Kan ikke starte max Payne 2
Fra : Gjug@

Dato : 20-11-03 08:58

Hej!

Jeg har et Daytona Geforce FX 5600 (256mb) grafikkort me jeg kan ikke starte
max Payne 2 spillet. Jeg har ikke problemer med at spille nogen andre spil.

Jeg får denne fejlmeddelelse når jeg prøver at køre spillet: "Max payne 2
requires a Microsoft DirectX 9.0 compatible display adapter."

Er der noget jeg har glemt at installere eller noget jeg har overset?
For der står at spillet understøtter netop mit grafikkort bland en lang
række andre...

På forhånd tak
Gjug@

Fra : Gerner

Dato : 20-11-03 09:33

On Thu, 20 Nov 2003 08:57:45 +0100, "Gjug@" <sinisa@mailme.dk> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>
>Er der noget jeg har glemt at installere eller noget jeg har overset?
>For der står at spillet understøtter netop mit grafikkort bland en lang

Måske er kortets driver ikke opdateret med seneste grafikdriver som er dx9
kompatibelt.

--
Gerner
317WU/1543hrs

Fra : Per Nielsen

Dato : 20-11-03 09:44

"Gjug@" <sinisa@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg får denne fejlmeddelelse når jeg prøver at køre spillet: "Max payne 2
> requires a Microsoft DirectX 9.0 compatible display adapter."

Kører du med DirectX9? Evt. DirectX9.0b.

Fra : Gjug@

Dato : 20-11-03 14:20

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Gjug@" <sinisa@mailme.dk> skrev i en meddelelse
>
> Kører du med DirectX9? Evt. DirectX9.0b.

Jeg har allerede installeret den nyeste version af DirectX 9 fra microsofts
hjemmeside (windows update). Hvis der er nogen der ved at der findes en
nyere version af DirectX et sted må i gerne skrive hvor.
Jeg har prøvet med NVIDIAs drivere (version 52.16) og igår fik jeg hetet
deres nye Detonator driver (verson 53.03) men det var der heller ikke noget
held ....

Fra : Jan Vagle

Dato : 20-11-03 18:06

Gjug@ wrote:

> [...]
>
> Er der noget jeg har glemt at installere eller noget jeg har overset?
> For der står at spillet understøtter netop mit grafikkort bland en lang

Pas på at der ikke er enablet noget i 'video options' der krever DX9 GPU.
Les manualen.

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Gjug@

Dato : 20-11-03 20:13

"Jan Vagle" <bonesREMOVE@broadpark.no> skrev i en meddelelse

> Pas på at der ikke er enablet noget i 'video options' der krever DX9 GPU.
> [...]

Nu har jeg endda også prøvet at opdatere spillet til version 1.1 tror jeg
nok, men det hjalp heller ikke...

Fra : Jan Vagle

Dato : 20-11-03 21:51

Gjug@ wrote:

> [...]
> nok, men det hjalp heller ikke...

Pas på at der ikke er enablet noget i 'video options' der krever DX9 GPU.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Læs manual !!!!!!!!!!!!!!

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Gjug@

Dato : 21-11-03 07:37

GPU.

> Pas på at der ikke er enablet noget i 'video options' der krever DX9 GPU.
>
> !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
>
> Læs manual !!!!!!!!!!!!!!
>

> --
> Jan Vagle
> .............................oOo

Jeg forstår ikke hvilken "Video options" du snakker om, da jeg slet ikke kan
starte noget af spillet op indn den viser den meddelelse. Og der ligger
ingen "konfigurations filer" i mappen hvor Max Payne er installeret...

Fra : slet YC98B

Dato : 21-11-03 10:43

Prøv at køre i windows98 "compatability mode". Klik på din genvej,
eller exe filen, og vælg egenskaber.

Fra : Gerner

Dato : 21-11-03 12:23

On Fri, 21 Nov 2003 07:37:26 +0100, "Gjug@" <sinisa@mailme.dk> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>starte noget af spillet op indn den viser den meddelelse. Og der ligger
>ingen "konfigurations filer" i mappen hvor Max Payne er installeret...

Det ville måske være letere at kontakte Take 2 help/support.
Læs her.:
http://www.take2games.com/index.php?p=support_contact

Det er det samme du finder i help folderen "readme.html"
Eller trykke direkte på "support" samme sted.
Eller manualen side 28 for england support

Du kan måske få hjælp i denne tekst.:
http://www.take2games.co.uk/index.php?p=support&id=1552&product=175%2C3%2CMax+Payne+2%2CPC%2CRockstar_Games%2Cmaxp2§ion=issues
Der handler om dx9

--