TTT - ext. version (SPOILERS)
Fra : spæf

Dato : 19-11-03 21:24

Rigtig feeed. Ext. version slår biografversionen med flere længder. Ikke at
biografversionen var dårlig, men mange af de nye scener hjælper på
forståelsen af karaktererne og gør filmen klart bedre.

Især er scenen hvor Aragorn tæmmer Brego (hans hest) en god tilføjelse.
Pludselig forstår man hvorfor at denne hest finder ham efter han er faldet i
floden.

Hele historien om Faramirs og Boromirs forhold til hinanden og deres far er
i særdeleshed knaldgod. Faramir får pludselig væsentlig mere personlighed,
og forståelsen for hans handlinger bliver tydelig. Iøvrigt også fedt at se
Boromir igen.

Sidst men ikke mindst er den lille "homage" til Tom Bombadil jo også skøn.
Det er fedt at Peter Jackson viser at Tom Bombadil ikke er glemt.

Knaldgodt !!!

--
Hilsen

Spæf
"live long and prosper"

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 20-11-03 02:31

"spæf" <teater-lyd@ofir.dk> skrev i en meddelelse :
> [...]
> biografversionen var dårlig, men mange af de nye scener hjælper på
> forståelsen af karaktererne og gør filmen klart bedre.

Helt enig. Den giver mange flere nuancer, og er for mig den rigtige version
af filmen.

> Især er scenen hvor Aragorn tæmmer Brego (hans hest) en god tilføjelse.
> Pludselig forstår man hvorfor at denne hest finder ham efter han er faldet
> floden.

En ting, som helt klar manglede i filmen. Man forstår hvorfor Aragorn siger
"Mellonin" (eller lignende - oversat "min ven") til Brego, da han vender
tilbage til Helm's Deep.

> [...]
> og forståelsen for hans handlinger bliver tydelig. Iøvrigt også fedt at se

Den scene forstår jeg ikke hvorfor skulle gemmes til extended. Den var meget
essentiel i forhold til forståelsen af brødrenes roller, og deres faders
voldsomme forskelsbehandling af dem.

> Sidst men ikke mindst er den lille "homage" til Tom Bombadil jo også skøn.
> Det er fedt at Peter Jackson viser at Tom Bombadil ikke er glemt.

Du mener pilemanden? Det var en fed ting - cool at de lader Fangorn/Træskæg
spille Tom Bombadil - og så er der knaldfedt at huornerne får lov til at
slagte orkerne. Entedrikscenen er også sjov.

Endelig elskede jeg scenerne med Merry og Pippin til sidst, hvor de ryger
Sønder Fjedring tobak, og scenen hvor Legolas og Gimli fortsætter deres
blodige dyst. Kanont!

> Knaldgodt !!!

Det kan jeg kun give dig HELT ret i. Excellent.

> --
> Hilsen
>
> Spæf

Med venlig hilsen