Hvad er det ultimative bundkort lige nu
Fra : Johnny Haugaard

Dato : 20-11-03 08:10

Hej i gruppe,

Hvad er efter jeres mening, det ultimative bundkort lige nu (til AMD Barton)

Hvilke nye superbundkort (AMD) er i vente, har i set/hørt noget

mvh Johnny Haugaard

Fra : JK

Dato : 20-11-03 09:24

On Thu, 20 Nov 2003 08:09:56 +0100, "Johnny Haugaard" <hau@image.dk>
wrote:

>Hej i gruppe,
>
>Hvad er efter jeres mening, det ultimative bundkort lige nu (til AMD Barton)
>
>Hvilke nye superbundkort (AMD) er i vente, har i set/hørt noget

Til Barton er det et Nforce2 bundkort.

Jeg kunne selv tænke mig at prøve DFI Lanparty nforce2 bundkortet.

Meget fine anmeldelser fik det. Overclockerens drøm.

men jeg bruger abit nf7 og soltek frn2-l.

Måske skal du have noget med seriel ATA ?

Nye superbundkort kommer næppe til socketA. Nu går vejen imod 64 bit
og 90 nanometer cpu'er. Desværre sker det på et par forskellige
sokler. Noget rod.

hilsen

John

Fra : Martin Johansson

Dato : 20-11-03 12:08

"Johnny Haugaard" <hau@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hej i gruppe,
>
> Hvad er efter jeres mening, det ultimative bundkort lige nu (til AMD
Barton)

> Hvilke nye superbundkort (AMD) er i vente, har i set/hørt noget

Det ultimative board lige nu, er nok Abit NF7-S.

Abit er også på vej, med AN7, men det er ikke meget nyt der er kommet.
Der er integreret SATA i southbridgen.
Derudover er der Abits uGuru, som ikke er noget særligt.
Medmindre man vil OC i windows.

Jeg er faktisk også i tvivl om der er Soundstorm på AN7.

Designet på bundkortet er også blevet revideret.
Et par stik er flyttet osv.

Fra : Peter Christiansen

Dato : 20-11-03 20:24

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:3fbca635$0$27450$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> Medmindre man vil OC i windows.
>
> Jeg er faktisk også i tvivl om der er Soundstorm på AN7.
>
> Designet på bundkortet er også blevet revideret.

Ifølge Abit selv er der ikke integreret SATA, men der er stadig Soundstorm.
Ellers er der som du skriver flytet et par stik (HD sidder parallelt med
printet og PSU er roteret).
Se mere her:
http://www.abit-usa.com/products/mb/techspec.php?categories=1&model=158

Jeg ville dog gå efter et AN7 og ikke et NF7-S, da jeg tror det er lidt
bedre end et NF7-S.

mvh
Peter

Fra : JK

Dato : 20-11-03 22:18

On Thu, 20 Nov 2003 20:24:16 +0100, "Peter Christiansen"
<christiansendk@yahoo.com> wrote:

> [...]
>http://www.abit-usa.com/products/mb/techspec.php?categories=1&model=158
>
>Jeg ville dog gå efter et AN7 og ikke et NF7-S, da jeg tror det er lidt

AN7 finder man vist ikke i DK, men i UK:

http://www.overclockers.co.uk/acatalog/Abit.html

mvh

John

Fra : Martin Johansson

Dato : 20-11-03 23:15

"JK" <junk@mailzone.com> skrev i en meddelelse

Soundstorm.

> AN7 finder man vist ikke i DK, men i UK:
>
> http://www.overclockers.co.uk/acatalog/Abit.html

Hmm og det er ikke engang specielt dyrt.

Det var også der jeg købte mit NF7-S rev 2.0.
De havde rev. 2.0 mindst to uger før de var i DK.

Fra : Martin Johansson

Dato : 20-11-03 22:28

"Peter Christiansen" <christiansendk@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Soundstorm.
> Ellers er der som du skriver flytet et par stik (HD sidder parallelt med

Nej du har ret, det ser ud til at det stadig er Silicon Image der leverer
SATA understøttelsen.
Det er dog lidt underligt.
Til at starte med sagde Abit at de ville benytte MCP-S southbridge men
istedet er det udstyret med MCP-T ligesom NF7-S.
MCP-S southbridgen er med integreret SATA.
At Soundstorm stadig var med havde jeg også fundet ud af andetsteds.

> Jeg ville dog gå efter et AN7 og ikke et NF7-S, da jeg tror det er lidt
> bedre end et NF7-S.

Det er muligt, men hvornår mon det dukker op i DK?
Jeg vil også vente med at købe AN7 til efter jeg havde set nogle tests af
det.
Det er ikke nødvendigvis bedre bare fordi det er nyere.

Fra : Peter Christiansen

Dato : 23-11-03 13:30

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:3fbd31d8$0$27394$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> det.
> Det er ikke nødvendigvis bedre bare fordi det er nyere.

Du har ret i at noget nyt ikke nødvendigvis er bedre. Jeg vil dog se AN7 som
et forbedret NF7-S og ikke en helt ny konstruktion. Abit har nogen erfaring
med nforce2 chippen og kender til de svage punkter i NF7-S, så man må håbe
at det kun er forbedreinger der er lavet.

mvh
Peter

Fra : Martin Johansson

Dato : 23-11-03 17:23

"Peter Christiansen" <christiansendk@yahoo.com> skrev i en meddelelse
[SNIP]

> [...]
> med nforce2 chippen og kender til de svage punkter i NF7-S, så man må håbe
> at det kun er forbedreinger der er lavet.

Ja men det er ikke altsammen småting der er ændret.
Bla. er den der uGuru chip tilføjet.
Det var rart at vide om den virker eller ej.
Det kan man se via anmeldelser som der ikke er nogen af endnu.
Abit er normalt også blandt de sidste der sender bundkort ud til en given
platform.
Dette er fordi de bruger længere tid på deres R&D end andre producenter.
Jeg vil ihvertfald vente på anmeldelser, hvis det var mig der stod overfor
et indkøb.