Svuppermand
Fra : thomas t

Dato : 19-11-03 22:26

sidder og ser Superman 2 på TV. Hold kæft hvor er den dog bare super-dårlig.
Efter megaskuffelssen med 1'eren tror jeg ikke, jeg nogensinde så nogen af
dem mere end første gang, dengang i Palads Bio.

Men det er dog alligevel fantastisk, at der kan være _så_ mange idiotiske og
aldeles unødvendige bommerter fra manuskript, scenografi og så videre.

Ja undskyld, jeg spilder din tid, for alle andre ved sikkert godt det her,
men jeg er bare fuld af forundring over alle de fuldstændig åndsforsnottede
fejlbeslutninger, som Helt gratis kunne have været undgået ...

Tør dårligt begynde at nævne noget (for så tror folk jeg bare er 'sur' fordi
filmen ikke er lavet, som jeg ville ha gjort, el sådan noget) .. men altså
bortset fra de direkte pladask FEJL i plot/manus, så krummer jeg hjerne, når
"General Zod" skyder en stråle ud fra sin finger, der løfter en mand op i
luften... vistnok få minutter efter det er blevet sagt, at "hvis de 3
forbrydere kommer til Jorden, vil de få alle de samme kræfter som du,
Superman" ...

Jeg mener; hvad skal det til for? Denne DeusExMachina-nye superkraft har
ingen særegen filmisk funktion, og demonstration af Zods overlegenhed kunne
have været gjort på 22 andre måder, alle mere elegante.

Osv
Osv

(ah, det lettede, nu må jeg ind at se videre, reklamerne må være overstået
forlængst)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-11-03 01:39

thomas t <spam.tomcat@pc.dk> writes:

> Men det er dog alligevel fantastisk, at der kan være _så_ mange idiotiske og
> aldeles unødvendige bommerter fra manuskript, scenografi og så videre.

HA!

Du bør se 3'eren og derefter 4'eren. Begge vil imponere dig i den
henseende.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-11-03 01:58

Peter B. Juul (p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk) skrev følgende:

> HA!
>
> Du bør se 3'eren og derefter 4'eren. Begge vil imponere dig i den
> henseende.

Er det kun mig der synes de film er for fede...? Det bliver da ikke mere
kult end dem! ;)

- Martin

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-11-03 02:08

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> writes:

> Er det kun mig der synes de film er for fede...? Det bliver da ikke mere
> kult end dem! ;)

Jeg kan faktisk godt lide 1'eren, men de efterfølgende er kun noget
værd som kitsch. Og det er næsten for pænt sagt om 4'eren.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-11-03 08:30

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> escribió

> Jeg kan faktisk godt lide 1'eren, men de efterfølgende er kun noget
> værd som kitsch. Og det er næsten for pænt sagt om 4'eren.

Jeg syntes 2eren er ok, og som børnefilm er den et hit, men 3eren er
til at krumme tær over. Specielt den sidste computerspilssekvens
falder helt til jorden

Fra : thomas t

Dato : 20-11-03 12:03

Peter B. Juul at p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk:

Jo da. Jeg tænder stadig på, at en mand flyver omkring og stopper kugler med
brystkassen. Hjerne og tæer krøller bare så meget.

> Jeg kan faktisk godt lide 1'eren, men de efterfølgende er kun noget
> værd som kitsch. Og det er næsten for pænt sagt om 4'eren.

husker bestemt også 4'eren som absolut god grund til "at NU må de da stoppe
(med at lave flere)"

PS var det ikke rigtigt, at Supergirl på mange måde I SAMMENLIGNING var en
helt habil film. Husker positiv overraskelse ..

Fra : Tenzel Kim

Dato : 21-11-03 12:48

thomas t wrote:
> Jo da. Jeg tænder stadig på, at en mand flyver omkring og stopper kugler med
> brystkassen. Hjerne og tæer krøller bare så meget.

Øh, hvis DET er for meget for dig så burde du nok ikke se Superman film
da det at han kan flyve og stoppe kugler med brystkassen har været en
integreret del af figuren i mange mange år, højst sandsynligt fra før du
blev født (med mindre selvfølgelig du har rundet de 60) :)

Tenz.

Fra : thomas t

Dato : 20-11-03 12:00

Peter B. Juul at p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk:

> HA!
>
> Du bør se 3'eren og derefter 4'eren. Begge vil imponere dig i den
> henseende.

jeg så dem alle een gang (nemlig ca ved premieren), igår blev jeg bare så
..... [mangler ord] .. fordi 2'eren var meget ringere, end jeg husker nogen
af dem. Jamen altså, målløs.

Det kribler i mig for at begynde at skrive: "og så da han ... , så pludselig
bagefter, da kan han ikke ..."

- remse alle inkonsekvenser op, men det er nok bedre at bare være glad
over, at en mand kan flyve (i Matrix 3 er flyvning og alt andet pludselig
godt og vellavet i sammenlligning =).

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 20-11-03 12:26

> - remse alle inkonsekvenser op, men det er nok bedre at bare være glad
> over, at en mand kan flyve (i Matrix 3 er flyvning og alt andet pludselig
> godt og vellavet i sammenlligning =).

Jeg er nu vild med de flyvescener i Superman i slutningerne hvor man ser
Christopher Reeve "flyve" mere eller mindre ud i verdensrummet og lige før
han vender ned mod jorden, kommer han med et kækt smil og et blink med øjet
til kameraet, det fåes da ikke bedre LOL

VH
Peter

Fra : thomas t

Dato : 20-11-03 14:47

Peter Tønnesen at peto@***privat.dk:

> [...]
> han vender ned mod jorden, kommer han med et kækt smil og et blink med øjet
> til kameraet, det fåes da ikke bedre LOL

Ja, alt den slags kan jeg også godt lide.

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 20-11-03 12:35

thomas t skrev i en meddelelse...

> [...]
>
> - remse alle inkonsekvenser op, men det er nok bedre at bare være glad
> over, at en mand kan flyve (i Matrix 3 er flyvning og alt andet pludselig

Personligt synes jeg nu også godt at TV kunne tage at lave et seriøst
arbejde og få vist den version af filmen der blev vist på DR engang i
80'erne og som min bror og jeg deles om på et tudsegammelt VHS-bånd. Den
udgave har nemlig flere - og udvidede scener - der giver et bedre billede af
Superman, i følge min mening.

Her sidder man til sidst og spekulerer:
Dræbte han virkelig Zod, Ursa og Non?
Hvad hulen gjorde han ved Lex Luthor?

Det får man svar på i den - for mig - "rigtige" version af filmen. Jeg har
endnu ikke turdet putte min svupperman 2 dvd-skive i afspilleren - jeg tror
nemlig det også er den amputerede udgave - øv :-/

Mvh Tina
www.gizzemissen.dk

Fra : ML-78

Dato : 20-11-03 14:40

> Det får man svar på i den - for mig - "rigtige" version af filmen. Jeg har
> endnu ikke turdet putte min svupperman 2 dvd-skive i afspilleren - jeg tror
> nemlig det også er den amputerede udgave - øv :-/

Superman findes i en special edition, der indeholder de ekstra scener.

ML-78

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 20-11-03 19:07

ML-78 skrev i en meddelelse...

> Superman findes i en special edition, der indeholder de ekstra scener.

Ja, Superman findes i en special edition, jeg taler om Superman 2 - og den
kan jeg altså ikke finde mere end én udgave af nogen steder - kan du?

Mvh Tina
www.gizzemissen.dk

Fra : ML-78

Dato : 20-11-03 23:41

> Ja, Superman findes i en special edition, jeg taler om Superman 2 - og den
> kan jeg altså ikke finde mere end én udgave af nogen steder - kan du?

Ok, jeg misforstod. Jeg ved ikke, om der findes nogen udgaver af 2'eren med
ekstra scener.

ML-78

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 21-11-03 09:02

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev:

>Ok, jeg misforstod. Jeg ved ikke, om der findes nogen udgaver af 2'eren med
>ekstra scener.

Det gør der. Jeg tekstede den selv for DR i sin tid, men det er vist
nok også den eneste gang, den har været vist i DK.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Tenzel Kim

Dato : 21-11-03 12:52

Niels Søndergaard wrote:
> Det gør der. Jeg tekstede den selv for DR i sin tid, men det er vist
> nok også den eneste gang, den har været vist i DK.

Jeg kan i hvert tilfælde ikke mindes at have set den siden. Virkelig
ærgeligt da den efter min mening var bedre end den udgave de sender nu
og som desværre er den eneste man kan få på DVD.

Tenz.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 20-11-03 19:19

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote in message

> Superman findes i en special edition, der indeholder de ekstra scener.

Da ikke de ekstra scener fra den lange udgave af 2'eren!

/Brian

Fra : Jakob

Dato : 22-11-03 00:36

On Thu, 20 Nov 2003 12:34:30 +0100, "Tina Susanne Johansson"
<tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> wrote:

> [...]
>endnu ikke turdet putte min svupperman 2 dvd-skive i afspilleren - jeg tror
>nemlig det også er den amputerede udgave - øv :-/

Gider du ikke give svaret så, for jeg vil gerne vide det :)

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 22-11-03 01:37

Jakob skrev i en meddelelse...

> Gider du ikke give svaret så, for jeg vil gerne vide det :)

Spoilerspace til dem der ikke vil vide det
Han dræber dem selvfølgelig ikke - Zod, Ursa, Non og Lex kommer i fængsel -
de bliver faktisk hentet af politiet lige udenfor The Fortress of Solitude i
et fint arktisk salatfad

Endnu vigtigere synes jeg også det er at man ser Superman ødelægge hans
Fortress of Solitude - der er jo ingen pointe i at have et hemmeligt sted
som hele verden pludselig kender til.

Mvh Tina
www.gizzemissen.dk

Fra : John Hinge

Dato : 20-11-03 12:34

On 19 nov 2003 thomas t was heard to say:

> sidder og ser Superman 2 på TV. Hold kæft hvor er den dog bare

Jeg synes det mest skræmmende er, at det ifølge IMDB er Richard Donner
som skal lave den næste Superman film, forventet klar til 2006...
Richard Donner var også skyld i Superman og (ikke krediteret) Superman2

Om McG var et bedre valg ved jeg ikke.. Charlies Angels 1 var da en
underholdende lille film....

Ifølge rygtesnakken på forsiden af IMDB har man måske kig på
Natalie Portman som Lois Lane... tjaa... tjoo...

--
John Hinge - shayera / .sPOOn. http://www.spoon.dvd-klub.dk
"You're basing your Pixie Farie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : thomas t

Dato : 20-11-03 14:54

John Hinge at sidekick_gimmenospam_@nntp.dk:

> Jeg synes det mest skræmmende er, at det ifølge IMDB er Richard Donner
> som skal lave den næste Superman film

Det gode er, at jeg glæder mig. Jeg kan ikke forklare det, andet end at 'man
glæder sig da til Supermanfilm'

Mon ikke også Donner & kompagni lissom bliver Nødt til at følge tidens
trend. Jeg tænker på fx hvor godt superscener i Matrix er lavet (altså dem
af dem, der er gode) og X-Men osv.

På den anden side, det holder ikke rigtigt. Superman I-IV havde formodentlig
habile budgetter, og alt det, jeg igåraftes græmmedes over, var jo mest
netop alt det _unødvendige_ idioti og inkonsekvens, som ikke har noget med
penge at gøre...

Og dog glæder jeg mig.

Fra : No Humor Man

Dato : 20-11-03 17:25

thomas t wrote:
> [...]
> netop alt det _unødvendige_ idioti og inkonsekvens, som ikke har noget med
Kunne egentligt godt tænke mig at høre hvilke ting i filmene Superman 1
+ 2 anser for at være unødvendig idioti og inkonsekvens. ,-)

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
ICQ: 67778624

Fra : Tenzel Kim

Dato : 21-11-03 12:53

No Humor Man wrote:
> Kunne egentligt godt tænke mig at høre hvilke ting i filmene Superman 1
> + 2 anser for at være unødvendig idioti og inkonsekvens. ,-)

Mht 2'eren så er det såmen meget nemt. Alt hvad der ikke var lavet af
Donner :)

Tenz.

Fra : MP Jakobsen

Dato : 20-11-03 18:42

On 20 Nov 2003 11:33:53 GMT, John Hinge wrote:

> [...]
> underholdende lille film....
>
> Ifølge rygtesnakken på forsiden af IMDB har man måske kig på
> Natalie Portman som Lois Lane... tjaa... tjoo...

Jeg er ikke sikker på McG ville have været sådan et tosset bud. Han ser ud
til at være god til at lave det der 'glimt-i-øjet' humor som man også
finder i de gamle superman film. Tilgengæld ville det også være sjovt at se
et lidt mere 'seriøst' bud på en Superman-film, nogle bedre historier og
mere udviklede karakterer.

Jeg kan nu meget godt lide de gamle Superman. En god blanding af et godt
grin og lidt god nostalgi - jeg var pjattet med dem som lille. Og man må da
også sige at det er svært at lave film om en mand der kun kan dræbes med
kryptonit - det giver lidt begrænsninger for plot-udvklingen.
Bortset fra det lidt kommercielle 'hvor-mange-afsnit-kan-vi-lave-
inden-folk-hoppe-af--feeling' man kan finde, synes jeg at den nye
Smallville serie slipper meget godt fra det.

MP

Fra : John Hinge

Dato : 21-11-03 01:12

On 20 nov 2003 MP Jakobsen was heard to say:

> [...]
> inden-folk-hoppe-af--feeling' man kan finde, synes jeg at den nye
> Smallville serie slipper meget godt fra det.

Jow, men..
En overgang arbejde man med at lave tegneserien 'Death of Superman'
om til film, den har haft flere titler undervejs så som 'Superman
Lives', Superman Reborn etc.. Og jeg gik så småt og glædede mig, da
det er en ok fed historie om Superman som møder en fjende han stort
set ikek kan klare, de banker hinanden ihjel, man følger så en tid
'World without a Superman' altså hvad verden gør uden suppse, og så
endelig 'Reign of the Supermen' idet der dukker 4 typer op og folk
forsøger at hitte ud af hvem som er Superman.. Det er iøvrigt i den
forbindelse at karakteren Steel blev skabt, som senere blev misbrugt
på det fæleste til filmen Steel med Shaq(uille O'Neal). Her havde man
bare klinisk renset historien for alt DC relevant.. grrr

The Death of Superman er nok et de mere vellykkede af DC Comics
forsøg på at lave en mastodont historie, skarpt forfulgt (nogen vil nok
sige overgået) af Batman : Knightfall, End, Quest og det gode gamle
'Crisis on infinite Earths'

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-11-03 10:51

John Hinge <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> writes:

> En overgang arbejde man med at lave tegneserien 'Death of Superman'
> om til film,

Det tvivler jeg på. Historien er for kompliceret og kræver for meget
kendskab til Superman-universet til at fungere som film.

Det er nok nærmere en eller anden nørds våde drøm.

Der var ganske rigtigt vedholdende rygter om en
Burton/Cage-produktion, der udforskede Superman i en eller anden
post-apokalyptisk fremtid, men det var noget andet (og lige så lidt
kommercielt realistisk.)