Hundehøjde???
Fra : Ann K.

Dato : 15-04-01 21:59

Hejsa.
Nogen der kan give en god måde at måle skulderhøjden på en hund????
Har idag målt Dise flere gange med helt forskellige resultater - lige fra
35,5 til 41 cm... Konklusion: Jeg gør noget forkert!!!
Mvh Ann

Fra : x Vuf x

Dato : 15-04-01 23:40

Sun, 15 Apr 2001 22:59:28 +0200, Ann K. wrote:

>Nogen der kan give en god måde at måle skulderhøjden på en hund????
>Har idag målt Dise flere gange med helt forskellige resultater - lige fra
>35,5 til 41 cm... Konklusion: Jeg gør noget forkert!!!

Ja. Du tager en bog og en tommestok. Jeg plejer at gøre det
med en flad hånd; altså med stive lige fingre.
Men altså bogen holdes over hundens skulderblade og tommestokken
måler fra gulv til bogens underste kant.

--
Mvh Sonja sonpet@***mixeren.com fjern de tre *
http://www.sonpet.mixeren.com

Fra : Jo-Ann

Dato : 16-04-01 00:16

Har en lidt mere "udvidet" version - nemlig at gøre lidt ligesom med børn
..Ta' en bog...(ja, tror efterhånden at jo større jo bedre) og en blyant (og
hvis det er muligt endnu en medhjælper).

Find "et-eller-andet-sted" i huset hvor du kan/vi tegne en lille blyants
streg. Jeg har et skab nede i bryggers'et

Få hunden til at stå der (mine har begge gjort det fra helt små af)..og når
den står stille med bogen over skuldrene...ja, så tager du blyanten og slår
en streg under bogen (eller oven over bogen, men så skal du bare trække
bogens tykkelse fra bagefter).

Nu kan hunden så få en godbid, og du kan i "ro og mag" måle fra gulvet og op
til stregen !

Jeg har målt min tæve til 63 cm. Hun er blevet "officiet målt" med en rigtig
"måle-ting" til 63,5..så helt galt er det da ikke !!

Mvh

Jo-Ann

Fra : Ann K.

Dato : 16-04-01 16:55

Hejsa.
Takker for hjælpen... så mangler jeg bare at få den forbistrede vovse til at
stå stille med en pind/bog hen over ryggen ))
Mvh Ann

Fra : Jo-Ann

Dato : 16-04-01 21:17

prøv med en godbid

Mvh

Jo-Ann

Fra : x Vuf x

Dato : 16-04-01 23:28

Mon, 16 Apr 2001 17:54:51 +0200, Ann K. wrote:

>Takker for hjælpen... så mangler jeg bare at få den forbistrede vovse til at
>stå stille med en pind/bog hen over ryggen ))

Hihihi...ja det er skægt!