MS Windows
briani 27239
XP - ISS stopper
Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 20-11-03 19:27

Jeg har en maskine med Windows XP pro med IIS/.net, som jeg bruger til
udvikling.

Nu er problemet, at ISS stopper standardwebstedet og ikke vil starte det
igen, men blot giver den lidet opklarende meddelelse:

"Der opstod en uventet fejl 0x8ffe2740."

Jeg har prøvet at geninstallere IIS, men det hjalp ikke...

Er der en venlig sjæl, der har en idé til, hvordan IIS kommer til at køre
normalt igen?

Kim
--
http://dotnet.kensho.dk

Fra : Laziter [9440]

Dato : 20-11-03 19:57

"Kim Bach Petersen" <sunsite@kenpleasedeletesho.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har prøvet at geninstallere IIS, men det hjalp ikke...
>
> Er der en venlig sjæl, der har en idé til, hvordan IIS kommer til at køre

Hejsa
Tag et kig på denne side:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;816944

Den skulle kunne hjælpe dig videre..

Iøvrigt synes jeg det er meget smart af Microsoft at kalde det en uventet
fejl... Som om man ligefrem sidder og venter på at en fejl skal opstå *GG*

Mvh
Benjamin

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 20-11-03 20:12

Laziter [9440] wrote:

> Tag et kig på denne side:
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;816944
> Den skulle kunne hjælpe dig videre..

Åh, suk, ja - du har reddet min dag, tak for det!

Det viste sig i øvrigt at Skype var synderen - mærkeligt nok, for jeg har
kørt Skype over en måned uden problemer...

> Iøvrigt synes jeg det er meget smart af Microsoft at kalde det en
> uventet fejl... Som om man ligefrem sidder og venter på at en fejl
> skal opstå *GG*

Det er da lige det man gør, ikke?

Tak igen,
Kim

Fra : Martin Schultz

Dato : 20-11-03 21:13

On Thu, 20 Nov 2003 19:57:19 +0100, "Laziter [9440]"
<laziter@NOSPAMgamebox.net> wrote:
>Iøvrigt synes jeg det er meget smart af Microsoft at kalde det en uventet
>fejl... Som om man ligefrem sidder og venter på at en fejl skal opstå *GG*

Det er meget almindeligt inde for programmering* da hvis det er en
(for)ventet fejl kan håndtere den så den ikke skaber problemer for
brugeren.

*Problemet kommer af at fejl er en dårlig oversættelse af det engelske
ord exception som man normalt ville kalde undtagelse.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.