Eheim Våd/tør filter - Blå vægfilter
Fra : V.M.

Dato : 15-04-01 21:33

Hvordan virker et Eheim Våd/tør filter, og hvad er det der gør at det
skulle være så godt ?

Hvordan virker et "blå vægfilter" ( står nævnt på
www.akvarieselskabet.dk)

Er det nogen jeg kan købe eller noget der skal "hjemmestrikkes"

Fra : Uwe Troldborg

Dato : 16-04-01 22:31

Hej Vibeke,

V.M. <vibeke@mikkelsen.mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ada0513.21812067@news.inet.tele.dk...

[snip]

> Hvordan virker et "blå vægfilter" ( står nævnt på
> www.akvarieselskabet.dk)
>
> Er det nogen jeg kan købe eller noget der skal "hjemmestrikkes"

Et sådan filter hedder originalt "Hamburger Mattenfilter", som skal
hjemmestrikkes.
Men det er meget enkelt og jeg kan kun anbefale dette filter.
En "byggeanvisning" og lidt mere forklaring kan du finde på
http://www.deters-ing.de
Selvfølgelig igen på tysk. Så hvis du er interesseret i det og ikke forstår
det hele, må du gerne skrive tilbage, gerne via PM.
God fornøjelse!
Read Ya!
Uwe

Fra : Christiansbro

Dato : 17-04-01 06:31

Hej Uwe

Ved du evt. hvor man kan købe sådan et mattenfilter til rimelig pris i kbh
elle rpå nettet?

vh
chr.

Fra : Uwe Troldborg

Dato : 18-04-01 09:31

Hej!

Jeg har desværre ikke set den i Kbh.
Et godt sted til at købe "Filtermatten" i alle mulige størrelser er:

https://www.aquaristikshop.com/index2.htm

De har OK-priser og har desuden kvalitetsmærke "Trustedshops".
Så klik ind og informerer dig.
BTW tror jeg også, at de har en side på engelsk.

Mvh
Uwe

Christiansbro <christiansbro@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:8yQC6.45943$o4.3587763@news010.worldonline.dk...

Fra : Carsten Gall

Dato : 18-04-01 11:38

> [...]
> Så klik ind og informerer dig.
> BTW tror jeg også, at de har en side på engelsk.

Jeg har også kigget på deres sider, deres priser er gode nok, men de
priser jeg kiggede
på var stort set de samme som Avifauna vil have. Så der er ikke
umiddelbart nogen grund til
at gå over grænsen efter varene.
Dog var Aquastikshop noget billligere med filtersvampe 100x100x10, cirka
30% billigere.

Carsten

Fra : Carsten Bøhrk

Dato : 18-04-01 09:14

I Avifaunas katalog er skummaterialet noget billigere men dog ikke 8
cm i dybden som hos Akvarieselskabet (kun 5 cm).

Det er en super effektiv løsning der holder længere men det er grimt i
et stueakvarie synes jeg personligt. Men jeg tænker stadig over en
løsning. Det ville passe perfekt til mine Ps. Acei der nipper i alt
hvad de kommer i nærheden af. Hvis de snupper foderresterne ud af
filtermassen er jeg da kun tilfreds.

Jeg har set det brugt i Pet2get i Århus hvor det effektiv renser 500
l. akvarier med tropheus vildtfangede fisk.

Måske kunne hele bagvæggen fungere som filter? Men den blå farve....

\carsten

On Sun, 15 Apr 2001 20:33:28 GMT, vibeke@mikkelsen.mail.dk (V.M.)
wrote:

>Hvordan virker et "blå vægfilter" ( står nævnt på
>www.akvarieselskabet.dk)
>
>Er det nogen jeg kan købe eller noget der skal "hjemmestrikkes"

------
Fjern xxx ved mail.

Fra : Keyser Soze

Dato : 18-04-01 23:06

Den blå farve, og blå det er den, holder heldigvis ikke ret længe.
Måtten vil meget hurtigt få en øjenvenlig mørkebrun/grøn "naturfarve".
Dermed er det problem løst.
Det er også muligt at montere den langs bagruden. Jeg tænker ikke på
en måtte i akvariets fulde længde, men på at man kan silikonere en
glasstrimmel fast og sætte måtten mellem siderude og glasstrimmel
svarende til den normale placering mellem for- og bagrude, blot meget
mere diskret, da den så let kan camufleres med eksempelvis trærødder,
planter og andet.

Keyser Soze

Fra : ole larsen

Dato : 18-04-01 16:55

Carsten Bøhrk skrev i meddelelsen ...
Men den blå farve....

>\carsten

Der er jo ingen der siger at skillevæggen skal være transparent

Ole