MS Windows
briani 27239
Windows xp: advanceret fildeling...
Fra : Ukendt

Dato : 19-11-03 21:14

Hejsa.

Jeg mangler muligheden for at sætte ntfs rettigheder på en Windows xp
standalone. Jeg har kunne læse mig til, at jeg skal slå advanceret fildeling
fra - men hvor gør jeg det henne?

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-11-03 21:29

<Rune Nicolajsen> skrev :

>Jeg mangler muligheden for at sætte ntfs rettigheder på en Windows xp
>standalone. Jeg har kunne læse mig til, at jeg skal slå advanceret fildeling
>fra - men hvor gør jeg det henne?

Åbn en tilfældig mappe, vis => mappeindstillinger => vis =>
nederst.
--
Knud

Fra : Ingolf

Dato : 19-11-03 21:32

<Rune Nicolajsen> wrote in message
> [...]
>
> Jeg mangler muligheden for at sætte ntfs rettigheder på en Windows xp
> standalone. Jeg har kunne læse mig til, at jeg skal slå advanceret

Benytter pt Engelsk version, håber du kan hitte ud af det..

Åbn explorer(stifinder), gå i tools (værktøjer)->vælg 'View' faneblad
Nederst i liste med 'advanced settings', uncheck 'use simple fileshareing'

Jeg benytter også, at ikke have 'simpel filsharing' på, for på den måde at
kun kunne tillade et vist antal brugere af gangen til en netværksfolder..
men jeg kan ikke hitte ud af hvordan jeg sætter adgang til 'kun' nogle
specifikke computere... :(

Fra : Snuden

Dato : 19-11-03 23:23

Det kan du ikke i filsystemet
--
Snuden

Fra : Ingolf

Dato : 20-11-03 00:08

"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message

> Det kan du ikke i filsystemet

-ÆV! Ka, man så ikke tillade at 'kun' 1 bruger på en anden pc har adgang?
(Lokale bruger skal altid kunne bruge mappen)

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-11-03 06:36

Jo, slå "simpel fildeling" fra og tildel rettigheder til dem der skal
have adgang. Kræver NTFS.

On Thu, 20 Nov 2003 00:08:28 +0100, "Ingolf"

Fra : Jens

Dato : 20-11-03 18:42

"Ingolf" <DONT_SPAMingolf@excite.com> skrev i en meddelelse

> Åbn explorer(stifinder), gå i tools (værktøjer)->vælg 'View' faneblad
> Nederst i liste med 'advanced settings', uncheck 'use simple fileshareing'

I min danske udgave er det øverst samme sted.

Mvh Jens