Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Søger flashdims til minolta dimage 7i som ~
Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 19-11-03 23:25

Jeg hygger mig med at låne et fotostudie en gang i mellem. Mit kamera er
ikke så prof, så jeg har et "kæmpe" problem.
På professionelle kameraer kan med sætte et kabel fra sit kamera til
studieflashen så man kan udløse denne.
Lige nu bruger jeg min egen flash til at udløse studieflashen, men er ikke
tilfreds med dette.

Derfor:
Kan man til Minolta Dimage 7i få et eller andet så man kan forbinde
studieflash med et kabel eller wireless. Har selv søgt flere timer - enten
findes det ikke eller også kender jeg ikke de rette søgeord. Vil gerne have
links eller andet som kan føre mig til at skaffe dimsen.

Jan

Fra : Per

Dato : 19-11-03 23:32

On Wed, 19 Nov 2003 23:25:14 +0100, Jan Emil Christiansen wrote:

> [...]
> findes det ikke eller også kender jeg ikke de rette søgeord. Vil gerne have
> links eller andet som kan føre mig til at skaffe dimsen.

Hvad er problemet med at lade studioflashen køre som slave?
Hvis du vil undgå at din flash påvirker resultatet kan du sætte en lille
skærm foran den og sende den op i loftet.
Men det er måske noget helt andet der generer dig?

--
MVH Per
Billede af Molly: http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=109968

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 19-11-03 23:46

>Hvad er problemet med at lade studioflashen køre som slave?
Det vil jeg meget gerne, men jeg skal vil have et eller andet til det. Hvad
skal jeg bruge? Der må skulle et eller andet på studieflashen, som kan
modtage impulsen fra mit kamera.

> Hvis du vil undgå at din flash påvirker resultatet kan du sætte en lille
> skærm foran den og sende den op i loftet.
Ja det har jeg arbejdet en del med.
Der er 2 problemer:
1 - det ser latterligt ud (det mindste problem - dog et problem, da jeg
fotografere folk jeg ikke kender og skulle gerne virke nogenlunde seriøs)
2 - så udløses studieflash kun 70% af gangene.

Ja det er skyggerne fra min flash på kameraet ved hvide baggrunde og
flashøjne fra min flash.

Vh
Jan

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 20-11-03 00:03

http://www.fotoportal.dk/svar/flash.jpg
Har lavet et lille billede af det. Der hvor den lysfølsomme diode sidder
skal der være noget wireless eller noget der kan forbindes til Minolta
Dimage 7i (måske via min flashsko).
Jeg er åben for alt som kan forbi mit kamera med studieflashen - så jeg
slipper for min egen flash.

Jan

Fra : 2rb1

Dato : 20-11-03 00:09

Du kan for ca. 1200,- erhverve dig en Minolta PCT-100. Lille enhed på 30
gram som er til formålet. Uforskammet pris, men sådan er det jo ;0)

/2rb1

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 20-11-03 00:21

"2rb1" <fotograf@stamfoto.dk> wrote in message
> Du kan for ca. 1200,- erhverve dig en Minolta PCT-100. Lille enhed på 30
> gram som er til formålet. Uforskammet pris, men sådan er det jo ;0)
MANGE tak for info. Det vil jeg straks følge op på. Hvis jeg er lidt heldig
kan jeg måske få en brugt når jeg finder ud af hvad det egentligt er.

Jan

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 20-11-03 00:24
Fra : Per

Dato : 20-11-03 00:29

On Thu, 20 Nov 2003 00:20:53 +0100, Jan Emil Christiansen wrote:

> [...]
> MANGE tak for info. Det vil jeg straks følge op på. Hvis jeg er lidt heldig
> kan jeg måske få en brugt når jeg finder ud af hvad det egentligt er.

Hej
det er jo noget smartere.
Ser ud til der er en del at spare i Tyskland.
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/26109.html

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 20-11-03 00:39

> Hej
> det er jo noget smartere.
> Ser ud til der er en del at spare i Tyskland.
> http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/26109.html
Ja jeg tror det var sådan en jeg drømte om i nat.
Glæder mig til at få den bestilt.

Jan

Fra : Mikael

Dato : 20-11-03 00:23

"2rb1" <fotograf@stamfoto.dk> skrev i en meddelelse ...
> Du kan for ca. 1200,- erhverve dig en Minolta PCT-100. ....snip

Har netop købt en PCT-100 gennem www.digital4u.dk til kr. 869,- (tror jeg
beløbet var). Den sættes i Flashskoen og forbindes med flash anlægget via
almindeligt sync-stik. Der er lidt elektronik i så man ikke risikerer at
overbelaste kameraet, hvis nu der skulle være rigeligt med volt i
forbindelsen til flashanlægget.

Jeg har brugt tricket med at udløse flashen på 1/16 styrke og har aldrig
haft problemer med at udløse slavetænderen på mit flashanlæg.

Mikael

---

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 20-11-03 01:16

> Har netop købt en PCT-100 gennem www.digital4u.dk til kr. 869,- (tror jeg
Det står nok i vejledeningen, men kan næsten ikke vente. Gider du forklare
hvordan kameraet skal indstilles får at det virker med PCT-100.

Hab

Fra : 2rb1

Dato : 20-11-03 02:13

Jeg har en Dimage 7 og skulle opgradere kameraet. Der var cd. med Pct-100.
Men ellers kører du bare manuelt på kameraet når du bruger den.

Niels> den flashsko du omtaler passer ikke til Minolta og de har patent på
deres system.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 20-11-03 00:29

> [...]

> findes det ikke eller også kender jeg ikke de rette søgeord. Vil gerne have
> links eller andet som kan føre mig til at skaffe dimsen.

Hama laver en lille dims lige til at sætte i kameraets blizsko,
i den ene side har denne dims en alm. blitz sync stik, se foto.

www.photo-gallery.dk/oversigt/fotgrafer_fotoudstyr/fotografi/_blitz_m._syncsko-59.html

Med denne dims kan du forbinde til flaschanlæget med et helt alm.
blitzkabel, men du kan også tilslutte en extern blitz som så ud-
løser flaschanlæget, og du kan naturligvis også købe et IR-link
forbinde senderen til kameraet, og modtageren til flaschanlæget
og udløse det trådløst.

Dimsen kan findes på Hama's hjemmeside, den er desværre lavet i
ASP, så det er kropumuligt at lave et dybt link.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : den glade dreng

Dato : 20-11-03 13:51

> Hama laver en lille dims lige til at sætte i kameraets blizsko,
> i den ene side har denne dims en alm. blitz sync stik, se foto.

> [...]
mener ikke man kan bruge en alm. hotshoe på minolta, da deres
flash stik vender anderledes end feks canon, nikon, pentax osv

VH

Per