Er Intels egne Mb gode nok ??
Fra : Jeppe

Dato : 20-11-03 17:12

Hej jeg ville lige høre om der er nogle der har haft erfaringer med Intels
egne bundkort til P4 (800fsb) det er til en maskine der stort set kun skal
bruges til at spille på. for man kan jo spare en del frem for at købe et
dyrt ASUS, Abit eller hva d nu er når man ikke behøver alle de ekstra
funktioner...
Den skulle kunne køre stabilt med:
P4 3.0GHz (800fsb)
512 eller 1024mb Dual Channel.

MVH Jeppe

Fra : Nic

Dato : 20-11-03 18:02

> [...]
> bruges til at spille på. for man kan jo spare en del frem for at købe et
> dyrt ASUS, Abit eller hva d nu er når man ikke behøver alle de ekstra
Skal du ikke overclocke vil jeg aldrig tøve med intel-kort.

Jeg har selv mit første intel kort efter altid at have kørt asus.

GUF siger jeg bare.

> Den skulle kunne køre stabilt med:
> P4 3.0GHz (800fsb)
> 512 eller 1024mb Dual Channel.

GLÆD DIG - mere stabilt bliver det ikke...

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 20-11-03 18:03

Jeppe wrote:
> Den skulle kunne køre stabilt med:
> P4 3.0GHz (800fsb)
> 512 eller 1024mb Dual Channel.

Hvad jeg har hørt, er Intels bundkort meget stabile, og kører fint så længe
du ikke vil OC...

--
Martin K

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-03 18:28

>Hvad jeg har hørt, er Intels bundkort meget stabile, og kører fint så længe
>du ikke vil OC...
Hvis man ikke OC så er Asus sikkert også lige så stabile.
Jeg OC ikke, og mit A7n8x med WinXP er ikke til at drive ud
af fatning, virkeligt en god sammensætning.

THF
Brøndby
http://home20.inet.tele.dk/thf/

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 20-11-03 18:31

Thf wrote:
> Hvis man ikke OC så er Asus sikkert også lige så stabile.
> Jeg OC ikke, og mit A7n8x med WinXP er ikke til at drive ud
> af fatning, virkeligt en god sammensætning.

Jeg OC'er heller ikke, og jeg er super tilfreds med mit Abit NF7. Dette i
kombination med WinXP, er også meget svært at få til at gå ned...

--
Martin K

Fra : Jeppe

Dato : 20-11-03 19:24

<Thf> skrev i en meddelelse
> Hvis man ikke OC så er Asus sikkert også lige så stabile.
Den fejl lavede jeg ved mit P4P800 Deluxe bundkort, det hele gik ellers så
godt ved 2.4@3.2 Ghz med box køler men så efter et stykke tid begyndte
systemet at blive ustabilt og jeg ville sætte den ned på 2.4Ghz men det
kunne den ikke klare og lige siden har der ikke være andet en problemer -
det endte med at det ikke kunne starte, det blev ombyttet 2 gange uden at
det har virkert nu er den eneste ting der ikke er testet eller ombyttet min
PSU og det kan næsten være det eneste der er galt...

MVH Jeppe

Fra : Per Nielsen

Dato : 20-11-03 23:58

"Jeppe" <webmaster@FJERNjeppedb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
min
> PSU og det kan næsten være det eneste der er galt...

Jeg havde på et tidspunkt to kabinetter. Systemet begyndte at blive ustabil
og krævede reformattering næsten hver 14. dag. Så smed jeg det hele over i
det andet kabinet, og så kørte det bare som det skulle. Jeg købte en ny PSU
til det første kabinet, smed det hele tilbage heri, og nu virkede det som
det skulle. Så en PSU kan åbenbart godt blive lidt "ulden" med tiden, og
evt. kræve udskiftning.