MS Windows
briani 27239
Port 443
Fra : Peter Nielsen

Dato : 20-11-03 09:28

Hej,

Jeg har for at se hvad der sker på maskinen ( Win XP pro, SP1 ) sat
overvågnings software på, det hedder "CommView" og viser alt trafik, til og
fra maskinen.

Følgende undre mig meget: Jeg starter maskinen op og derefter starter jeg
CommView op.
Nu aktiverer jeg så min ADSL forbindelse og i det den oprettes forekommer
straks en SSL kommunikation på port 443 til adressen 65.54.225.254. Den
tilhører Microsoft.
Der er rimelig aktivitet ca. 20 pakker frem og tilbage, men da de er
krypteret kan man jo ikke kontrollerer hvad de indeholder.

Jeg har lavet testen et par gange, og det viser sig at Windows XP Pro lige i
det den kommer på nettet udvæksler en rimelig mængde data med ovenstående
adresse, eller en adresse inden for 65.54.xxx.xxx

Er der en der kan give et seriøst svar på hvad det er der foregår...???

Mvh.

Peter.