Hobby 5xx TQM?? - Hvorfor så få af denne??
Fra : Lars Nielsen

Dato : 20-11-03 00:05

Hej gruppe!

- Min kæreste og jeg har gået og luret en lille lille bitte smule på, om
ikke man skulle springe ud af skabet, og guffe sig en herlig vogn...

Jeg har gået og forelsket mig lidt i Hobby's TQM - opbygning fra
midt-halvfemserne, med endekøkken, endesiddegruppe / soveplads med forhæng,
samt midtersiddegruppe / soveplads...
MEN! - hvorfor er der så få af disse, er der nogen forfærdelige erfaringer
med denne opbygning, eller er det bare mig, som synes det er pisselækkert??

- RadioMan og frue - som måske springer ud i løbet af det næste års
tid...

Fra : Allig8or

Dato : 20-11-03 03:46

"Lars Nielsen" <lars_concordia@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tid...
> ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Pas på med det.....
Nå,spøg til side,Jeg havde det ligesom Jer,så vognen, en 510 TQM Classic(lys
indretning),blev forelsket i den ,købte den.
1.Indretningen er smart,men ikke særlig praktisk,hvis man f.ex. vil se
fjernsyn,den ene part får hold i nakken.....
2.Siddegruppen i midten,har det med, at hynderne glider på gulvet,når man
rejser sig,det kan godt blive lidt træls,
3.Køkkenafdelingen er ikke ret stor,der er ikke mange skabe.....
Men den er nu flot,med de store vinduer......
F.h.v Hobby ejer...
Nu LMC 530......

--
Allig8or
Allig8or125@hotmail.com

Fra : TomHvidkaer

Dato : 07-03-04 19:25

Se det er jo altid nytigt at høre andres meninger og oplevelser inden
man selv handler. Så derfor får du da også lige vores besyv med.

Vi har anskaffet en Hobby 520 TQM Classic 1992 sidste sommer og indtil
nu er der ikke en eneste ubehagelig overraskelse.

Anskaffelses grundene var primært:

En vogn som er åben og fri for den evindelige "kødbens" form.
En vogn som er stor nok til at rumme os alle i et fælles rum ( 2 voksne
og 2 børn)
En vogn som er til at bruge uden at skulle slå telt op hver evig eneste
gang vi er afsted.
En vogn hvor pladsen er brugt på ophold og ikke på senge ( vi sover
nemlig ikke hele fritiden væk ).

Som sagt er det hele imødekommet 100 %. Vi er i stand til at opholde os
sammen inde i vognen en hel efterårsdag uden at gå hinanden på nerverne
netop fordi vognen kan det hele, legeværelse, fars øl "fest", Mors
romanblad og det fælles Ludospil. Ja selv aftenens TV kan klares hvor
ungerne er i sengen og de voksne slænger sig i hjørne sofaen og alle ser
fjernsyn samtidig.

Så der er kun et at sige... køb for pokker, inden længe er disse vogne
blevet for gamle og så er det tilbage til "kødbenet" med tilhørende
dobbeltseng som vi bare skal lære at elske.

Pøj pøj med udspringet.

http://www.kandu.dk/

Fra : Johnny Horn

Dato : 20-11-03 09:39

Hej

Jeg har netop i år købt en sådan hobbyvogn ( min første CV ), jeg synes
ligesom du at det er en total lækker indretning , og efter at have afprøvet
den , er det bare blevet bekræftet.

Johnny

Fra : Harry

Dato : 20-11-03 13:15

"Lars Nielsen" <lars_concordia@hotmail.com> wrote in message news:<bpgsva$416$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> med denne opbygning, eller er det bare mig, som synes det er pisselækkert??
>
> - RadioMan og frue - som måske springer ud i løbet af det næste års

Vi har en vogn med samme indretning, dog ikke en hobby. Vi har ikke
rendt ind i de forbehold, som et andet indlæg taler om. Dog gled vore
hynder også, hvilket blev løst med lidt velcrotape, samlet udgift 44
kr.
En vogn med den indretning er en udpræget rejsevogn og egner sig ikke
til f.eks. fastliggervogn o.lign. Nu slæber vi ikke rundt med et
fjernsyn, når vi vil ud i naturen, men kan da se problemet for mig.
Der findes andre "eho"-vogne med lignende indretninger, hvor
siddegruppen er flyttet bagtil. Jeg har set den både hos Hobby og
Dethleffs.
De vogne jeg kender til med disse indretninger er alle af begrænset
vægt og størrelse d.v.s. med egenvægte mellem 780-900 kg og en
max.længde på 4,5-5 m. Og det er netop den vægtklasse der gør dem til
ideelle og nemme rejsevogne. Den type vogne anskaffes mest af
seniorer, der vil køre meget.
Men du har da ret - vi synes stadig efter 8 års kørsel og megen
rejseri med vognen (LMC) at det er en lækker indretning og føler os
godt tilpasse.
Hvis I er til bevægelse er det sagen - hvis I er stationære skal der
nok kigges efter noget med en mere bekvem siddegruppe.
Der er snart udstilling i BellaCenter og Herning , så kig...

Fra : J S L

Dato : 20-11-03 17:28

"Lars Nielsen" skrev:

> [...]
> MEN! - hvorfor er der så få af disse, er der nogen forfærdelige erfaringer
> med denne opbygning, eller er det bare mig, som synes det er

Hej Lars og Frue..

Vi har en Hobby 520TQM fra 92' egenvægt 1000kg, total 1200 kg, og det er
simpelthen en kanon vogn. Indretningen er lige som vi ønsker den skal være:
Lys fin "stor" endekøkken, udemærket toilet m. mange skabe. Alle de små
skabe hele vejen rundt i vognen. Der er flere skabe end vi bruger pt.

Det der tiltalte os var den "åbne" vogn. Man skal ikke gennem en "korridor"
for at komme fra den ene ende af vognen til den anden. Vognen er utroligt
letkørt og jeg/vi har ikke haft nogle problemer overhovedet.

Vh
Jaime Lauritsen
*der godt kan finde rundt uden GPS*

Fra : Johnny Horn

Dato : 20-11-03 17:57

Hej igen

Lars , har du overvejet , at grunden til at der ikke er mange til salg ,
kunne være fordi vi alle er smadderglade for vores vogne.

Johnny Horn
Hobby 530 TQM

Fra : T. Hartung

Dato : 20-11-03 23:09

> [...]
> MEN! - hvorfor er der så få af disse, er der nogen forfærdelige erfaringer
> med denne opbygning, eller er det bare mig, som synes det er

Jeg tro grunden til der ikke er så mange vogne til salg er at der ikke er
solgt mange af dem og at den faktisk ikke laves mere skyldes den
manglende/lille interresse for den trods alt.

Mange falder først for vognen da den er anderledes - men i det daglige er
den nok mindre praktisk - nogle har nævnt enkle ulemper - Jeg syntes ikke om
den trange plads mellem siddegruppen og skabe under vinduet - og det at man
har panoramavinduer som man kan sidde og kikke ud af - lige ud i ...........
forteltet - kan jeg ikke bruge til ret meget. Den trange plads gør for mig
også vognen uegenet i ydersæsonen hvor man vil opholde sig en del inde i CV.

men smag og behag er forskellig )) og held og lykke med valg af vogn.
--
mvh.

T. Hartung ** Nu også med GPS **
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : J S L

Dato : 21-11-03 16:26

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev:

> [...]
opholde sig en del inde i CV.

> men smag og behag er forskellig )) og held og lykke med valg af vogn.

Hej TH

Den trange plads mellem skabe og siddegruppe? syntes faktisk pladsen er
udemærket. Syntes det er pi... træls at der står en midt i vognen og evt.
laver mad, som så skal flytte sig hvis man skal forbi......se det kan vi
ikke bruge til noget.

Vinduerne siger du..... tja de er da meget smarte, det er vist hvad der er
at sige om dem. Din vogn er jo blevet opgraderet til hvad? lidt mere lys
inde i vognen?! For ret meget større end min 520 er jeres 545 jo ikke
ligefrem. Indretningen er blot en anden. Så det med den trange plads i
ydersæsonen forstår jeg ikke.

Du har så ganske ret, smag og behag er forskelligt. Hurra for det.

Mvh
Jaime
*Der godt kan finde vej uden GPS* *gggggg*

Fra : sten bo

Dato : 21-11-03 16:45

J S L wrote:

> Mvh
> Jaime
> *Der godt kan finde vej uden GPS* *gggggg*

Man har GPS med opløsning på 0.2 mm
hvis det sku knibe.

kilde .http://www.rummet.dk/230000c

--
mvh sten bo

Fra : T. Hartung

Dato : 21-11-03 18:31

"J S L" <J S L@privat.dk> skrev i en meddelelse

> udemærket. Syntes det er pi... træls at der står en midt i vognen og evt.
> laver mad, som så skal flytte sig hvis man skal forbi......se det kan vi
> ikke bruge til noget.

No problemo - hun stå lige til højre for køleskabet som jeg så kan nå fra
rundsidden og nappe en øl - TV i hjørnet - ingen står foran og spærre -
ungerne lukket inde i den anden ende - de har deres eget værelse som de
førest bliver lukket ud af når vi skal hjem ))))))

> Din vogn er jo blevet opgraderet til hvad? lidt mere lys
> inde i vognen?! For ret meget større end min 520 er jeres 545 jo ikke
> ligefrem.

hmmmmmmmmm her er jeg ikke helt med på hvad du mener - min første tanke var
....... .... men så neeeeeej - lige meget )))

Indretningen er blot en anden. Så det med den trange plads i
> ydersæsonen forstår jeg ikke.

Syntes man skal kante sig rundt mellem grupperne i en TQM - min har en
laaaaaaaaaaaaang gang man kan bevæge sig på helt ud i vognens front .. det
syntes jeg giver plads og bevægelsesfrihed inde i vognen - når man nu p.g.a.
vejret SKAL være inde i den.

http://www.fynscaravan.dk/Sites/brugtevogne/1408%20-%20Hobby%20520/1408.htm

http://www.camper-auto.dk/?acc=206

> Du har så ganske ret, smag og behag er forskelligt. Hurra for det.

hehe derfor valgte du jo som du gjorde )))

> *Der godt kan finde vej uden GPS* *gggggg*

og nu kan jeg sove i alle motorvejskryds syd på ... mens hun kører ... da
GPS bestemmer vejen ))))

Fra : J S L

Dato : 21-11-03 19:40

> [...]

> hmmmmmmmmm her er jeg ikke helt med på hvad du mener - min første >tanke
var ...... .... men så neeeeeej - lige meget )))

Det med øllene er jeg helt med på og NEJ......det du ikke helt var med på,
var IKKE negativt ment. :C)) Syntes faktisk der mangler loftlys "lysindfald"
i vognen.

Vh
Jaime