HJÆLP ***Backup af mai...hvordan gør jeg d~
Fra : Fortza

Dato : 20-11-03 20:15

Hej.

Jeg skal skifte min computer ud, og det betyder selvfølgelig at jeg skal
lave en backup af alle mine mail - men kan ikke finde et GRATIS program til
det, eller om man kan gøre det direkte inde i Outlook....Hjælp gerne i dag

Hilsen, Fortz@

Fra : Troels Arvin

Dato : 20-11-03 20:27

On Thu, 20 Nov 2003 20:15:28 +0100, Fortza wrote:

> [...]
> det, eller om man kan gøre det direkte inde i Outlook....Hjælp gerne i dag

Jeg kan ikke se, hvad det har med sikkerhed at gøre. Prøv at spørge i
en dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express der er som
skræddersyet til dit spørgsmål.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 20-11-03 21:31

Troels Arvin <troels@arvin.dk> wrote:

>Jeg kan ikke se, hvad det har med sikkerhed at gøre. Prøv at spørge i
>en dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express der er som
>skræddersyet til dit spørgsmål.

Bortset fra at jeg er enig i at der nok er større hjælp at hente i den
nævnte gruppe - så har backup af data i almindelighed da rigtig meget
med sikkerhed at gøre.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Troels Arvin

Dato : 20-11-03 21:53

On Thu, 20 Nov 2003 21:30:31 +0100, Lars Kim Lund wrote:

> så har backup af data i almindelighed da rigtig meget
> med sikkerhed at gøre.

Jeg er selvsagt ikke enig (for så er der altså rigtig meget, der har med
sikkerhed at gøre). - Men den mening må jeg åbenbart pakke sammen: På
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.sikkerhed står tydeligt, at
backup er on-topic. Beklager.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 20-11-03 21:57

Fortza wrote:

> [...]
> det, eller om man kan gøre det direkte inde i Outlook....Hjælp gerne i dag

Jeg kender ikke outlook, men med alle de mail programmer jeg
kender kan man backupkopiere mails ved at finde de filer,
hvor mails ligger i, og simpelthen kopiere dem. Der er tale
om tekstfiler, så de er forholdsvis nemme at finde og kopiere.
Starten af sådan en fil ser typisk ud i den her retning:

From - Thu Nov 20 21:40:25 2003
Date: Thu, 20 Nov 2003 21:40:24 +0100
From: Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk>

Hvis man gemmer alle disse filer kan man bare lægge dem ind
igen, hvor den nye klient forventer at finde dem. Jeg har
enda flyttet mails mellem forskellige klienter på den måde.

Der ligger typisk også nogle binære index filer, men dem kan
man roligt slette. Jeg har endnu ikke set en klient, der
ikke selv kunne generere en ny index fil, når det var
nødvendigt. Med nogle klienter har index filerne faktisk
godt af at blive slettet en gang i mellem.

/* Would you like fries with that? */

Fra : lacrimosa

Dato : 21-11-03 02:19

http://www.genie-soft.com/products/oeb/download.html

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 21-11-03 08:21

"lacrimosa" <spambox@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> til
dag

Du skal bare tage en kopi af in *.pst fil

/Brian

Fra : Jesper Hansen

Dato : 21-11-03 09:32

On Fri, 21 Nov 2003 08:21:10 +0100, "Brian R. Jensen"
<brjensen@mail.tele.dk> wrote:

>Du skal bare tage en kopi af in *.pst fil

Ja og evt. ved hjælp af:
<http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=8b081f3a-b7d0-4b16-b8af-5a6322f4fd01&DisplayLang=en>

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

(slet fejlen i min email adresse)

Fra : Svend E

Dato : 22-11-03 17:04

> [...]
til
> det, eller om man kan gøre det direkte inde i Outlook....Hjælp gerne i dag

Har selv haft samme problem. Jeg kopierede blot *.pst filerne fra min
identitet, men det virkede kun delvis bagefter. Jeg talte med Microsoft om
at redde dataene, hvilket kun lykkedes delvist.

En brugbar løsning er at eksporte sin *.pst fil. Det gøres ved at vælge
"importer og eksporter" i "file" og derefter vælge "eksporter til et andet
program", hvor man får mulighed for at eksportere ens *.pst fil. Denne
eksportede *.pst fil kan kopieres frit til den nye computer og derefter
importeres i outlook ved hjælp af tilsvarende funktioner.

Mvh Svend E

Fra : Allan Olesen

Dato : 25-11-03 19:48

"Svend E" <se@notvalid.dk> wrote:

>Har selv haft samme problem. Jeg kopierede blot *.pst filerne fra min
>identitet, men det virkede kun delvis bagefter. Jeg talte med Microsoft om
>at redde dataene, hvilket kun lykkedes delvist.

Huh? Det har jeg ellers gjort masser af gange, ogsaa mellem
forskellige Outlook-versioner og forskellige brugere.

(Paa min tidligere arbejdsplads plejede jeg at oprette en .pst-fil pr.
projekt, jeg arbejdede med, saadan at jeg bagefter kunne arkivere alle
mails sammen med resten af projektets data. Nogle gange har jeg eller
andre haft brug for at aabne en af disse gamle .pst-filer, og det er
gaaet fint.)

Men for en sikkerheds skyld boer man nok soerge for, at .pst-filen er
ukomprimeret. Det er noget, man kun kan indstille under oprettelsen af
filen, saa hvis den i dag er krypteret, boer man oprette en ny
ukrypteret og flytte/kopiere alle mails over i den.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Svend E

Dato : 25-11-03 22:20

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Huh? Det har jeg ellers gjort masser af gange, ogsaa mellem
> forskellige Outlook-versioner og forskellige brugere.

Måske har jeg været uheldig. Min *.pst var på mere end 60 MB og jeg
manglende et par hundrede mails, da det lykkedes mig at få dem ind igen.
Microsoft forsøgte at hjælpe mig med et *.pst recovery program (som jeg ikke
lige kan huske hvad hedder). Så jeg bruger fra nua af kun export-funktionen.

> [...]
> mails sammen med resten af projektets data. Nogle gange har jeg eller
> andre haft brug for at aabne en af disse gamle .pst-filer, og det er

Det kan man i øvrigt også gøre ved hjælp af exporter funktionen, idet man
kan vælge de(n) filder man vil eksportere

> [...]
> filen, saa hvis den i dag er krypteret, boer man oprette en ny
> ukrypteret og flytte/kopiere alle mails over i den.

Enig

mvh Svend E

Svend E
E-mail: svend1snabelawebspeedpunktumdk