MS Windows
briani 27239
Windows XP lukker ned automatisk hele tide~
Fra : John Doe

Dato : 20-11-03 21:40

Halløj

Jeg har lige købt en sprit ny bærbar med WIN XP Home DK.

Efter jeg har haft den sat på mit netværk herhjemme og overført nogle filer,
kom der efter et par timer en fejl, hvor der stod noget i stil med: "Windows
lukker automatisk....." og noget med "Remote Call Procedure (RCP)"...
Samtidig er der et ur, der tæller ned for at angive, hvornår den lukker..

Når jeg starter computeren op, kommer den frem efter ca. 10-20 sek... Hvad
gør jeg?

John

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 20-11-03 21:48

"John Doe" <Nowhere@noplace.net> wrote in message
> [...]
lukker..

> Når jeg starter computeren op, kommer den frem efter ca. 10-20

Klip fra dk.edb.sikkerhed.virus:

1. Hent fixblast.exe fra
http://securityresponse1.symantec.com/sarc/sarc.nsf/html/w32.blaster.worm.removal.tool.html
2. Hvis du får lukkeinformationen, så skriv "shutdown -a" uden " i
"kør"
under startmenuen. Den forsinker nedlukningen.
3. Luk din internetforbindelse. Har du bredbånd / ADSL, så fjern
netværksstikket.
4. Kør fixblast.exe
5. Forbind dig nu til Internettet igen og hent den update, som
fixblast.exe
henviser til.
6. Genstart Windows XP
7. Kør Windows Update og installér de øvrige opdateringer

Hvis dit problem kommer igen, så kør fixblast.exe igen. Den kan
komme igen,
mens du henter updates i punkt 5 og 7.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : John Doe

Dato : 20-11-03 22:06

"Thorkild Dalsgaard" <tdalsgaard@despammed.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 7. Kør Windows Update og installér de øvrige opdateringer
>
> Hvis dit problem kommer igen, så kør fixblast.exe igen. Den kan

Det den helt præcist skriver er: "Windows lukker da Remote Procedure Call
(RCP) sluttede uventet".. Er det så en virus?

Fra : KR

Dato : 20-11-03 22:11

"John Doe" skrev
> Det den helt præcist skriver er: "Windows lukker da Remote Procedure Call
> (RCP) sluttede uventet".. Er det så en virus?

Det er Blaster. Fik den selv på en helt ny computer med
Windows XP, straks den kom på nettet.
--
Mvh. KR

Fra : pwa

Dato : 20-11-03 22:24

"John Doe" <Nowhere@noplace.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når jeg starter computeren op, kommer den frem efter ca. 10-20 sek... Hvad

-----
Org.Microsoft security anbefaling
Subject: Opdatering til beskyttelse imod Blaster virus

Trin 1: Aktiver Windows XP indbygget firewall:

Klik på "Start", og vælg "kontrolpanel"
1.. Dobbeltklik med musen på ikonet "Netværksforbindelser"
2.. Højreklik på din internet forbindelse, og vælg "Egenskaber"
3.. Under fanebladet "Avanceret", skal du sætte en markering i firewall
4.. Klik på "ok"
Trin 2: Installer updatering

Det anbefales at alle programmer samt antivirus software er nedlukket under
denne installation!

Sikkerhedsopdatering til Windows XP dansk. (Beskytter imod at viruset
smitter din computer)

Tryk på det følgende link for at starte installationen:

http://download.microsoft.com/download/1/1/0/110aeb05-2e44-4b39-a68e-a0604d6193d6/WindowsXP-KB824146-x86-DAN.exe

Følg instruktionerne for at udføre installationen korrekt.

Computeren skal muligvis genstartes efter denne installation.

Trin 3: Inaktiver System gendannelse
1.
Klik på "Start", højreklik på "Denne Computer", og vælg "Egenskaber"
1.. Under fanebladet "System Gendannelse", skal du sætte en markering i
"Deaktiver"
2.. Klik på "ok" (hvis der kommer en dialogboks op, skal du klikke på
"ja")
Trin 4: Fjernelse af original versionen af virusset Blaster:

1. Klik på det følgende link for at fjerne virusset fra din computer:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe

2. Hvis du bliver spurgt om du vil åbne eller gemme filen, så vælg at "Åbne"
filen.

3. I den efterfølgende dialogboks, klik på knappen "Start".

Nu vil værktøjet scanne din computer efter Blaster, og fjerne Blaster fra
computeren. Noter venligst at denne process kan tage op til 15-20 minutter
at gennemføre.

Trin 5: Fjernelse af nye versionen af virusset Blaster:

1. Klik på det følgende link for at fjerne virusset fra din computer:

http://www.symantec.com/avcenter/FixWelch.exe

[...]

Trin 6: Aktivere System Gendannelse

1.. Klik på "Start", højreklik på "Denne Computer", og vælg "Egenskaber"
b.. Under fanebladet "System Gendannelse", skal du fjerne markeringen i
"Deaktiver"
c.. Klik på "ok" (hvis der kommer en dialogboks op, skal du klikke på
"ja")
/ Best regards pwa

Fra : jan

Dato : 22-11-03 22:07

virus

Virus blast som angriber xp har du fået.....................Brug strart find
KØR og skriv: shutdown -a så skulle pc være nemmere at arbejde med da
den ikke lukker ned

find program som sletter blast virus (har glemt hvad det hedder men norton
antivirus har den et eller ander sted)