><TD BGCOLOR="#405090" WIDTH=129 VALIGN="TOP"
style="height:100%;">[Variabel højde]</TD</TR>
</TABLE>
</BODY>
</HTML>
======= SLUT ==========
gaaaaab

Fra : pepss

Dato : 21-11-03 10:05

"Sune Storgaard" skrev

> [...]
> uden CSS for nemhedens skyld..
>
> Så vidt jeg kan se giver det den ønskede effekt, eller også skal jeg vist

ja det er sådan jeg gerne vil ha det til at være men jeg vil gerne undgå at
bruge table

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-11-03 16:47

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev :

>Så vidt jeg kan se giver det den ønskede effekt, eller også skal jeg vist i
>seng igen...

Du bruger ikke valid kode, bl.a. er table height ikke tilladt,
man kan derfor ikke forvente, at det vil virke i alle browsere.

Og så bør man bruge en doctype, der sætter browseren i standard
mode.
--
Knud

Fra : pepss

Dato : 21-11-03 10:03

"Knud Gert Ellentoft" skrev

> Næh, åbentbart ikke.
>
> For at få længere, så er jeg nødt til at øge højden på left.
>
> div.left{
> height: 141.5%;

ja det gør den godt nok længer men den går ikke helt ned til bunden.....

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-11-03 16:48

"pepss" <olefriis@privat.dk> skrev :

>ja det gør den godt nok længer men den går ikke helt ned til bunden.....

Det gør den nu, da jeg lavede det, heller ikke, hvis du så sætter
% højere?
--
Knud

Fra : pepss

Dato : 22-11-03 13:03

"Knud Gert Ellentoft" skrev

> Det gør den nu, da jeg lavede det, heller ikke, hvis du så sætter
> % højere?

nej heller ikke.....

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-11-03 22:05

pepss <olefriis@privat.dk> skrev:

> på siden http://www.novelle.cafe-flirt.dk/ har jeg ude til
> venstre går div. hvordan får jeg den til at gå hele vejen
> ned?

Jeg tror det er nemmere at lave en baggrund på hele siden,
som beskrevet på http://html-faq.dk/2003.asp

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Trine Banke Brennech~

Dato : 21-11-03 23:46

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> skrev:

> Jeg tror det er nemmere at lave en baggrund på hele siden,
> som beskrevet på http://html-faq.dk/2003.asp

Det kan jeg kun tilslutte mig. Sad også for et par uger siden og rodede
rundt med XHTML og CSS for at finde en "ikke-snyde"-løsning, men kom frem
til, at det vil kræve alt for meget arbejde og alt for meget kode, så dette
med baggrundsbilledet var den bedste løsning. Og så er det tilmed nemt.

Mvh Trine Banke Brenneche

Fra : pepss

Dato : 22-11-03 13:04

"Allan Vebel" skrev

> Jeg tror det er nemmere at lave en baggrund på hele siden,
> som beskrevet på http://html-faq.dk/2003.asp

jamen det vil jeg da så prøve!