Transparent gif
Fra : Connie Spangenberg

Dato : 15-04-01 21:32

Hjælp, jeg kan simpelthen ikke få mit gif-billede transparent. Jeg gør
følgende i Paint Shop Pro:
Tryllestav på baggrund. Selections Invert. Nu har jeg det rene billede uden
baggrund.
Jeg kopierer billedet til en ny side med transparent baggrund. Vælger Paste
"As transparent Selection".
Save as Navn.gif.
Men ak og ve. Når jeg henter det ind i min html-editor er der stadig hvid
baggrund.
Hvad gør jeg forkert???

Mvh
Connie

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 15-04-01 21:45

"Connie Spangenberg" <c_spangenberg@mail.tele.dk> wrote:

>Hjælp, jeg kan simpelthen ikke få mit gif-billede transparent. Jeg gør
>følgende i Paint Shop Pro:
--snip--
>Hvad gør jeg forkert???

Jeg ved ikke lige om det kan lade sig gøre på den måde du vil have,
men du kan gøre følgende:

1) Vælg den farve der skal være gennemsigtig som baggrundsfarve på din
palet. ( F.eks. "Dropper", højreklik på baggrunden)

2) Vælg "Colors" - "Set Palette Transparency".

3) Vælg "Set the transparency value to the current background color.

PS: Grafik-spørgsmål hører til i dk.edb.grafik, spørg der i stedet
næste gang.

FUT: dk.edb.grafik (Svar på dette indlæg havner der.)

--
mvh Andreas
http://nau.dk