Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Minolta Dimage 7i - fokusproblemer ?
Fra : Ingrid

Dato : 20-11-03 10:26

Når vi nu alligevel snakker om Minolta Dimage 7i ? Har nogle af jer (brugere
af Minolta dimage 7i) nogensinde haft problemer med at kameraet ikke kan
eller vil stille skarpt ? (Det er iøvrigt i AF mode) Det har ikke noget med
lyset at gør, for 1 minut senere kan den pludselig godt. Mærkeligt !

Det sker jævntligt ved mit kamera, og jeg er i tvivl om det er en fejl i mit
kamera eller ej.

--
Ingrid

Fra : pierre

Dato : 20-11-03 11:52

Nej " fejlen " ligger i at Minolta dimage 7i er extremt følsom over for
bevægelser så fejlen er tildels din egen jeg hade selv samme problem med min
egen ! som en test kan du prøv at sætte den på stativ og den vil stille
skarpt hvergang så løsningen er at holde Minoltaen extremt rolig når du
skyder plus at sætte lukketiden så hurtigt som muligt.

Mvh.Pierre

Fra : Kenneth Østerlund

Dato : 20-11-03 13:37

jeg har haft samme erfaring med mit dimage5, min løsning var i starten at
slukke og tænde for kameraret igen, senere fandt jeg ud af at det også kunne
være når der ikke var så meget strøm på batterierne mere. ....det var min
erfaring